Κόνσολας στο Συνέδριο της Ν.Δ.: “H διαφοροποίηση και ο εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος είναι μονόδρομος”
Πολιτική
06/05/2018 | 18:51

Η ομιλία του βουλευτή Δωδεκανήσου και τομεάρχη Τουρισμού της Ν.Δ. Μάνου Κόνσολα στο Αναπτυξιακό Συνέδριο της Ν.Δ. “Ιόνιες Ημέρες Ανάπτυξης”, έχει ως εξής:

Κυρίες και Κύριοι,

Θέλω να ευχαριστήσω τη ΝΟΔΕ για την πρόσκληση και παράλληλα να επισημάνω ότι η διοργάνωση αυτής της ημερίδας συνιστά μια ανοιχτή διαδικασία διαλόγου της Νέας Δημοκρατίας με φορείς, αλλά και ενεργούς πολίτες της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης, σε μια προσπάθεια να διαμορφωθούν προγραμματικές προτάσεις για το αύριο.

Στον Τομέα του Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας, του οποίου έχω την πολιτική ευθύνη, διαμορφώσαμε και διαμορφώνουμε τις προγραμματικές μας προτάσεις μέσα από ένα διαρκή διάλογο με τους ανθρώπους του τουρισμού.

Ο διάλογος αυτός δεν τερματίζεται με την παρουσίαση των προγραμματικών προτάσεων, δεν τελειώνει την επομένη των εκλογών.

Ο διάλογος είναι μια διαρκής διαδικασία, θέλουμε κοντά μας τους ανθρώπους που ζουν, δουλεύουν και δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού, και την επόμενη μέρα της διακυβέρνησης.

Είναι η δεύτερη φορά που επισκέπτομαι την Κεφαλονιά μέσα σε λίγους μήνες και είναι δεδομένο ότι θα έρθω και πάλι εδώ, αφού είναι ένα νησί που αποτελεί κορυφαίο τουριστικό προορισμό, με ξεχωριστή δυναμική και μεγάλες δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης.

Έχει εμπεδωθεί από όλους, ότι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του ελληνικού τουρισμού, το οποίο βιώνει και η Κεφαλονιά και η Ιθάκη είναι η αδυναμία διαφοροποίησης και εμπλουτισμού του τουριστικού προϊόντος.

Στον Τομέα Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας, έχουμε διαμορφώσει μια ολοκληρωμένη προγραμματική πρόταση με στόχους  που χαρακτηρίζονται από στρατηγικό βάθος και υπερβαίνουν τα όρια ενός πολιτικού κύκλου τεσσάρων (4) ετών.

Ένας από αυτούς τους στόχους είναι η διαφοροποίηση και ο εμπλουτισμός του τουριστικού μας προϊόντος με τη συνδυαστική ανάπτυξη διαφορετικών μορφών τουρισμού.

Σε αυτήν, εντάσσεται ο γαστρονομικός τουρισμός, ο αγροτουρισμός και η σύνδεση του τουρισμού μας με τα προϊόντα του πρωτογενούς τομέα.

Μέχρι σήμερα, δεν καταφέραμε να συνδέσουμε τον πρωτογενή τομέα με τον τουρισμό.

Κυρίως, δεν έχουμε καταφέρει να διαφοροποιήσουμε το τουριστικό μας προϊόν.

Δεν έχουμε καταφέρει να αξιοποιήσουμε τα ιδιαίτερα συγκριτικά πλεονεκτήματα της γαστρονομικής τουριστικής ταυτότητας κάθε προορισμού και το ευρύτερο πολιτισμικό κεφάλαιο.

Είναι καιρός, όμως, να μιλήσουμε με συγκεκριμένες προτάσεις.

Προτάσεις που θα πάρουν τη μορφή εφαρμοσμένων πολιτικών την επόμενη μέρα.

Είναι πολύ σημαντικό αυτές οι προτάσεις να δοκιμαστούν στο πεδίο του διαλόγου και να εμπλουτιστούν με τη δική σας συμμετοχή.

Η Νέα Δημοκρατία έχει διαμορφώσει προγραμματικές προτάσεις που στοχεύουν στη σύνδεση του τουρισμού με τη γαστρονομία, τα προϊόντα του πρωτογενούς τομέα, την ελληνική ύπαιθρο, αλλά και τις μεταποιητικές επιχειρήσεις.

Στόχος μας είναι όλα αυτά να αποτελέσουν αναπόσπαστα τμήματα του τουριστικού μας προϊόντος.

Πως μπορεί να γίνει αυτό:

  1. Με τη δημιουργία Περιφερειακών Κέντρων τοπικής γαστρονομίας σε κάθε περιφέρεια με τη συνεργασία αυτοδιοίκησης και ιδιωτικού τομέα.

Μέσα από αυτά τα Κέντρα, θα προβάλλεται η τοπική γαστρονομία, θα δημιουργούνται τοπικά σύμφωνα ποιότητας και θα πιστοποιούνται οι πάροχοι.

Για την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, αλλά και για την Κεφαλονιά και την Ιθάκη, αυτό αποτελεί μια μεγάλη και ουσιαστική πρόκληση.

  1. Με την ένταξη της γαστρονομίας στο χάρτη της τουριστικής εκπαίδευσης.

Αυτό σημαίνει την ίδρυση Σχολής Γαστρονομίας υψηλού επιπέδου.

  1. Ανάπτυξη ολοκληρωμένου σχεδίου για την ανάπτυξη και προβολή τουριστικών γαστρονομικών προϊόντων σε κάθε προορισμό.

Εδώ στο νησί, η τοπική γαστρονομία πρέπει να αποτελέσει αναπόσπαστο, αλλά και αυτόνομο,  τμήμα του τουριστικού προϊόντος.

  1. Κίνητρα για τη δημιουργία επιχειρηματικών cluster και συνεργασιών ανάμεσα σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού (ξενοδοχεία και εστιατόρια) και σε ομάδες παραγωγών.
  2. Νέο θεσμικό πλαίσιο για να ενισχυθεί η δημιουργία αγροτουριστικών επιχειρήσεων, οι οποίες θα αντιμετωπίζονται ως start up επιχειρήσεις.6. Δυνατότητα δημιουργίας τουριστικών καταλυμάτων σε οινοτουριστικές ή αγροτουριστικές επιχειρήσεις.

Σε ό, τι αφορά στα δύο τελευταία μέτρα που προτείνουμε, είναι δεδομένο ότι η άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας συνιστά επένδυση, αλλά το σημερινό πλαίσιο λειτουργεί ανασχετικά ως προς τις επενδύσεις και την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας στον τομέα του τουρισμού.

Πέρα από το μεγάλο στόχο της εφαρμογής του νέου χωροταξικού στον τουρισμό, που στοχεύει στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και την προσέλκυση επενδύσεων, χρειαζόμαστε και ένα νέο αναπτυξιακό νόμο για τον τουρισμό προκειμένου να ενισχυθούν καινοτόμες και εξωστρεφείς επενδυτικές  πρωτοβουλίες, που στοχεύουν στη διαφοροποίηση και στον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος.

Κυρίως, όμως, χρειαζόμαστε ένα Αναπτυξιακό νόμο που δεν θα κινείται στη λογική των αποκλεισμών.

Να αναφέρω, σ αυτό το σημείο, ότι τουριστικές επιχειρήσεις και καταλύματα σε Κρήτη, Ν. Αιγαίο, Αττική, Ιόνιο, Στερεά Ελλάδα και Δυτική Μακεδονία, δεν μπορούν να πάρουν  ενισχύσεις.

Αυτό πρέπει να αλλάξει.

Κυρίες και Κύριοι,

Η γαστρονομία, αλλά και τα τοπικά παραδοσιακά προϊόντα πρέπει να αποτελούν εμπειρία για τον επισκέπτη.

Είναι αναγκαία συνθήκη και απαραίτητη προϋπόθεση για να ενταχθούν στο τουριστικό προϊόν.

Αυτό προϋποθέτει την ένταξη του επισκέπτη σε αυτή την εμπειρία.

Το παραπάνω, μπορεί να επιτευχθεί μέσα από:

– εκδηλώσεις γευσιγνωσίας και οινογνωσίας,

– τη μετατροπή των χώρων παραγωγής του πρωτογενούς τομέα, αλλά και της μεταποίησης σε επισκέψιμους χώρους για τους τουρίστες, προκειμένου να γνωρίσουν τον τρόπο με τον οποίο τα παραδοσιακά προϊόντα παράγονται.

Θεωρώ, επίσης, σημαντικό παράγοντα την εφοδιαστική αλυσίδα.

Διασύνδεση του πρωτογενούς τομέα και των προϊόντων του με τον τουρισμό δεν μπορεί να υπάρξει αν δεν διασφαλιστεί η επάρκεια, αλλά και η ανταγωνιστικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Είναι δεδομένο ότι ένας αγρότης δεν μπορεί να εμπορεύεται και να διακινεί μόνος του τα προϊόντα του στις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, αφού δεν μπορεί να διασφαλιστεί η επάρκεια.

Για αυτό και πρέπει να μεταβούμε σε νέα σχήματα και ομάδες παραγωγών.

Οι νέες αυτές ομάδες παραγωγών θα έχουν τη δυνατότητα να προωθούν αυτά τα προϊόντα σε ξενοδοχεία και εστιατόρια απευθείας και χωρίς μεσάζοντες προκειμένου να υπάρχει αμοιβαίο όφελος.

Αναφέρθηκα πριν στο νέο χωροταξικό για τον τουρισμό, το οποίο συνδέεται με την ποιοτική αναβάθμιση του ελληνικού τουρισμού και την έννοια της αειφορίας.

Σε αυτό, εντάσσεται (πέρα από την αύξηση της αρτιότητας στις ανεπτυγμένες και στις αναπτυσσόμενες περιοχές):

– η δημιουργία κινήτρων για επενδύσεις μεγάλης κλίμακας,

– η δημιουργία σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων και

–  ο εκσυγχρονισμός υφιστάμενων τουριστικών εγκαταστάσεων.

Εντάσσεται, όμως, και το νέο κανονιστικό πλαίσιο:

– για την ανάπτυξη εναλλακτικών και νέων μορφών τουρισμού,

– για αποκατάσταση και αξιοποίηση παραδοσιακών οικισμών,

– για την ανάπτυξη τοπικών δικτύων φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος με έμφαση στον αγροτουρισμό και οινοτουρισμό.

Το τελευταίο, μπορεί να επιτευχθεί:

– με σήμανση διαδρομών, σύμφωνα με τις προδιαγραφές που ισχύουν στην Ε.Ε., και έκδοση χαρτών  ορεινής  περιήγησης  και  εμπλουτισμός  των  διαδρομών  με  εναλλακτικές δραστηριότητες (πίστες mountain bike, ιππασία, αναρρίχηση).

– με την καθιέρωση τοπικών δικτύων, διαδρομών –μονοπατιών, πολυθεματικού χαρακτήρα με έμφαση στη φυσιολατρική διάσταση.

Φίλες και Φίλοι,

Η διαφοροποίηση και ο εμπλουτισμός του τουριστικού μας προϊόντος είναι μονόδρομος.

Υπηρετεί μια ιδέα που πιστεύουμε:

την ιδέα της Πολυκεντρικής Τουριστικής Ανάπτυξης.

Στοχεύει:

– Στην αξιοποίηση του πλούτου των προϊόντων που υπάρχουν σε κάθε περιφέρεια.

– Στην ανάδειξη της γαστρονομικής ταυτότητας και πολυμορφίας κάθε τουριστικού προορισμού.

– Στο ζωντάνεμα παραδοσιακών οικισμών.

Η προσπάθεια που κάνουμε είναι μια προσπάθεια για να βγει μπροστά η δημιουργική Ελλάδα.

Σε αυτή την προσπάθεια, δεν περισσεύει κανείς.

Σας ευχαριστώ.

eKefalonia
eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Anassa Clothing Γυναικεια Ρουχα
Real Estate Kefalonia
Kefalonia Transfer