Γράφει ο Παναγής Φωκάς
Στην εποχή κατά την οποία η είδηση διαβάζεται πρώτα από τα social media, είναι εξαιρετικά εύκολη, αν όχι φυσική εξέλιξη, η διαμόρφωση συγκεκριμένων εντυπώσεων. Εικόνων. Ίσως και χαρακτήρων. Το ζήσαμε άλλωστε και στη Κεφαλονιά, τα τελευταία 24ωρα, με τους πυροσβέστες και την πλοιοκτήτρια εταιρία που δήθεν δεν τους άφησε να ταξιδέψουν και να επιστρέψουν στο σπίτι τους.
Τα social media ήρθαν να καθρεφτίσουν τα χειρότερα χαρακτηριστικά της σύγχρονης κοινωνίας μας που βρίσκουν διέξοδο για ανάδειξη και αναπαραγωγή, χωρίς μέτρο και φραγμό. Συνήθως δε, χωρίς καμία ηθική αναστολή.
Στην δική μας περίπτωση, έξι εποχιακοί πυροσβέστες επειδή δεν επιβιβάστηκαν σε διαφορετικό πλοίο, άλλης εταιρίας, από αυτό που είχαν εισιτήρια και έχοντας στο πλευρό τους, τα τελευταία 24ωρα τη κοινή γνώμη, προσπάθησαν να διαστρεβλώσουν τα γεγονότα. Αυτό ήταν αρκετό για να δεχθεί η πλοιοκτήτρια εταιρία πλήθος σχολίων στα social media, με την μεθοδική καθοδήγηση των τρολ, δείγμα της παραπάνω πραγματικότητας που έχει διαμορφωθεί σήμερα, στην Ελλάδα της βαθιάς, σύνθετης, πολύεπίπεδης και… αδιόρθωτης κρίσης.
Σε μια Ελλάδα στην οποία υστερικοί επαρχιώτες πολιτικοί και κομματικά στελέχη, που λειτουργούν ως χρυσοί χορηγοί των άκρων, δεν διστάζουν να πληρώνουν… τρολ στο facebook και στο Twitter, για να αναπαράγουν τις αισθητικά ανυπόφορες απόψεις τους.
Έξι ημέρες αργότερα ήρθε η επίσημη ανακοίνωση των εκπροσώπων των Πυροσβεστών Δυτικής Ελλάδας να βάλει τα πράγματα στη θέση τους ή αλλιώς να αποκαταστήσει την «κακοποιημένη» αλήθεια. Μια αλήθεια που ισοπεδώθηκε και σμπαραλιάστηκε προς ικανοποίηση των τρολ στα social media που ζητούν «αίμα» προς τέρψη των υποβολέων τους.
Ζούμε στην εποχή του λαϊκισμού και της υστερίας. Στα social media, δεν υπάρχει μόνο το καλό ή το κακό. Δεν υπάρχει μόνο το μαύρο ή το άσπρο που κάποιες περιθωριακές ομάδες προσπαθούν να σε κατατάξουν. Υπάρχει κάπου εκεί στο περιθώριο και η αλήθεια των γεγονότων που, δυστυχώς στις μέρες μας, δεν …πουλάει!