Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕΚΙ καταγγέλλει την κυβέρνηση που σπάει όλα τα κοντέρ της πολιτικής αναλγησίας, επιδιώκοντας την αξιολόγηση των μαθητών στο 1ο τετράμηνο με βάση σχετική εγκύκλιο.
Την ίδια ώρα που «αδυνατεί» να προσφέρει Η/Υ και αξιόπιστο διαδίκτυο ή ακόμα και ρεύμα σε μαθητές λαϊκών οικογενειών, για να έχουν ισότιμη πρόσβαση στην «εξ αποστάσεως εκπαίδευση», την ώρα που πανελλαδικά έχει αποκλείσει από αυτήν την εκπαίδευση παιδιά μειονοτήτων, Ρομά, και προσφυγόπουλων σε καταυλισμούς και δομές φιλοξενίας, την ώρα που έχει εντατικοποιήσει την ζωή μαθητών και εκπαιδευτικών με την εμμονή της να βγει όλη η ύλη διαδικτυακά, «κόπτεται» να προλάβει και την αξιολόγηση των μαθητών, προσποιούμενη δήθεν, ότι η εκπαιδευτική διαδικασία διεξάγεται κανονικά!
Όλοι πλέον σήμερα έχοντας την εμπειρία του προηγούμενου διαστήματος, γνωρίζουν ότι η τηλεκπαίδευση απέχει “παρασάγγας” από κάθε έννοια εκπαιδευτικής διαδικασίας. Πώς μπορεί η οθόνη να αντικαταστήσει το εργαστήριο, το πείραμα, τη ζωντανή παρατήρηση στη φύση και την κοινωνική ζωή; Το Υπουργείο γελοιοποιώντας την εκπαιδευτική διαδικασία υποστηρίζει ότι οι μαθητές μπορούν να αξιολογηθούν από τη συμμετοχή τους στο «τηλεμάθημα» και καλεί τους εκπαιδευτικούς με ένα πλέγμα οδηγιών, σε έναν αγώνα δρόμου, για εξετάσεις εξ αποστάσεως, όταν γνωρίζει, ότι αυτές δεν μπορούν να γίνουν αξιόπιστα.
Ουσιαστικά μας καλεί να αξιολογήσουμε τους μαθητές μας με τρεις βδομάδες ανοιχτά σχολεία και να βάλουμε βαθμό χωρίς να θυμόμαστε σε πολλές περιπτώσεις το πρόσωπο του μαθητή μας ή χωρίς να έχουμε ακούσει τη φωνή του, καθορίζοντας έτσι το απολυτήριο του Γυμνασίου ή του Λυκείου,
Είναι αδίστακτη! Θυσιάζει τα πάντα μπροστά στο να προωθήσει μια εικονική πραγματικότητα, για να φαίνεται ότι όλα βαίνουν καλώς, αλλά και για να μονιμοποιήσει την εκπαιδευτική διαδικασία με τηλεμαθήματα και εκτός της πανδημίας, καλύπτοντας έτσι τα εκπαιδευτικά κενά..
Σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες, η εκπαιδευτική κοινότητα στάθηκε στο ύψος της και χωρίς καμία βοήθεια από την κυβέρνηση βρέθηκε δίπλα στους μαθητές και τις οικογένειες τους, αξιοποιώντας κάθε μέσο και έχοντας επίγνωση των κινδύνων αλλά και των ορίων αυτής της διαδικασίας.
Η αξιολόγηση των μαθητικών επιδόσεων είναι εργαλείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, και για να επιτελεί το ρόλο της, πρέπει να είναι άξια να δώσει στο μαθητή τα εφόδια, για να ανταποκριθεί στους διδακτικούς στόχους. Ο βαθμός του 4μήνου είναι ο καθρέφτης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, είναι η αποτύπωση της συλλογικής προσπάθειας που καταβάλλεται μέσα στην σχολική αίθουσα, σε συνδυασμό με την ατομική προσπάθεια του κάθε μαθητή σε συγκεκριμένο, οικογενειακό, κοινωνικό και οικονομικό πλαίσιο.
Σε αυτή τη χρονική στιγμή η μόνη ρεαλιστική πρόταση είναι η παράταση του 4μήνου, ώστε να δοθεί χρόνος στους εκπαιδευτικούς για να διδάξουν και να αξιολογήσουν δίκαια και αξιόπιστα στους μαθητές.
Ως εκπαιδευτικοί δε θα νομιμοποιήσουμε τις αντιπαιδαγωγικές κατευθύνσεις. Καλούμε τους συναδέλφους με την παιδαγωγική ευαισθησία που τους διακρίνει και την πλήρη συναίσθηση της κατάστασης, να αγνοήσουν την απαράδεκτη εγκύκλιο του Υπουργείου και μην υλοποιήσουν την «εξ αποστάσεως αξιολόγηση» των μαθητών.
Απαιτούμε:
- Να παρθεί πίσω η εγκύκλιος για την αξιολόγηση των μαθητών
- Να γίνει αναπροσαρμογή της διδακτέας και της εξεταστέας ύλης
- Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων (διορισμοί εκπαιδευτικών ώστε να αραιώσουν οι μαθητές ανά τμήμα, καθαριότητα, μέσα ατομικής υγιεινής)
- Να εξασφαλιστεί η άμεση εφαρμογή των προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας για τους μαθητές που το έχουν ανάγκη όταν ανοίξουν τα σχολεία
- Να δοθεί παράταση στο 1ο τετράμηνο ώστε να καλυφθούν κενά και ελλείψεις και να αξιολογηθούν δια ζώσης οι μαθητές. Αν τα σχολεία παραμείνουν κλειστά να υπολογισθεί ο βαθμός του 2ου τετραμήνου για την τελική βαθμολογία.
ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ 15/12/2020
ΤΟ Δ.Σ. της ΕΛΜΕΚΙ