Εντός του Μαΐου αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της λειτουργίας και της διαχείρισης του υδατοδρομίου της Πάτρας.
Αυτό προκύπτει από δηλώσεις του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού Λιμένος Πατρών, Νίκου Κοντοέ στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Οπως είπε ο κ. Κοντοές, μέχρι τις 22 Απριλίου θα βρίσκεται σε εξέλιξη η δημόσια διαβούλευση, για το σχέδιο διακήρυξης σχετικά με την παραχώρηση της λειτουργίας και της διαχείρισης.
Αμέσως μετά, συνεχίζει ο κ. Κοντοές, «θα δούμε ποιες από τις προτάσεις που θα έχουν υποβληθεί από ενδιαφερομένους και από φορείς μπορούμε να τις ενσωματώσουμε, ώστε να ακολουθήσουν η έγκριση από το Δ.Σ. του ΟΛΠΑ και η προκήρυξη του διαγωνισμού».
Σύμφωνα πάντα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠΑ, «μετά την προκήρυξη θα χρειαστούν περίπου 40 ημέρες για γίνει ο διαγωνισμός», προσθέτοντας ότι «είμαστε οι πρώτοι που κάνουμε τέτοιο διαγωνισμό, για ανάλογο αντικείμενο».
Μάλιστα, όπως εξήγησε, «κρίθηκε ότι ήταν καλύτερο να πάμε σε παραχώρηση της δραστηριότητας αυτής και συντάξαμε μία διακήρυξη για την οποία δεν υπήρχε προηγούμενη εμπειρία».
Γι’ αυτό το λόγο, συνέχισε, «έγινε μια μακρά διαβούλευση και με τις εποπτεύουσες αρχές, όπως με το ΤΑΙΠΕΔ, το υπουργείο Ναυτιλίας και τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων και νομίζω ότι είμαστε πια στο τελικό στάδιο».
Όσον αφορά στο πότε αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία του υδατοδρομίου, ο Νίκος Κοντοές λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι για να γίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει να υπάρχει ένα δίκτυο υδατοδρομίων και εξηγεί:
«Αυτή τη στιγμή τα μόνο υδατοδρόμια που είναι αδειοδοτημένα είναι αυτά της Κέρκυρας, των Παξών και της Πάτρας και, σύμφωνα με πληροφορίες, εκφράζεται κάποιο ενδιαφέρον από εταιρείες που έχουν υδροπλάνα και εκτελούν πτητικό έργο».
Ας σημειωθεί ότι στο βόρειο λιμάνι της Πάτρας υπάρχουν ήδη οι αναγκαίες υποδομές για τη λειτουργία του υδατοδρομίου, όπως σταθμός εξυπηρέτησης επιβατών, χώροι έκδοσης και ελέγχου εισιτηρίων, χώροι ελέγχου επιβατών και αποσκευών, καθώς και πλωτός προβλήτας για την ασφαλή πρόσδεση των υδροπλάνων.
Σύμφωνα με τον ΟΛΠΑ, η λειτουργία του υδατοδρομίου θα καταστήσει την Πάτρα και το λιμάνι της κεντρικό κόμβο ενός πρώτου δικτύου υδατοδρομίων στη Δυτική Ελλάδα, συμβάλλοντας έτσι στην τουριστική και γενικότερη οικονομική αναπτυξιακή δυναμική της ευρύτερης περιφέρειας.
Παράλληλα, προσδοκούνται σημαντικά οφέλη για την κοινωνία και τους πολίτες της Δυτικής Ελλάδας, αλλά και της Πάτρας, όπως για παράδειγμα η ενίσχυση της εναλλακτικής τουριστικής διακίνησης, η μεταφορά επιβατών και φορτίων κ.ά.
Πηγή: iefimerida.gr