Άλλη μία από της προτεραιότητες της παράταξής μας για την επόμενη θητεία.
Οι τουριστικές επιτροπές έχουν δύο βασικά μειονεκτήματα:
Το πρώτο είναι ότι είναι απλώς γνωμοδοτικές και δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν οι ίδιες τις προτάσεις τους.
Το δεύτερο είναι ότι είναι έρμαιες στις διαθέσεις του κάθε Δημάρχου όπως αποδείχθηκε και στην περίπτωση του κ. Μιχαλάτου. Για να μην βρεθεί προ εκπλήξεων και για να μην διαταραχθούν οι πελατειακές σχέσεις που έχει με τους επιχειρηματίες του τουρισμού, έχει ευνουχίσει πλήρως την τουριστική του επιτροπή.
Η Τάση πλέον είναι για την δημιουργία των λεγόμενων ’’DΜO’’
Τι είναι ένας Οργανισμός Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού;
Ένας Οργανισμός Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού ’’DΜO’’ (Destination Management Organisation ) είναι μια επιχειρηματική ή μη κερδοσκοπική οντότητα που αναλαμβάνει το ρόλο της προώθησης, διαχείρισης και ανάπτυξης ενός τουριστικού προορισμού. Οι DMO είναι πλέον θεσμοθετημένοι, συνεργάζονται με τουριστικές επιχειρήσεις, τοπικές αρχές, και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς για να δημιουργήσουν και να διατηρήσουν ένα βιώσιμο τουριστικό προϊόν.
Πως λειτουργεί;
Οι βασικές λειτουργίες ενός DMO περιλαμβάνουν:
1. Προώθηση και Μάρκετινγκ: Οι DMO αναλαμβάνουν τον ρόλο της προώθησης του προορισμού στους ταξιδιώτες. Αυτό περιλαμβάνει τη δημιουργία διαφημιστικών υλικών, την προώθηση μέσω κοινωνικών μέσων και τη συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις.
2. Διαχείριση Καθοδήγησης και Συμβουλές: Οι DMO παρέχουν πληροφορίες και υποστήριξη σε τουρίστες και τοπικές επιχειρήσεις
3. Ανάπτυξη Προϊόντος: Οι DMO εργάζονται για την ανάπτυξη νέων τουριστικών προϊόντων και εμπειριών που θα προσελκύσουν επισκέπτες.
4. Συν εργασία με τον Τοπικό Επιχειρηματικό Κλάδο: Συνεργάζονται με τους τοπικούς επιχειρηματίες για την προώθηση τουριστικών υπηρεσιών και τη δημιουργία συνεργιών.
5. Βιώσιμη Ανάπτυξη: Προωθούν πρακτικές βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης για να διασφαλίσουν ότι ο τουρισμός συνεισφέρει θετικά στην τοπική οικονομία και το περιβάλλον.
Γιατί Χρειάζεται, ένας ’’DΜO’’;
Ένας DMO θα συμβάλλει καθοριστικά στην αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Κεφαλονιάς, στην επίτευξη υψηλών ρυθμών τουριστικής ανάπτυξης και στην ενίσχυση της τουριστικής εικόνας, με βάση
• την αναγνωρισιμότητα της ταυτότητας της περιοχής (brand awareness) σε διεθνές επίπεδο,
• τα μοναδικά φυσικά χαρακτηριστικά της περιοχής, όπως το φυσικό και γεωμορφολογικό περιβάλλον, το πολιτιστικό περιβάλλον,
• τη δυναμική της τοπικής κοινωνίας – οικονομίας της,
• τον βαθμό επάρκειας και το επίπεδο προσβασιμότητας σε άτομα με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα σε τουριστικές υποδομές,
• την αρτιότητα του οδικού δικτύου, την γειτνίαση με λιμένες και αεροδρόμια,
• τον λόγο της συνολικής δυναμικότητας του προορισμού σε κλίνες προς τον μόνιμο πληθυσμό,
• την μέση ετήσια πληρότητα των τουριστικών καταλυμάτων του προορισμού και
• το εύρος της τουριστικής περιόδου.
Γιατί ένας για όλη την Κεφαλονιά και όχι μόνο για τον Δήμο Αργοστολίου.;
• Εφ’ όσον φτιαχτεί ενιαίος Αναπτυξιακός Οργανισμός για την Κεφαλονιά είναι λογικό ο DMO να λειτουργεί εντός αυτού. Έτσι θα προωθεί την Κεφαλονιά ως ενιαίο προορισμό
• Συμβαδίζει με την πρόταση μας είναι, για ένα Διαδημοτικό μοντέλο διοίκησης
«τρεις δήμοι, ένα νησί». .