Το ερώτημα που μας βασάνιζε μετά την καλοκαιρινή περίοδο πήρε απάντηση πριν μια βδομάδα . Η Levante Ferries , που έχει αναλάβει τα τελευταία χρόνια τις θαλάσσιες συγκοινωνίες στα νησιά μας, αποφάσισε χωρίς να δώσει λόγο σε κανένα τη διακοπή του δρομολογίου Ιθάκη – Σάμη – Πάτρα.
Μας κάνει δε «δώρο» μαζί με μερικά lap tops, την ακτοπλοϊκή σύνδεση με το λιμάνι της Κυλλήνης αφού αυτή η γραμμή δεν επιδοτείται. Έτσι ξαναρχίζει η Οδύσσεια των κατοίκων και των επισκεπτών του νησιού μας , ιδιαιτέρως εκείνων που δεν διαθέτουν αυτοκίνητο για ένα ταξίδι ανάγκης σε Αθήνα ή Πάτρα και αντίστροφα.
Το απαράδεκτο καθεστώς που έχει επιβάλλει η συγκεκριμμένη εταιρεία στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας με τη στεριά, δεν είναι ξεκομμένο από τη γενικότερη αντιλαϊκή πολιτική των κυβερνήσεων (ΠΑΣΟΚ – ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ κλπ συμπληρωμάτων) ενώ υλοποιείται με την ενεργό συμμετοχή των τοπικών διοικήσεων (Δήμων και Περιφέρειας).
Αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά , πως η περίφημη σύμβαση επιδότησης της γραμμής , που ανακοινώνεται με τυμπανοκρουσίες κάθε χρόνο από Δήμο, Περιφέρεια και Κυβέρνηση, είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του εφοπλιστή και όχι στις πραγματικές λαϊκές ανάγκες. Είναι συνέχεια των παραχωρήσεων στους εφοπλιστές για φτηνά καύσιμα, φοροαπαλλαγές, μειωμένες συνθέσεις πληρωμάτων, εξαντλητικά ωράρια των ναυτεργατών που τους δώρισαν απλόχερα οι Κυβερνήσεις.
Ως Λαϊκή Συσπείρωση θεωρούμε ότι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες , δεν μπορούν να πραγματοποιούνται για να συσσωρεύουν κέρδη οι εφοπλιστές , αλλά πρωτίστως για να εξυπηρετείται η απρόσκοπτη , ασφαλής και φτηνή μετακίνηση των εργαζομένων και του λαού.
Με αυτή την έννοια δεν μπορούν να προσαρμόζονται ή και να καταργούνται όποτε οι εφοπλιστές διαπιστώνουν ότι δεν πιάνουν το ποσοστό κέρδους που επιθυμούν. Η άποψη των Κυβερνήσεων και των Δημοτικών αρχών, ότι «δικά τους είναι τα καράβια και ότι θέλουν τα κάνουν», η στάση τους να συμμετέχουν στους προσχηματικούς διαλόγους στο ΣΑΣ και να φωτογραφίζονται με τους εφοπλιστές ,η πολιτική τους θέση να καθαγϊάζουν την ιδιοκτησία στα καράβια και βάζουν στη ζυγαριά κόστους – οφέλους, το δικαίωμα στην μεταφορά του λαού με τα θέλω του καραβοκύρη, όχι μόνο δεν μπορεί να σταματήσει την αυθαιρεσία των εφοπλιστών αλλά ούτε και στο ελάχιστο να την ελέγξει.
Ας βγάλουμε όλοι τα συμπεράσματά μας και κυρίως ας σκεφτούμε:
Ότι όσο οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες σχεδιάζονται με βάση τα συμφέροντα των εφοπλιστών, οι νησιώτες θα υφίστανται τις βαριές συνέπειες της απομόνωσης και την αίσθηση του αποκλεισμού στη ζωή τους , αφού η καπιταλιστική ανάπτυξη και ανταγωνιστικότητα είναι ασυμβίβαστες με την εξυπηρέτηση του λαού και των αναγκών του.
Τα αμείλικτα ερωτήματα που προκύπτουν και πρέπει να απαντηθούν άμεσα από όλους αυτούς που εμπλέκονται είναι τα εξής:
• Θα συνεχίσει το αίσχος «να ξεκινάει και να σταματά» κάθε χρόνο το Γενάρη Φλεβάρη η γραμμή Ιθάκη –Σάμη – Πάτρα;
• Τελικά η σύμβαση είναι δωδεκάμηνη όπως έχει υποσχεθεί και ο «επίτιμος Δημότης» Ιθάκης και αρμόδιος υπουργός Πλακιωτάκης;
• Θα πάρει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες η δημοτική Αρχή για να σταματήσει επιτέλους η ομηρία και ο αποκλεισμός του νησιού μας, για την ανατροπή των των συγκεκριμένων αλλαγών στα δρομολόγια;
Καλούμε το λαό της Ιθάκης να πάρει επιτέλους την υπόθεση στα χέρια του , να επιβάλλει το δικό του δίκιο.
ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΙΘΑΚΗΣ
23-1-2022