Ξεκίνησε το “ξήλωμα του πουλόβερ”-Η κυβέρνηση απομακρύνει την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Κοινωνία
29/12/2017 | 12:25

Μπορεί οι έντονες αντιδράσεις να έχουν κοπάσει, αλλά το ζήτημα του τμήματος Τεχνολογίας Ήχου και Μουσικών Οργάνων στο Ληξούρι παραμένει ζωντανό και μάλιστα συνεχώς εκφράζεται από την εκπαιδευτική του κοινότητα κυρίως φωνή αγωνίας για το μέλλον των συζητήσεων που έχουν ξεκινήσει από την αρχή με τα νέα μέλη της επιτροπής.

Η εξαμελής νέα επιτροπή αποτελείται από τέσσερις καθηγητές (μέλη ΔΕΠ) των δύο μουσικών τμημάτων του Ιονίου Πανεπιστημίου στην Κέρκυρα και δύο καθηγητές του ΤΗΜΟ στο Ληξούρι (μέλη ΔΕΠ) και στην πρώτη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας, όπως έχουμε ήδη γράψει, φάνηκε από την αρχή ότι η Κέρκυρα δεν κάνει πίσω, παρά το γεγονός ότι ο Υπουργός Παιδείας παρουσιάζεται να δείχνει κατανόηση και να αναγνωρίζει την “τοπικότητα” του ζητήματος. Το τελευταίο είναι κάτι που οι Κερκυραίοι δεν αναγνωρίζουν όμως και στηρίζονται κυρίως σε ακαδημαϊκά κριτήρια για να την υποστήριξη της θέσης τους.

Εκείνο που γνωρίζουμε λοιπόν είναι ότι η Κέρκυρα ουσιαστικά προτείνει στο ΤΗΜΟ να προσφέρει ένα διετές πρόγραμμα σπουδών (τύπου ΙΕΚ άραγε; Ίσως….) και να είναι υπό την σκέπη του Ιουνίου Πανεπιστημίου. Σίγουρο θεωρείται πως αν αυτό γίνει, θα μας πάρουν και τον υπερσύγχρονο εξοπλισμό  μας- για να το πούμε απλά και λαϊκά – και θα μας αφήσουν ό, τι χρειάζεται σε μια σχολή που παρέχει ένα διετές πρόγραμμα σπουδών. Με λίγα λόγια, οι Κερκυραίοι προτείνουν υποβάθμιση του τμήματος στο Ληξούρι και ουσιαστική κατάργησή του.

Από την άλλη πλευρά, οι καθηγητές του ΤΗΜΟ, εκφράζοντας και την φοιτητική κοινότητα και την τοπική κοινωνία του Ληξουρίου και της Κεφαλλονιάς συνολικά, προτείνουν να παραμείνει το τμήμα ως έχει και να δημιουργηθεί έτσι ένα τρίτο μουσικό τμήμα στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Είναι απορίας άξια η άρνηση των Κερκυραίων πάνω σε μια τέτοια πρόταση, οι οποίοι δείχνουν να μη θέλουν να κατανοήσουν ότι τα ακαδημαϊκά κριτήρια, την απουσία των οποίων επικαλούνται, είναι ένα θέμα που αφορά και στη γενικότερη οργάνωση των ΤΕΙ σε σχέση με τα Πανεπιστήμια, γιατί βεβαιότατα υπάρχουν διαφορές και στο νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τα πρώτα και στη δομή τους.

Γιατί άραγε δεν δέχονται στην Κέρκυρα να δοθεί ένα εύλογο χρονικό διάστημα στη διαδικασία ενοποίησης των δύο ιδρυμάτων, ώστε να ξεπεραστούν και τα όποια ακαδημαϊκά ζητήματα; Αντίθετα, υπάρχει διάχυτη στην ατμόσφαιρα η αίσθηση ότι “βάζουν το μαχαίρι στο λαιμό” στην εκπαιδευτική κοινότητα και δεν επεμβαίνει κανείς σε αυτό…. Η Διοικούσα επέλεξε να πάει με το μέρος των Κερκυραίων και έπαιξε από την αρχή ρόλο διακοσμητικό, το δε Υπουργείο λέει “βρείτε τα κι αν δεν τα βρείτε θα δούμε τι θα κάνουμε” … Υπάρχει όντως σχέδιο “ξηλώματος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Κεφαλλονιάς” , όπως εύλογα ακούγεται δεξιά κι αριστερά ;; Είναι απλώς άλλη μια πρόχειρη αντιμετώπιση ενός εκπαιδευτικού ζητήματος, όπως τόσα άλλα, από το Υπουργείο Παιδείας;; Τι συμβαίνει αλήθεια; Ουδείς μπορεί να αποφανθεί με σιγουριά.

Εκείνο που είναι σίγουρο και δεδομένο είναι πως οι συζητήσεις θα ξεκινήσουν εκ νέου μετά τις γιορτές, ήτοι μετά τις 8 Γενάρη και δεν θα κρατήσουν μετά το Μάρτη, γιατί πρέπει να γνωρίζουν και οι μελλοντικοί φοιτητές του ΤΗΜΟ αν θα υπάρχει ως επιλογή στο νέο μηχανογραφικό… ή όχι.

Η λύση φαίνεται να βρίσκεται στα χέρια του Γαβρόγλου και την κρίσιμη στιγμή θα κληθεί να δείξει είτε ότι όντως τον ενδιαφέρει το ζήτημα της “τοπικότητας” όπως υποστηρίζει (δίνοντας χρόνο στο ΤΗΜΟ να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα) είτε ότι συμφωνεί με τη λογική του “ξηλώματος” της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Κεφαλλονιά. Άλλωστε, ποιος μας εγγυάται ότι κάτι παρόμοιο δεν θα γίνει και με τα υπόλοιπα τμήματα στο νησί μας;

 

eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ