Λίγες μέρες πριν ξεκινήσει η θητεία της νέας δημοτικής αρχής του νέου Δήμου Αργοστολίου, προβληματίζει η στάση της ενημερωτικής ιστοσελίδας “inkefalonia” η οποία ανήκει στο νεοεκλεγέντα Δήμαρχο, κ. Μιχαλάτο.
Δεν μπορούμε να ξεχάσουμε ότι πριν τις αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαΐου που μας πέρασε, η εν λόγω ιστοσελίδα εφάρμοσε πρακτικές λογοκρισίας καθώς επέλεξε, τότε, να μη δημοσιεύσει κανένα από τα κείμενα με τις προεκλογικές προτάσεις που έστελνα σε όλα τα ΜΜΕ.
Μετά τη λογοκρισία λοιπόν φαίνεται ότι ακολούθησε και ο “κιτρινισμός” αφού με χθεσινό ανυπόγραφο δημοσίευμα το “inkefalonia” απομονώνει μία πρόταση απ’ την πρόσφατη ραδιοφωνική συνέντευξη του κ.Φόρτε στον κ. Βούτο, και βγάζει τα δικά του συμπεράσματα εμπλέκοντας ονόματα και πολιτικούς χώρους κατά το δοκούν.
Η δημοσιογραφική δεοντολογία και ο δημοσιογραφικός κώδικας επιβάλλουν τη διασταύρωση της πληροφορίας για ένα ΜΜΕ πριν αυτό προχωρήσει στην αποτύπωση μιας είδησης. Αν λοιπόν πράγματι υπήρχε κάποιος προβληματισμός από τη συντακτική ομάδα του εν λόγω site, τότε αυτή θα έπρεπε να ερχόταν σε επικοινωνία με το συνεντευξιαζόμενο και να τον ρωτούσε σχετικά προκειμένου να αποσαφηνιστεί η τοποθέτησή του.
Επειδή όμως αυτό δε φαίνεται να έγινε και δεν το επικαλείται το εν λόγω άρθρο, τότε έχουμε να κάνουμε με μία νέα μονταζιέρα στα τοπικά δρώμενα του νησιού.
Δε θα μας απασχολούσε το όλο ζήτημα αν η συγκεκριμένη ιστοσελίδα ήταν μία ακόμη απ’ αυτές που αρέσκονται σε τέτοιου είδους πρακτικές και που καθημερινά συναντάμε στους δέκτες μας. Επειδή όμως η διαφορά εδώ είναι ότι το “inkefalonia” ανήκει στο νεοεκλεγέντα Δήμαρχο Αργοστολίου, οφείλουμε να μοιραστούμε κάποιες σκέψεις μας :
-Ο κ. Μιχαλάτος οφείλει να πάρει θέση για το αν συμφωνεί ή όχι με το εν λόγω δημοσίευμα.
-Ο κ. Μιχαλάτος οφείλει να ενημερώσει τους πολίτες για τον εμπνευστή και το συγγραφέα αυτού του άρθρου.
-Ο κ. Μιχαλάτος ως Δήμαρχος, θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα αυστηρός με τον τρόπο λειτουργίας των ΜΜΕ που του ανήκουν καθώς οι πρακτικές και ο τρόπος λειτουργίας τους αντικατοπτρίζουν πλέον όχι απλώς ένα άτομο, αλλά ένα άτομο που εκπροσωπεί ένα θεσμό.
Συνεπώς θα πρέπει να φροντίσει έτσι ώστε οι κώδικες δημοσιογραφικής δεοντολογίας να εφαρμόζονται απαρέγκλιτα στα ΜΜΕ που του ανήκουν.
Ευχή και ελπίδα μας είναι να πρόκειται για ένα λάθος που θα ανακληθεί και όχι για μία πρακτική που εγκαινιάστηκε η τοπική κοινωνία και που ήρθε για να μείνει…
Από το facebook του Γιάννη Βαρούχα