Επειδή το τελευταίο διάστημα πολλά ακούγονται, λέγονται ή γράφονται, σχετικά με την δρομολόγηση πλοίου ή πλοίων στην γραμμή Ιθάκη – Σάμη – Πάτρα, η εταιρεία μας οφείλει για μια ακόμα φορά να ξεκαθαρίσει την πάγια θέση της σχετικά με τέτοιου είδους δρομολογήσεις πλοίων.
Είμαστε απόλυτα σύμφωνοι με την δρομολόγηση πλοίου σε οποιαδήποτε γραμμή, άρα και στην γραμμή Ιθάκη – Σάμη – Πάτρα. Αρκεί το αίτημα της δρομολόγησης να εξυπηρετεί την γραμμή καθ΄ όλη την διάρκεια του έτους και όχι εποχιακά.
Κάθε εποχιακό αίτημα, ειδικά αν αυτό ζητάει εκμετάλλευση γραμμής για την θερινή περίοδο έχει τα χαρακτηριστικά της ‘‘ΑΡΠΑΧΤΗΣ’’ και τέτοια αιτήματα δεν πρέπει να τυχαίνουν αποδοχής ούτε από την πολιτεία ούτε από τις τοπικές κοινωνίες.
Το πλοίο που σήμερα ζητάει την γραμμή Ιθάκη – Σάμη- Πάτρα, από 30/10/2014 είναι δρομολογημένο με εγκεκριμένα δρομολόγια σε άλλη γραμμή.
Το αίτημά του αφορά μόνο την θερινή περίοδο.
Κατά συνέπεια η πολιτεία και η κοινωνία θα πρέπει να απαντήσουν στο εξής ερώτημα: Έαν δρομολογηθεί για τους θερινούς μήνες παίρνοντας τις εισπράξεις του θέρους, ποιος θα αναλάβει την διεξαγωγή των δρομολογίων στην Ιθάκη μετά τον Οκτώβριο;
Βεβαίως ουδείς, αφού είναι αυτονόητο ότι κανείς δεν δέχεται να επωμίζεται τις ζημιές της χειμερινής περιόδου και κάποιος άλλος να απολαμβάνει τα κέρδη του Ιουλίου και του Αυγούστου.
Για την ενημέρωση όσων δεν γνωρίζουν, η ναυτιλιακή εταιρεία που ζητάει την δρομολόγηση πλοίου στην γραμμή, έχει ζητήσει δρομολόγια μόνο από 01/07/2014 έως τέλος της θερινής περιόδου.
Τέτοια αιτήματα δεν έχουν γίνει αποδεκτά ούτε στο παρελθόν από την πολιτεία, αφού είναι νομικά και ηθικά απαράδεκτα και φυσικά ενάντια στο δημόσιο συμφέρον.
Πάγια θέση της εταιρείας μας είναι ότι η γραμμή Ιθάκη – Σάμη – Πάτρα είναι άκρως ζημιογόνα για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, γεγονός άλλωστε που αποδεικνύεται από την αποχώρηση όλων των εταιρειών που την εκμεταλλεύονταν στο παρελθόν.
Κατά συνέπεια όσα ακούγονται, λέγονται ή γράφονται για την δρομολόγηση του πλοίου στην συγκεκριμένη γραμμή έχουν στο βάθος δυο λόγους:
Ο πρώτος λόγος είναι το εμπόριο ελπίδας στους πολίτες και το επιβατηγό κοινό.
Ο δεύτερος λόγος είναι ότι, όποιος πραγματικά θέλει να δρομολογήσει τις συγκεκριμένες γραμμές, στο βάθος του μυαλού του δεν έχει την ολοχρονική εξυπηρέτηση της γραμμής, αλλά την «εποχιακή αρπακτή», κάτι το οποίο αν επιτευχθεί το τίμημα στο τέλος θα το πληρώσει ο τόπος μας.
Κλείνοντας επαναλαμβάνουμε την θέση μας:
ΝΑΙ στην ολοχρονική εκμετάλλευση της γραμμής.
ΟΧΙ σε εποχιακές ‘‘ΑΡΠΑΧΤΕΣ’’ που στο τέλος θα αφήσουν τα νησιά μας χωρίς καράβια.
Για την Kefalonian Lines
ΣΠΥΡΙΔΩΝ Δ. ΛΥΚΟΥΔΗΣ
Νόμιμος Εκπρόσωπος