Παρουσία εκπροσώπων του πολιτικού και εκκλησιαστικού χώρου, καλλιτεχνών και του φιλότεχνου κοινού εγκαινιάστηκε η νέα έκθεση αγιογραφίας “Καιόμενη Βάτος” της βραβευμένης αγιογράφου Μαριλένας Φωκά στο χώρο του Σταθοπούλειου Πολιτιστικού Κέντρου του Δήμου Βύρωνα.
Η έκθεση τελεί υπό την αιγίδα της Ένωσης Καλλιτεχνών και Λογοτεχνών Ηλιούπολης που μέσω του προέδρου της Στέλιου Μαρούλη βράβευσε με τιμητική πλακέτα την αγιογράφο εκ μέρους της Ένωσης και του Δήμου Βύρωνα για την πολύχρονη και γόνιμη παρουσία και προσφορά της στην τέχνη της αγιογραφίας.
Ο ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς που προλόγισε την έκθεση επεσήμανε:
“Οι ευπρόσδεκτες καταθέσεις της δημιουργού με ένα ξεχωριστό σε προσέγγιση τρόπο αποδίδουν θεματικά, σχεδιαστικά και χρωματικά το στοιχείο της ευλάβειας προς το βιβλικό γεγονός της καιόμενης και μη φλεγόμενης βάτου .Μέσα από ένα οδοιπορικό η αγιογράφος παραθέτει με διάταξη την ιστορία τονίζοντας την πολυκύμαντη εικαστική δυνατότητα και οντότητα της δημιουργίας της . Οι συλλήψεις της εκδηλώνουν την αφοσίωση της στην ιδεατή ισορροπία της πνευματικής περιήγησης. Η αυθεντικότητα των χαρακτηριστικών αποτυπώσεων της εκφράζει μια πηγαία παραστατική διαβάθμιση .Με ανεξάντλητη αρμονία ρυθμών σε συνδυασμό με τη ιδανική φορμαλιστική αναφορά αναγάγει τις σχηματικές οσμώσεις στη σφαίρα της αφομοιωτικής ολοκλήρωσης. Η κατασκευαστική αλήθεια των εικόνων συνίσταται από ιδιότυπες στιλιστικές αναπλάσεις . Περιγράφουν συνειρμούς με αβρότητα ενώ προσημαίνουν διακυμάνσεις που ιχνηλατούν τη περιδιάβαση αλλά και τη παρέμβαση. Με ακατάβλητη γοητεία η φλόγα της τεχνικής τους αποτελεί ειδική περίπτωση για ενδότερη ανάλυση και ενδοσκοπική μελέτη. Η επικοινωνία της δημιουργού με το κοινό εξελίσσεται σε οικεία συνομιλία που κοινωνεί μια διαδικασία από αυθόρμητες εντάσεις, ευρηματικές κινήσεις και στέρεες απεικονίσεις.
Ο θεατής ανακαλύπτει το μεγαλείο της δυναμικότητας στις τυπώσεις και την εντρύφηση που διαγράφεται δικαιώνοντας με διακριτικότητα την πλαστικότητα στις γραμμές. Η τεχνική της απόδοσης τους επικεντρώνεται στα χαρακτηριστικά των μορφικών ιδεογραμμάτων’”.