Οι μετρ της τυρόπιτας
Γρηγόρης: Από το τυροπιτάδικο στη Δάφνη έως τις Μπαχάμες
Life
17/05/2021 | 23:23

Ο Βλάσσης Γεωργάτος, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας «Γρηγόρης», είναι η δημόσια εικόνα της αλυσίδας μικρογευμάτων. Ένας σύγχρονος άνδρας, με έφεση στα σπορ (μηχανοκίνητα και θαλάσσια) ο οποίος με τη δυναμική του παρουσία για χρόνια σηματοδότησε την πρόοδο και διαρκή ανάπτυξη του γκρουπ που ο πατέρας του Γρηγόρης δημιούργησε το 1972 στη Δάφνη. Ο Βλάσσης Γεωργάτος γεννήθηκε το 1969 στην Αθήνα και φοίτησε στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΑΣΟΕΕ). Από νεαρή ηλικία είχε ανάμειξη στην τότε ακόμη οικογενειακή επιχείρηση «Γρηγόρης», ενώ, μετά το πέρας των σπουδών του, το 1992 ανέλαβε ενεργό δράση μέσω διοικητικών καθηκόντων.

Ο ίδιος αποτέλεσε εκείνη τη δεύτερη γενιά που αν και πάτησε στα γερά θεμέλια της πρώτης, επί της ουσίας την ξεπέρασε. Το να διαθέτεις πλέον περί τα 330 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, να έχεις αναπτυχθεί σε αρκετές ξένες αγορές και να εισάγεις το θεσμό του franchising στον κλάδο δεν είναι και μικρό πράγμα.

Με ισχυρή αντίληψη της μαζικής εστίασης και των τάσεων της αγοράς, επέλεξε να προχωρήσει μέσω franchise την επέκταση της εταιρείας. Η επιλογή αυτή οδήγησε στην αλματώδη ανάπτυξη της «Γρηγόρης» καθιστώντας την ηγέτιδα δύναμη της κατηγορία της. Η εταιρεία εξελίσσεται διαρκώς, ανταποκρινόμενη πλήρως στις σύγχρονες καταναλωτικές ανάγκες της εποχής και σήμερα είναι το μεγαλύτερο δίκτυο μικρογευμάτων και καφέ στην Ελλάδα και 8ο μεγαλύτερο στην Ευρώπη.

Γρηγόρης: 330 καταστήματα σε 5 χώρες

 

Υπό τη διοίκηση του Βλάσση Γεωργάτου, ο «Γρηγόρης» διαθέτει 330 καταστήματα στην Ελλάδα και σε άλλες τέσσερις χώρες, ενώ παράλληλα συνεχίζει την περαιτέρω ανάπτυξη του σήματός του στο εξωτερικό, και συγκεκριμένα στην Κεντρική Ευρώπη. Πρώτος σταθμός ήταν η Γερμανία, όπου το άνοιγμα του καταστήματος στο Βερολίνο, το 2015, αποτέλεσε σημαντικό ορόσημο σ’ αυτή την πορεία.

Μάλιστα ο ίδιος επένδυσε έως και στο yachting ενώ στις επενδύσεις που δεν του βγήκαν ήταν η αλυσίδα ασιατικού φαγητού WOK 88. Σήμερα, η «Γρηγόρης» ετοιμάζεται να γιορτάσει τα 50 χρόνια της, λανσάροντας μια νέα εντυπωσιακή εικόνα στα καταστήματά της. Με αυτό τον τρόπο, σηματοδοτεί το πέρασμα στην καινούργια εποχή, στο κατώφλι του δεύτερου μισού αιώνα λειτουργίας της. Η νέα εικόνα έχει ήδη ξεκινήσει να εφαρμόζεται στα καταστήματα Γρηγόρης και το επόμενο διάστημα θα αφορά όλο και περισσότερα σε μια σημαντική επένδυση.

Βέβαια αυτή είναι η μια πλευρά του νομίσματος. Η άλλη είχε να κάνει με μια σειρά κρίσεων που η αλυσίδα πέρασε, κυρίως στις αρχές του 2004 όταν οι πωλήσεις κατρακύλησαν κι όταν η οικογένεια Γεωργάτου αναγκάστηκε να αλλάξει μείγμα πολιτικής. Πολλά παλιά στελέχη όπως ο Φιλάρετος Ψημμένος αποχώρησαν. Η εταιρεία έδειξε να κλυδωνίζεται από σειρά ανοιγμάτων ενώ η ίδια η εικόνα του Βλάσση Γεωργάτου ως ενός ανθρώπου που είχε το «κοκαλάκι της νυχτερίδας» άρχισε να ξεθωριάζει. Όμως η επιμονή του δραστήριου μάνατζερ έδωσε λύσεις και υπήρξε ένα σημαντικό turnaround story. Μια επιτυχία που ακόμα και σήμερα οδηγεί τις εξελίξεις.

Οι μετρ της τυρόπιτας

Το 1972, στη Δάφνη, ο Γρηγόρης Γεωργάτος άνοιξε ένα μικρό τυροπιτάδικο και του έδωσε το όνομά του. Το «Γρηγόρης» έκανε θραύση έγινε διάσημο στην περιοχή, μετά σε ολόκληρη την Αθήνα και σήμερα, μετά από 50 μείον ένα χρόνια και πολλά πάνω κάτω, η εταιρία διαθέτει καταστήματα σε Ελλάδα, Κύπρο, Γερμανία και Μπαχάμες.

Ο Γρηγόρης Γεωργάτος παρέδωσε τη σκυτάλη της εταιρείας στις αρχές της δεκαετίας του ’90 στον γιο του Βλάσση ο οποίος από τα πάρτι της παραλιακής θα εξελιχθεί σε έναν σημαντικό businessman. Ήδη την εμφάνιση του είχε κάνει και ο σημαντικός ανταγωνισμός από την Εβερεστ κι άλλες αλυσίδες του κλάδου.

Το 1994, η ιδέα του Βλάσση Γεωργάτου να επεκταθεί το δίκτυο της Γρηγόρης μέσω franchise θα είναι καταλυτική.

Ο Βλάσης Γεωργάτος, αποφασίζει – σε πρώτη φάση – να μεταφέρει την έδρα της εταιρείας στον Άλιμο σε ένα κτήριο 11.000 τμ. Αμέσως μετά, το 2000, εισάγει την εταιρεία στο Χρηματιστήριο – παρά την αντίθετη γνώμη της μητέρας του – ενώ ταυτόχρονα επεκτείνεται στη Ρουμανία και στο νέο διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας Ελ. Βενιζέλος, με δύο σημεία πώλησης. Το 2002 ο όμιλος θα μπει και στις «δημόσιες» business με κυλικεία σε ΟΣΕ και αλλού. Σύντομα θα υπάρξουν προβλήματα όμως λόγω σειράς κακών επιλογών όπως η επένδυση στα εστιατόρια «Νέον» (διάσημο το κατάστημα στην Ομόνοια) ή τα κινέζικα εστιατόρια «Wok 88». Από το 2005 η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς είχε ζητήσει εξηγήσεις για την πορεία απαξίωσης της εταιρεία και η διοίκηση θα αλλάξει ρότα επενδύοντας σε αυτό που γνώριζε καλά: τον καφέ και τα μικρογεύματα. Σε μία σημαντική κίνηση, το 2014 ο Βλάσης Γεωργάτος ξεκινά ένα μεγάλο πρότζεκτ, τη συνεργασία του με την ΕΚΟ και την ΒΡ μέσω του concept «Γρηγόρης Μικρό» και η εταιρία ξαναρχίζει την ανοδική της πορεία.

Πηγή: powergame.gr

eKefalonia
eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ