Καθώς η κοινωνία μας αλλάζει δραματικά μέρα με την ημέρα, εύλογο είναι και η ζωή των μαθητών που φοιτούν στα σχολεία μας να υφίσταται νέες μεθόδους παιδαγωγικής νουθεσίας και αξιολόγησης..
Ετσι, λοιπόν, σ’ ένα από τα παλαιότερα γυμνάσια της πόλης μας, η ζωή των μαθητών έχει αλλάξει δραματικά. Αιτία:Η Νέα Παιδαγωγική που ξεκινά από κλωτσιές, σφαλιάρες, σπρωξίματα και νουθεσίες όπως: “Αν δεν διαβάζεις θα μείνεις …μαλάκας” ή τιμωρίες όπως: “Δεν θα πεις συγγνώμη, θα πεις τρεις φορές τη φράση “έκανα μεγάλη μαλακία” γιατί είσαι παλαβός και το ξέρεις”.
Και συνεχίζουμε: Μαθήματα υψηλής αισθητικής όπου οι μαθητές καλούνται να ζωγραφίσουν τι άλλο..από το κάδο σκουπιδιών της τάξης τους και γιατί όχι να…σερφάρουν με τα κινητά τους μέχρι να χτυπήσει το κουδούνι!!!
Η Νέα Παιδαγωγική όμως δεν τελειώνει εκεί….Πόλεμοι, ενδεχόμενες επιστρατεύσεις αγαπημένων προσώπων, ζουμερές λεπτομέρειες για βιασμούς γυναικών και φρικαλεότητες σε παρελθόντες πολέμους, που δεν άπτονται του αντικειμένου διδασκαλίας, ηχούν στα αυτιά των 15 χρονων μαθητών ως ένα ζοφερό μέλλον απαισιοδοξίας και ματαιότητας.
Και τέλος το κερασάκι στην τούρτα, η αξιολόγηση του α’ τετραμήνου: Βαθμοί που ξεκινούν από 07 (επτά) -γιατί όχι και από 05;- σε βασικό μάθημα που εξετάζεται τον Ιούνιο, άριστοι μαθητές που γράφουν μόλις πάνω απ’ τη βάση και γκρεμίζονται κάτω απ’ τη βάση και άλλοι που γράφουν κάτω απ’ τη βάση και ανεβαίνουν κατακόρυφα. Φυσικά υπάρχουν και οι μετριότητες που βαθμολογούνται μόνο με το γραπτό τους και οι οποίοι δεν εχουν παρουσία στη τάξη αλλά είναι εντελώς αδιάφοροι, απρόσεκτοι αν και καθημερινά γράφουν τις ασκήσεις στο τετράδιό τους!!!
Και προχωράμε στα μη εξεταζόμενα τον Ιούνιο μαθήματα, όμως και εδώ οι βαθμοί ξεκινούν λίγο πάνω απ’ τη βάση αφού οι “κακοί” μας μαθητές, που ούτε φιλόμουσοι είναι, ούτε καλλιτεχνική φαντασία διαθέτουν, δεν έχουν, οπως φαίνεται, καμμιά ελπίδα προόδου.
Τέλος, για να μην σας κουράζω άλλο, με τη Νέα Παιδαγωγική και τους καθηγητές “από άλλους πλανήτες” ευτυχώς υπάρχουν και οι αξιόλογοι, φωτεινοί καθηγητές τους σχολείου οι οποίοι αποτελούν και τη πλειοψηφία, που εφαρμόζουν την Παιδαγωγικής της αγάπης και τους διαλόγου με τους μαθητές και ενθαρρύνουν τα παιδιά μας που βρίσκονται σε τόσο ευαίσθητη και δύσκολη ηλικία να καλλιεργήσουν το πνεύμα και τις ικανότητές τους. Τους ευχαριστούμε και ελπίζουμε να αποτελέσουν παράδειγμα και για τους υπόλοιπους!
Ενας γονιός