Ανοδική πορεία, μέσα σε ένα «αμφισβητούμενο» καλοκαίρι, καταγράφει η κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, που διαχειρίζεται η Fraport Greece, ανάμεσά τους και σε μερικούς από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς.
Για τη γερμανική εταιρεία, τα ελληνικά αεροδρόμια, μαζί με το αεροδρόμιο της Αττάλειας, εμφανίζουν τις καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα, από το σύνολο του χαρτοφυλακίου που διαχειρίζεται.
Έτσι, το διάστημα 5 με 11 Ιουλίου, στα αεροδρόμια ευθύνης της στην Ελλάδα, οι επιβάτες από το εξωτερικό αυξήθηκαν κατά 313% φθάνοντας στους 561.000, ενώ αυξημένη ήταν η κίνηση και από το εσωτερικό, καθώς ταξίδεψαν 132.000 επιβάτες, καταγράφοντας αύξηση κατά 84% σε σχέση με το 2020.
Αντίστοιχα, την εβδομάδα που αφορά το διάστημα 26 Ιουλίου με 1 Αυγούστου, αν και ταξίδεψαν 812.000 επιβάτες από το εξωτερικό, ωστόσο η αύξηση που σημειώθηκε σε σχέση με πέρυσι διαμορφώθηκε στο +76%, ενώ από οι επιβάτες εσωτερικού αυξήθηκαν κατά 81%
Παρά τη βελτιωμένη εικόνα, ωστόσο, υπάρχουν ακόμα μεγάλα περιθώρια για να φθάσει η κίνηση στα επίπεδα του 2019, όπως αναφέρουν από την εταιρεία.
Οι προορισμοί
Η επιβατική κίνηση αφορά στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που βρίσκονται στην νησιωτική Ελλάδα και συγκεκριμένα σε Κέρκυρα, Κρήτη (Χανιά), Κεφαλονιά, Κω, Λέσβο/Μυτιλήνη, Μύκονο, Ρόδο, Σάμο, Σαντορίνη, Σκιάθο και Ζάκυνθο, καθώς και στην ηπειρωτική Ελλάδα και συγκεκριμένα σε Άκτιον, Καβάλα και Θεσσαλονίκη.
Όσον αφορά την Fraport AG, που αποτελεί τον πλειοψηφών μέτοχο της Fraport Greece, είναι μία εταιρεία με ηγετική θέση στην παγκόσμια αγορά διαχείρισης αερολιμένων. Έχει την ευθύνη λειτουργίας ενός από τους πιο σημαντικούς κόμβους του παγκοσμίου δικτύου αερομεταφορών, του Διεθνούς Αεροδρομίου της Φρανκφούρτης. Η Fraport AG δραστηριοποιείται επίσης σε άλλες 10 πόλεις, σε ολόκληρο τον κόσμο: Φρανκφούρτη (Γερμανία), Μπουργκάς (Βουλγαρία), Βάρνα (Βουλγαρία), Δελχί (Ινδία), Αττάλεια (Τουρκία), Αγία Πετρούπολη (Ρωσία σε σύμπραξη με τον Όμιλο Κοπελούζου) Λίμα (Περού), Αννόβερο (Γερμανία) Σιάν (Κίνα), Λιουμπλιάνα (Σλοβενία).
Το χρονικό της σύμβασης
Η συνεργασία της γερμανικής εταιρείας στην Ελλάδα ξεκίνησε πριν από 6 χρόνια και συγκεκριμένα στις 14 Δεκεμβρίου 2015, όταν η Fraport Greece, το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) και το ελληνικό Δημόσιο υπέγραψαν συμβάσεις παραχώρησης, 40ετούς διάρκειας, για τη λειτουργία, τη διαχείριση, την ανάπτυξη και τη συντήρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Ελλάδα.
Η σύμβαση προβλέπει ότι στο τέλος της συναλλαγής θα πραγματοποιηθεί η πλήρης καταβολή του προκαταβολικού ποσού για την παραχώρηση, της τάξης των 1,234 δισ. ευρώ, σε συνδυασμό με την ανάληψη της λειτουργίας των αεροδρομίων.
Επιπλέον, η κοινοπραξία Fraport Greece, βάσει τη σύμβασης, προβλέπεται ότι θα καταβάλει κάθε χρόνο ένα πρόσθετο αντίτιμο για τις παραχωρήσεις, το οποίο αρχικώς έχει οριστεί στα 22,9 εκατ. ευρώ, καθώς και ετήσιο μεταβλητό τίμημα παραχώρησης της τάξης του 28,5% των λειτουργικών κερδών. Λόγω των έκτακτων συνθηκών που προκάλεσε στον τουρισμό η εξάπλωση του κορονοϊού, υπήρξε, ωστόσο, επαναδιαπραγμάτευση για το ποσό αυτό.
Σχετικά με το επενδυτικό πρόγραμμα της κοινοπραξίας, όπως προέβλεπε και η σύμβαση, είχε αναλάβει να επενδύσει σε αερολιμενικές υποδομές ποσό ύψους 330 εκατ. ευρώ μέχρι το 2020. Έως το τέλος της διάρκειας της παραχώρησης, προβλέπεται ότι θα πραγματοποιεί πρόσθετες επενδύσεις για τη συντήρηση, την αναβάθμιση και την επέκταση των υποδομών, ανάλογα με το πώς θα εξελίσσεται η επιβατική κίνηση.
Πηγή:newsit.gr