Η καθαρότητα των εικαστικών προθέσεων του Κώστα Ευαγγελάτου στις πρόσφατες εικαστικές συνθέσεις του στο Art Studio Est- La Chambre καθώς και σε σημαντικές ομαδικές εκθέσεις στην Αθήνα (“Το βιβλίο ως έργο τέχνης”, στην π. Βιβλιοθήκη της ΑΣΚΤ, “Νόστιμον ήμαρ” στο Ψηφιακό Μουσείο Σμύρνης και Νέας Σμύρνης καθώς και στην “Έκθεση Μικρογλυπτικής” μελών του ΕΕΤΕ, στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, τονίζεται ευπρόσδεκτα μέσα από συγκλίνουσες ομοιογένειες που παρεπιδημούν στη συνολική ενότητα των επιτευγμάτων του. Η ομολογιακή κατάθεση του συνυπάρχει με την οντολογική, την συμπαντική και την οικολογική επόπτευση δικαιώνοντας ουσιαστικά την βαρύτητα των θεάσεων που καταναλώνονται σε καίριες συναρτήσεις απέναντι στο ορατό οριακό αισθητικό αποτέλεσμα .
Στις περισπούδαστες και φιλοσοφημένες χρωματικές και σχεδιαστικές σκιαγραφήσεις του σημειώνονται εύληπτα τόνοι ανάδυσης που εκρήγνυνται και εστιάζονται με κατεύθυνση και προσδιορισμό από το βάθος προς την επιφάνεια των έργων ενδυναμώνοντας την χροιά της αισθαντικής ενδοχώρας.
Οι έντεχνες συλλήψεις οργανωμένες παρατακτικά σε σειρά εμπεριέχουν έναν ρυθμό αρμονικής προδιάθεσης που τις εντάσσει σε ένα αδιάσπαστο σύνολο από επιμέρους διαφοροποιημένα στοιχεία πορείας και προοπτικής. Μετατρέπονται βαθμιαία σε ενδιαφέροντα κειμήλια ενώ με ζωτικότητα , ανάσα κοσμογονίας και χυμώδεις εκχύσεις διαιωνίζουν ζωντανές αισθησιακές δυνάμεις που φτάνουν στο έπακρο ακολουθώντας μια πλεύση και μια διαδρομή που συσπειρώνει πρωτόγνωρα την απογραφή ενός σημαντικού εκφραστικού έρματος.
Οι ευρηματικές παραθέσεις που παρακολουθούμε αποτελούν τόπους φυγής και διαφυγής από την υπάρχουσα πραγματικότητα που μετοχοποιούν εποικοδομητικά και ευρύτατα πολλαπλές αναζητήσεις με γνώμονα μια απόλυτα βιωματική αντίληψη που εναλλάσσεται διαρκώς σε ένα αέναο κύκλο στοιχειοθετημένων αναφορών με την αναπτέρωση της ψυχής.
Χαρακτηρίζονται από τεκμηριωμένα ιδιωματικά περάσματα αυτογνωσίας ενώ οι μεταλλαγές τους ευνοούν με άνεση την κινητήρια δύναμη που έχει κοινό σημείο αναφοράς την δυνατότητα σύνδεσης με τους δεσμούς των νοηματικών παλμών και των συναισθημάτων. Άλλωστε ο πολυκύμαντος εικαστικός κύκλος του καλλιτέχνη περνά μέσα από την φαντασία και φτάνει σταδιακά στον μύθο. Με πηγαία έμπνευση αισθαντικότητας και εξαιρετικά μελετημένη διευθέτηση προβάλλει έναν προσωπικό αυθορμητισμό.
Επισυνάπτει ένα εμβληματικό ορόσημο με μεταίχμιο σε εμπεριστατωμένα μοτίβα χώρου και χρόνου, με αναφορές που συγκινούν τον θεατή καθώς τον εισαγάγουν σε μια διάσταση απόδοσης που αναμφίβολα τον ξαφνιάζει ευχάριστα, τον συνεπαίρνει αποφασιστικά και ταυτόχρονα του γεννά απορίες και ερωτήματα που καλείται να ερμηνεύσει και να εξιχνιάσει.
Ο Κώστας Ευαγγελάτος εισάγει και τοποθετεί τα συναισθηματικά αποτυπώματα σε γαιώδεις χρηστικές αλληλουχίες. Η ποιητική ατμόσφαιρα της συγκεκριμένης υφολογίας του ενέχει και εμπεριέχει απροκάλυπτα και καταλυτικά την ενδιάμεση κατάσταση που κυριαρχεί ανάμεσα στο όνειρο και στην αλήθεια, στη μνήμη των περασμένων και στην καθημερινότητα, στην συνείδηση και στο υποσυνείδητο, στην εγγύτητα και στην απόσταση, στην αντικειμενικότητα και στο όραμα.
Λεόντιος Πετμεζάς
Ιστορικός, θεωρητικός τέχνης.
Αθήνα, Οκτώβρης 2018