Είναι η δικιά μας μπύρα που παράγεται στον Καραβόμυλο από τη Μικροζυθοποιία Κεφαλλονιάς και Ιθάκης
Kefalonian Beer: Είναι χειροποίητη, είναι φρέσκια και είναι Κεφαλλονίτικη!
e Gastronomie
15/05/2016 | 11:10

Είναι χειροποίητη, είναι φρέσκια και είναι Κεφαλλονίτικη! Είναι η δικιά μας μπύρα που παράγεται στο γειτονικό Καραβόμυλο από τη Μικροζυθοποιία Κεφαλλονιάς και Ιθάκης.

Σε μια εξαιρετικά δύσκολη για το “Επιχειρείν” περίοδο, με τη μακροχρόνια οικονομική κρίση να έχει επηρεάσει  σε καθολικό βαθμό την καθημερινότητα όλων μας, τρεις νέοι άνθρωποι αποφάσισαν να επενδύσουν στο νησί τους. Πρόκειται για τον Γιάννη Πολυχρονάτο και τα αδέλφια Κυριάκο και Νίκο Μωραϊτη.

Το poulatakefalonias.gr είχε την ευκαιρία να φιλοξενηθεί στις εγκαταστάσεις της Ζυθοποιίας και να συνομιλήσει με έναν εκ των ιδρυτών της, τον κ. Γιάννη Πολυχρονάτο ο οποίος μας ξενάγησε στους χώρους παραγωγής και εμφιάλωσης, μας μίλησε για το πως ξεκίνησε η ιδέα, για τις δυσκολίες του όλου εγχειρήματος, τα στάδια της παραγωγικής διαδικασίας, αλλά και για την αποδοχή της Kefalonian Beer από την τοπική κοινωνία και τα σχέδια της εταιρείας για το μέλλον.

beer2

Γιάννη, πότε και πως γεννήθηκε η ιδέα παραγωγής μιας χειροποίητης τοπικής μπύρας και πως τελικά φτάσαμε να κρατάμε σήμερα στα χέρια μας την Kefalonian Beer;

Πρόκειται για ένα όνειρο χρόνων. Ωστόσο, ως  ιδέα σχηματοποιήθηκε την τελευταία πενταετία με οδηγό την αγάπη για τον τόπο μας και το μεράκι για καλή μπύρα. Τα δύο αυτά στοιχεία σε συνδυασμό με το γεγονός ότι εντοπίσαμε την ανάγκη δημιουργίας ενός τοπικού, επώνυμου και ποιοτικού προϊόντος, μας έδωσε την απαραίτητη ώθηση ώστε να πάρουμε την απόφαση και να ξεκινήσουμε την προσπάθειά μας, φυσικά με πολύ προσεκτικό σχεδιασμό και μελετημένα βήματα. Και είμαστε ευτυχείς με το μέχρι τώρα αποτέλεσμα.

Αναλάβατε κατά κοινή ομολογία  ένα σημαντικό ρίσκο και μάλιστα κάτω από δύσκολες οικονομικά συνθήκες. Ποια ήταν τα σημαντικότερα  προβλήματα  ή εμπόδια που αντιμετωπίσατε;

Όπως σωστά παρατηρήσατε, ουσιαστικά η υλοποίηση της ιδέας μας πραγματοποιήθηκε μεσούσης της οικονομικής κρίσης, με capital controls και κλειστές τράπεζες. Επιπλέον, ήρθαμε αντιμέτωποι με την ελληνική γραφειοκρατία, καθώς από την αδειοδότηση της επιχείρησης μέχρι την έναρξη της παραγωγής, εμπλέκονται πολλοί φορείς και υπηρεσίες με ότι αυτό συνεπάγεται.

Να σημειώσω επίσης ότι λόγω της θεομηνίας που έπληξε την Κεφαλλονιά τον περασμένο Σεπτέμβρη, πλημμύρισαν οι εγκαταστάσεις μας, με αποτέλεσμα να καταστραφεί όλη σχεδόν η παραγωγή και οι πρώτες ύλες και πέραν της οικονομικής ζημίας να καθυστερήσει η όλη διαδικασία κατά τουλάχιστον τρεις μήνες.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της Kefalonian Beer που την καθιστούν ξεχωριστή;

Καταρχάς μιλάμε για μια φρέσκια μπύρα με 5% αλκοόλ, η οποία δεν έχει περάσει από τη διαδικασία της παστερίωσης, δηλαδή δεν έχει συντηρητικά και είναι αφιλτράριστη. Με αυτό τον τρόπο διατηρεί αναλλοίωτη τη γεύση της και όλα τα συστατικά από τις πρώτες ύλες παραγωγής, συμπεριλαμβανομένης της μαγιάς η οποία έχει υψηλή διατροφική αξία. Να επισημάνω επίσης ότι είμαστε μια από τις ελάχιστες ζυθοποιίες πανελλαδικά που χρησιμοποιούν 3 είδη ελληνικού και μόνο κριθαριού το οποίο προμηθευόμαστε από Έλληνες παραγωγούς από τη Μακεδονία, καθώς και 3 διαφορετικά είδη λυκίσκου που χαρίζουν στη μπύρα το ξεχωριστό της άρωμα και την πλούσια γεύση της.

Γιάννη αν θες μίλησε μας για τη διαδικασία παραγωγής της μπύρας.

Καταρχάς πρέπει να πούμε ότι είναι απαραίτητο σε όλους τους χώρους της ζυθοποιίας να τηρούνται αυστηροί κανόνες υγιεινής και συγκεκριμένες θερμοκρασίες ανάλογα με το στάδιο της παραγωγής.

Η διαδικασία ουσιαστικά ξεκινά με το άλεσμα του κριθαριού  το οποίο ακολούθως αναμειγνύεται με νερό όπου ανάλογα με τη θερμοκρασία του αλλά και το χρόνο παραμονής στις ειδικές δεξαμενές, παράγεται ένα σακχαρώδες εκχύλισμα που ονομάζεται ζυθογλεύκος. Στη συνέχεια ο ζυθογλεύκος περνάει στο βραστήριο, όπου και πάλι ο χρόνος εξαρτάται από τη συνταγή που ακολουθούμε και προστίθεται ο λυκίσκος που προσδίδει το άρωμα και τη γεύση στη μπύρα.

Επόμενο στάδιο είναι εκείνο της ζύμωσης η οποία πραγματοποιείται στα λεγόμενα κυλινδροκωνικά δοχεία ωρίμανσης, όπου με την προσθήκη της μαγιάς ξεκινά η διαδικασία της ζύμωσης κατά την οποία  παράγεται το αλκοόλ και το διοξείδιο του άνθρακα που κάνει τη μπύρα αφρώδη.

Όταν τελειώσει η ζύμωση, η μπύρα ψύχεται σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και ξεκινάει το στάδιο της ωρίμανσης που διαρκεί περίπου ένα μήνα. Αφού γίνουν οι απαραίτητοι έλεγχοι με τους ειδικούς δοκιμαστικούς σωλήνες, ακολουθεί το τελευταίο στάδιο που είναι η εμφιάλωση. Ακόμη όμως και στο γυάλινο μπουκάλι που είναι πλήρως αποστειρωμένο, η μπύρα μένει ακόμη μερικές ημέρες για επιπλέον ωρίμανση πριν τελικά παραδοθεί στις συνεργαζόμενες εταιρείες για τη διανομή της.

Πόσο ικανοποιημένοι είστε από την μέχρι τώρα αποδοχή της Kefalonian Beer από την τοπική κοινωνία και τους επισκέπτες του νησιού μας; 

Όπως συμβαίνει με όλα τα νέα προϊόντα στην αγορά, αρχικά υπήρξε μια σχετική επιφύλαξη, η οποία ωστόσο γρήγορα μετατράπηκε σε αποδοχή και πολύ θετικά σχόλια. Και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι καθημερινά όλο και περισσότερα καταστήματα εστίασης, καφέ και μπαρ από την Κεφαλλονιά και την Ιθάκη εκδηλώνουν ενδιαφέρον για να προμηθευτούν την Kefalonian Beer.

Σε ότι αφορά στους επισκέπτες της Κεφαλλονιάς και ιδιαίτερα στους ξένους, είναι σαφές ότι κατά τη διάρκεια των διακοπών τους δεν επιδιώκουν πλέον μόνο ήλιο, θάλασσα και αξιοθέατα. Θέλουν να γευτούν τοπικά προϊόντα και να μάθουν για την αυθεντικότητα και την ιστορία που κουβαλούν. Το να γευτούν ένα τοπικό πιάτο ή να πιούν ένα τοπικό κρασί ή μια μπύρα, αποτελεί σχεδόν μια βιωματική εμπειρία για αυτούς και με αυτόν τον τρόπο γίνονται οι καλύτεροι πρεσβευτές των τοπικών μας προϊόντων στη χώρα τους.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Θα δούμε σύντομα την Kefalonian Beer σε σημεία πώλησης και εκτός Κεφαλλονιάς;

Η αλήθεια είναι πως έχουμε ήδη προτάσεις από μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου που δραστηριοποιούνται σε πανελλαδικό επίπεδο, αλλά και προτάσεις από το εξωτερικό. Αντιλαμβάνεστε ότι αυτό είναι ιδιαίτερα τιμητικό και κολακευτικό για εμάς. Ωστόσο υφιστάμενα η παραγωγική μας δυνατότητα δυστυχώς δεν μας επιτρέπει να καλύψουμε την αυξημένη αυτή ζήτηση.  Κύριος στόχος μας είναι σε πρώτη φάση να καλύψουμε πλήρως την αγορά των νησιών μας και από το 2017 να επεκταθούμε σε επιλεγμένα σημεία διάθεσης στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Σε δεύτερο στάδιο, όταν θα έχουμε ολοκληρώσει το επενδυτικό μας πλάνο που θα μας επιτρέψει να αυξήσουμε την παραγωγή μας, τότε θα έχουμε τη δυνατότητα να ακολουθήσουμε μια περισσότερο εξωστρεφή εμπορική πολιτική και μάλιστα με περισσότερες ετικέτες, καθώς σχεδιάζουμε την παραγωγή κόκκινης και μαύρης μπύρας. Πολύ σύντομα πάντως θα είμαστε σε θέση να ξεναγούμε στο χώρο μας όσους το επιθυμούν, να τους δείχνουμε τη διαδικασία παραγωγής, τα στάδια που περνούν τα υλικά μέχρι να καταλήξουν στο τελικό προϊόν και να δοκιμάζουν απευθείας την μπύρα μας.

Ο κλάδος της μικροζυθοποιίας είναι από τους πλέον αναπτυσσόμενους κλάδους της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα. Τι δυσκολίες εν γένει αντιμετωπίζει;

Ο κλάδος μας, όπως εξάλλου και όλοι οι κλάδοι της οικονομίας στις μέρες μας παλεύουν με τον έντονο ανταγωνισμό από τις μεγάλες πολυεθνικές, τη γραφειοκρατία, την έλλειψη χρηματοδότησης, αλλά και τον ορατό κίνδυνο κατάργησης του μειωμένου ειδικού φόρου κατανάλωσης που ισχύει για τις ελληνικές μικρές ζυθοποιίες που έχουν παραγωγή έως και 200.000 εκατόλιτρα μπύρας ετησίως. Η κατάργηση αυτή αντιλαμβάνεστε ότι θα αυξήσει σημαντικά το κόστος παραγωγής και θα πλήξει καίρια τη βιωσιμότητα των μικρών επιχειρήσεων.

Πληροφορηθήκαμε ότι πρόσφατα ιδρύθηκε η Ένωση Μικρών Παραγωγών Ζύθου. Ποιοι είναι οι στόχοι της και πως πιστεύεις ότι μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη του κλάδου; 

Είναι αλήθεια. Η Ένωση μας προσπαθεί να καταρτίσει και να επικοινωνήσει προς όλες τις κατευθύνσεις τις κοινές για τον κλάδο μας θέσεις και να μας εκπροσωπήσει στο διάλογο με την πολιτεία και τους φορείς.

Επιπλέον επιδιώκει  να  εκπαιδεύσει τρόπον τινά τους καταναλωτές και τους επαγγελματίες για τη μικροζυθοποιία και την ουσιαστική ποιοτικά διαφοροποίηση της από τη βιομηχανική μπύρα, η οποία ελέγχεται από μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες του εξωτερικού.

Γιάννη κλείνοντας τη συζήτησή μας, θα θέλαμε να δώσεις μια συμβουλή στους νέους ανθρώπους της περιοχής μας που ενδεχομένως θα ήθελαν και αυτοί να ξεκινήσουν τη δική τους επιxειρηματική προσπάθεια; 

Θα τους συμβούλευα και θα τους προέτρεπα να μείνουν στον τόπο μας που είναι πραγματικά ευλογημένος και να κυνηγούν τα όνειρά τους ανεξάρτητα από τις δυσκολίες που ανακύπτουν. Με υπομονή, επιμονή και την Κεφαλλονίτικη κουρλαμάδα, μπορούν να πετύχουν τα πάντα!

Γιάννη, το poulatakefalonias.gr σε ευχαριστεί θερμά για τη ζεστή φιλοξενία και εύχεται σε εσένα, το Νίκο και τον Κυριάκο κάθε επιτυχία στα σχέδια σας. Ελπίζουμε δε, η υπέροχη, δικιά μας Kefalonian Beer να ταξιδέψει σύντομα σε όλη την ελληνική και γιατί όχι και την παγκόσμια αγορά, διαφημίζοντας ταυτόχρονα το νησί μας και τα μοναδικά προϊόντα του.

Πηγή: poulatakefalonias.gr

eKefalonia
eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ