Μέσα στις επόμενες μέρες θα αποφασιστεί πότε και πως θα ανοίξουν τα σχολεία. Δύο απόψεις σε κυβέρνηση και επιστήμονες. Γιατί κάποιοι προτιμούν να μην ανοίξουν τα δημοτικά. Την τελική απόφαση θα την πάρει ο πρωθυπουργός.
Πότε και πως θα ανοίξουν τα σχολεία; Αυτό είναι το μεγάλο ερώτημα που απασχολεί τους πάντες, όχι μόνο την κυβέρνηση και τους επιστήμονες, αλλά και τους γονείς.
Τα σενάρια είναι δυο: Είτε θα καθίσουν ξανά στα θρανία μόνον οι μαθητές της Γ’ Λυκείου, προκειμένου να προετοιμαστούν για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις που θα διεξαχθούν οριστικά εντός του Ιουνίου, είτε τα σχολεία θα επαναλειτουργήσουν σταδιακά έως τα τέλη Μαΐου – πρώτα τα Γυμνάσια και μετά τα Δημοτικά.
Η κυβέρνηση πάντως, είναι χωρισμένη στα δυο σε ό,τι αφορά στο πότε και πως θα ανοίξουν τα σχολεία. Το υπουργείο Παιδείας φέρεται να θέλει να ανοίξουν, όταν ανοίξουν, όλα τα σχολεία, αλλά η άποψη αυτή δεν βρίσκει σύμφωνους πολλούς από τους επιστήμονες, τους οποίους εμπιστεύεται τυφλά ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, μιλώντας το πρωί της Πέμπτης (23.04.2020) στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ, τόνισε πως οι οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν μέσα στις επόμενες μέρες, από τον πρωθυπουργό και με βάση τα όσα θα του προτείνουν οι επιστήμονες.
«Υπάρχει πρόθεση να ανοίξουν τα σχολεία, με πρωταρχική μέριμνα στα μεγαλύτερα παιδιά και την ασφάλεια όλης της μαθητικής κοινότητας» τόνισε η Σοφία Ζαχαράκη. Σημείωσε ότι το υπουργείο Παιδείας προετοιμάζεται για όλα τα σενάρια ακόμα και της σταδιακής επιστροφής και επανέλαβε ότι η σχολική χρονιά δεν χάνεται. Επίσης, επανέλαβε ότι ένα από τα σενάρια που εξετάζονται είναι να μη γίνουν οι προαγωγικές εξετάσεις.
Διχασμένοι σε σχέση με το πότε πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία είναι και οι επιστήμονες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο πρύτανης του ΕΚΠΑ, Θάνος Δημόπουλος αλλά και η καθηγήτρια πνευμονολογίας Αναστασία Κοτανίδου, που τάσσονται υπέρ του να μην ανοίξουν τα δημοτικά. Γιατί; Γιατί τα παιδιά του δημοτικού είναι πολύ μικρά για να αντιληφθούν τη σημασία του να πλέουν συχνά τα χέρια τους ή να αποφεύγουν τις στενές επαφές πχ με τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους.
«Όσο πιο μικρό το παιδί, τόσο πιο πιθανό να περάσει τη νόσο ασυμπτωματικά. Όσο πιο μικρό τόσο πιο πιθανό να μην κρατήσει τα μέτρα αποστασιοποίησης και υγιεινής», τόνισε ο πρύτανης του ΕΚΠΑ στον ΣΚΑΙ.
«Τα δημοτικά και τα γυμνάσια δεν έχουν ιδιαίτερο λόγο να ανοίξουν, από τη στιγμή που τελειώνει η σχολική σχολική χρονιά» είπε η κα Κοτανίδου πως είναι μια από τις απόψεις που ακούγονται στην αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Υγείας. «Δεν είναι η λύση να πάνε τώρα τα μικρά παιδιά στα σχολεία», σημείωσε.
Ο Τσιόδρας και τα σχολεία
Μιλώντας για τα κριτήρια που θα καθορίσουν το άνοιγμα των σχολείων ή όχι, ο Σωτήρης Τσιόδρας κατά την καθημερινή ενημέρωση για τον κορονοϊό τόνισε ότι το πότε θα ανοίξουν τα σχολεία εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως «τι ακολουθεί και τι επηρεάζεται από το άνοιγμα των σχολείων, τις οικογένειες των παιδιών, το αν οι οικογένειες αυτές έχουν ευπαθή ομάδα στον περίγυρό τους, το αν δίνεται η ευκαιρία σε αυτά τα παιδιά να έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους με τον τρόπο που γίνεται ως τώρα, το αν υπάρχει τρόπος αυτές οι ευπαθείς ομάδες να απομακρυνθούν από το οικογενειακά περίγυρο σε ασφαλές περιβάλλον».
«Φαίνεται ότι το κλείσιμο των σχολείων, όπως συζητήσαμε στην επιτροπή, είχε μια θετική επίδραση της τάξεως του 15-20% στον έλεγχο της επιδημίας», τόνισε ο Σωτήρης Τσιόδρας. «Θα δούμε με βάση ένα μαθηματικό εργαλείο που διαθέτουμε, πως το άνοιγμα των σχολείων θα επηρεάσει την πορεία της επιδημικής καμπύλης της χώρας μας. Θα το ξέρουμε πολύ γρήγορα, έχουμε πλέον τη δυνατότητα να το πούμε», συμπλήρωσε.
Ανέφερε επίσης, ότι ήδη έχουν ανοίξει τα σχολεία σε κάποιες χώρες και άφησε να εννοηθεί ότι αυτό μπορεί να γίνει και στη χώρα μας: «Η δική μου άποψη είναι ότι πρέπει να γίνει αυτό, αλλά στην επιτροπή υπάρχουν πολλές εισηγήσεις και θα πρέπει να ληφθούν όλες υπόψη» σημείωσε.