
Την Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026, η Βουλή ψήφισε τον Νέο Αυτοδιοικητικό Κώδικα. Με μια πρωτοφανή φωτογραφική διάταξη, αποκλειστικά και μόνο για την Περιφερειακή Ενότητα Ιθάκης στο άρθρο 361, παρ. 2, αφαιρούνται οι δύο μοναδικοί υπάλληλοι του Γραφείου Τεχνικών Έργων και μεταφέρονται, άνευ λόγου και αιτίας στο Δήμο Ιθάκης.
Ουσιαστικά καταργείται η τεχνική υπηρεσία της Π.Ε. Ιθάκης και αφήνεται ένα ακριτικό νησί χωρίς την ελάχιστη υποστήριξη που δικαιούται όσον αφορά τα έργα της Περιφέρειας , να καλύπτεται από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Κεφαλλονιάς, από άλλο νησί …δηλαδή…με ό, τι αυτό συνεπάγεται σε καθυστερήσεις ή και δισλειτουργίες…!!!
Παρά τις τεκμηριωμένες επισημάνσεις μας ότι η διάταξη αυτή, κατά την άποψή μας, συγκρούεται με το άρθρο 102 του Συντάγματος και τις αρχές της Ευρωπαϊκής Χάρτας Τοπικής Αυτονομίας, η πλειοψηφία επέλεξε να την επιβάλει, αγνοώντας κάθε θεσμική προειδοποίηση και κάθε σύγκρουση με την έννοια της εγγύτητας και της νησιωτικότητας.
Το Περιφερειακό Συμβούλιο Ιονίων Νήσων είχε ήδη λάβει ομόφωνη απόφαση (135-15-20/6/2026), ζητώντας την άμεση απόσυρση της διάταξης, προειδοποιώντας ότι σε διαφορετική περίπτωση, θα ενεργοποιηθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες του άρθρου 11 της Ευρωπαϊκής Χάρτας Τοπικής Αυτονομίας.
Όλοι οι βουλευτές και οι αρμόδιοι υπουργοί είχαν ενημερωθεί εγκαίρως. Κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν γνώριζε…!!!
Σε αυτόν λοιπόν το δίκαιο αγώνα μας, ξεχώρισαν με τη στάση τους οι Ανεξάρτητοι Βουλευτές: Ραλία Χρηστίδου και ο Βασίλης Αυλωνίτης, καθώς και άλλοι νησιώτες βουλευτές που επέλεξαν να σταθούν στο πλευρό και το κεκτημένο δικαίωμα της Π.Ε. Ιθάκης.
Τους ευχαριστούμε θερμά γι’ αυτό!!!
Όσοι, όμως, σχεδίασαν, εισηγήθηκαν, στήριξαν ή αντίθετα, όσοι είχαν την καθ’ ύλην αρμοδιότητα και μεθόδευσαν ή επέτρεψαν την ψήφιση αυτής της φωτογραφικής διάταξης, η οποία αποδυναμώνει την Περιφερειακή Ενότητα Ιθάκης, αναλαμβάνουν ακέραια την ευθύνη των επιλογών τους…!!!
Η Ιθάκη δεν ξεχνά…!!!
Θα τους θυμόμαστε όλους…!!!
Σμαράγδα Σαρδελή
Έπαρχος Ιθάκης
