H κυβέρνηση της ΝΔ, με πρόσχημα τη λεγόμενη «αναβάθμιση του σχολείου», έχει ξετυλίξει μια συνολική επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών.
Ακολουθώντας τα χνάρια των προκατόχων της του ΣΥΡΙΖΑ, (με υπουργό τον κ. Φίλη άλλαξε τα ωρολόγια προγράμματα στο Γυμνάσιο μειώνοντας τα βασικά μαθήματα και τον κ. Γαβρόγλου που άλλαξε τη δομή και το περιεχόμενο του Λυκείου εξοβελίζοντας τη Γενική Παιδεία), εξαφάνισε τώρα ολόκληρα μαθήματα από το Γυμνάσιο και Λύκειο με το νόμο 4692/20. Συγκεκριμένα κατάργησε την Οικιακή Οικονομία, την Καλλιτεχνική Παιδεία και όλα τα μαθήματα των Κοινωνικών Επιστημών.
Αυτές οι κατευθύνσεις κάνουν το Λύκειο να χάνει ολοσχερώς τον διαπαιδαγωγικό του χαρακτήρα, καθώς καταργούνται όλα τα μαθήματα που συμβάλλουν στην καλλιέργεια της προσωπικότητας, του αισθητικού κριτηρίου και της κοινωνικής συνείδησης και μάλιστα στην πιο κρίσιμη περίοδο των νέων, δηλαδή, λίγο πριν βγουν στην κοινωνία και την αγορά εργασίας. Ταυτόχρονα επιβάλλει έναν εξεταστικό μαραθώνιο με ακόμα μεγαλύτερες θυσίες από την λαϊκή οικογένεια, που πρέπει να βάλει ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη..
Ουσιαστικά απογυμνώνεται το Λύκειο από τα «περιττά» μαθήματα, αφήνοντας μόνο όσα χρειάζονται για την προετοιμασία των μαθητών για τις εξετάσεις, προετοιμάζοντας έτσι βήμα – βήμα το Λύκειο να δίνει το «εθνικό απολυτήριο», μέσα από ατέλειωτες εξετάσεις με την Τράπεζα Θεμάτων.
Απώτερη επιδίωξη αυτών των αλλαγών είναι η προώθηση των στείρων βασικών «δεξιοτήτων» όπως καθορίζονται από τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε. έναντι της ολόπλευρης μόρφωσης. Ιδιαίτερα η κατάργηση των Κοινωνικών Επιστημών γενικά, αλλά και της Κοινωνιολογίας ειδικότερα ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, έχει ως αποτέλεσμα οι Κοινωνικοί επιστήμονες- εκπαιδευτικοί, σχεδόν στο σύνολό τους να είναι υπεράριθμοι, με συνέπεια να χαθούν οργανικές θέσεις. Πρόκειται για την πιο βίαιη και ισοπεδωτική παρέμβαση εναντίον ενός τομέα επιστημών, όπου η αξία του στη μόρφωση των μαθητών κρίνεται απόλυτα αναγκαία και τα γνωστικά του αντικείμενα διδάσκονται παγκοσμίως.
Απέναντι στην ομόθυμη απαίτηση εκπαιδευτικών μαθητών και γονέων να μην προχωρήσει το ΥΠΑΙΘ σε αυτές τις αντιεκπαιδευτικές αλλαγές, δεν υπήρξε καμία απολύτως ανταπόκριση από την πολιτική ηγεσία του. Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕΚΙ καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς γονείς και μαθητές, να απαντήσουν με τον αγώνα τους στην παραπάνω αδιαλλαξία και να βάλουν φρένο στην πολιτική που κάνει το σχολείο χειρότερο.
Στα πλαίσια αυτά, αλλά και της συγκέντρωσης διαμαρτυρίας που έχει αποφασίσει η ΟΛΜΕ την ίδια ημέρα στο ΥΠΑΙΘ, το Δ.Σ. της ΕΛΜΕΚΙ θα πραγματοποιήσει
την Τετάρτη 23 Ιουνίου στις 1.30 μμ,
Παράσταση Διαμαρτυρίας στην Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης Κεφαλονιάς
και καλεί όλους και όλες να δώσουν μαζικά το παρών.
Απαιτούμε:
• Να μην προχωρήσουν οι αντιεπιστημονικές αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα και τα προγράμματα σπουδών, να μην απαξιωθούν μαθήματα και αντικείμενα.
• Να μη χαθεί καμία οργανική θέση.
• Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία.
• Ριζικές αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, που θα προωθούν την επιστημονική σκέψη, την κριτική ικανότητα και τη δημιουργικότητα των μαθητών και όχι τη μονομέρεια, την αποσπασματικότητα και την στείρα αποστήθιση!
Αργοστόλι 22-6- 2021
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ