Είχε ξημερώσει μια ακόμα υπέροχη ηλιόλουστη μέρα.
Παρότι ήταν ακόμα πολύ νωρίς η κίνηση στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας ήταν μεγάλη.
Από τη βεράντα του ξενοδοχείου μας απολαμβάναμε τη θέα.
Ένα τεράστιο οχηματαγωγό ήταν έτοιμο να ξεκινήσει για την Ιταλία ενώ τα μικρότερα είχαν αρχίσει το πήγαινε – έλα προς την Κέρκυρα.
Η θάλασσα απίστευτα γαλήνια.
Καλή η απόλαυση της φύσης αλλά η ώρα περνάει γρήγορα και δε μας περιμένει.
Πήραμε βιαστικά το πρωϊνό μας και ξεκινήσαμε για τον επόμενο σταθμό μας, το γραφικό Μέτσοβο…
Βγήκαμε γρήγορα από την πόλη ακολουθώντας τις πινακίδες «Προς Εγνατία Οδό».
Ογδόντα περίπου χιλιόμετρα από την Ηγουμενίτσα συναντάμε την έξοδο προς Ιωάννινα.
Αποφασίσαμε να κάνουμε μια στάση στην πρωτεύουσα της Ηπείρου. Έχουμε επισκεφθεί την πόλη της κυράς Φροσύνης πολλές φορές και κάθε φορά μας γοητεύει. Οι φιλόξενοι κάτοικοι, το κάστρο, η λίμνη, το νησάκι του Αλή Πασά, τα σπήλαια και τόσα άλλα αξιοθέατα σε μαγεύουν.
Καθίσαμε σε μια παραλίμνια καφετέρια. Ήταν Κυριακή και όλα τα καφέ και μπαρ γεμάτα κόσμο.
Μετά το καφέ κάναμε μια βόλτα ακολουθώντας τον μεγάλο πεζοδρόμιο που «αγκαλιάζει» τη λίμνη.
Λίγο αργότερα βρισκόμασταν και πάλι στην Εγνατία Οδό καθ’ οδόν προς το Μέτσοβο.
■ ■ ■
Η ιστορία της Εγνατίας Οδού ξεκινάει από τους ρωμαϊκούς χρόνους. Άρχιζε βορειότερα της Ηγουμενίτσας και κατέληγε στην Κωνσταντινούπολη. Για τους Ρωμαίους η Εγνατία ήταν ένας δρόμος με μεγάλη εμπορική αλλά κυρίως στρατιωτική σημασία.
Η Εγνατία, γνωστή και ως Αυτοκινητόδρομος 2, είναι σήμερα ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της Ελλάδας και αποτελεί τμήμα της Ευρωπαϊκής Οδού 90. Το συνολικό του μήκος είναι 670 χιλιόμετρα. Από την Ηγουμενίτσα καταλήγει στον Έβρο, στα ελληνοτουρκικά σύνορα.
Τα έργα κατασκευής της Εγνατίας Οδού άρχισαν το 1994 και ολοκληρώθηκαν στις αρχές του 2009. Εγκαινιάστηκε και δόθηκε στην κυκλοφορία στο σύνολό της στις 30 Μαϊου του ίδιου έτους.
Αξίζει να αναφερθούν κάποια πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία της Εγνατίας.
Συγκεκριμένα το έργο περιλαμβάνει:
• 63 κόμβους σύνδεσης με οδικό δίκτυο.
• 177 μεγάλες γέφυρες, συνολικού μήκους 42 χλμ.
• 350 άνω και κάτω διαβάσεις εισόδου – εξόδου.
• 73 σήραγγες μέγιστου μήκους 4,8 χιλιομέτρων και συνολικού μήκους 50 χλμ.
• 43 περάσματα ποταμών.
• 11 διασταυρώσεις με σιδηροδρομικές γραμμές.
Το έργο κόστισε συνολικά 6 δισεκατομμύρια ευρώ ενώ μόνο οι σήραγγες κόστισαν 1,8 δις!
■ ■ ■
Το ταξίδι στην Εγνατία είναι άνετο ενώ η εναλλαγή των τοπίων απίστευτης ομορφιάς σε καθηλώνει.
Το αυτοκίνητο καταβροχθίζει τα χιλιόμετρα πότε ανάμεσα σε καταπράσινα βουνά, πότε πάνω σε πανύψηλες γέφυρες, που από κάτω ρέουν ποτάμια, και πότε διασχίζοντας σήραγγες, που ανοιγμένες μέσα στα σπλάχνα των βουνών, συντομεύουν τις αποστάσεις.
Η σήραγγα Λορέντζος Μαβίλης είναι η μακρύτερη με μήκος 4.800 μέτρα!
Χωρίς καλά-καλά να το καταλάβουμε φτάσαμε στην έξοδο προς Μέτσοβο και αρχίσαμε την ανάβαση του βουνού πίσω από το οποίο είναι κτισμένη μια από τις γραφικότερες πόλεις της Ελλάδας…
Γιώργος Μεσσάρης
• Το πέμπτο μέρος του ταξιδιωτικού την ερχόμενη εβδομάδα.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Η σήραγγα Δρίσκου μετονομάστηκε σε «Λορέντζος Μαβίλης» προς τιμήν του εθελοντή πολεμιστή, ποιητή και βουλευτή, Λορέντζου Μαβίλη. Ο Κερκυραίος (με Ισπανικές ρίζες) ποιητής γεννήθηκε τον Σεπτέμβρη του 1860 στην Ιθάκη και σκοτώθηκε στις 28 Νοεμβρίου του 1912, στη περιοχή του Δρίσκου, αγωνιζόμενος ηρωικά για την απελευθέρωση των Ιωαννίνων από τον τουρκικό ζυγό. (Φωτό Christaras A. – commons.wikemedia.org)