Οι διαδικτυακές αγορές είναι ένας τομέας που εδώ και αρκετές δεκαετίες έχει εξαπλωθεί στο μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη και έχει παγιωθεί στον ανεπτυγμένο κόσμο, ειδικά στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, αφού οι ΗΠΑ είναι πάντα πρωτοπόρες σε ό,τι αφορά το εμπόριο και τον καταναλωτισμό.
Ωστόσο, το ηλεκτρονικό εμπόριο παρουσιάζει εντυπωσιακές επιδόσεις και στην Ευρώπη και ειδικότερα στη χώρα μας, καθώς η έμφυτη τάση μας προς την επιχειρηματικότητα και η κλίση μας προς την πρόοδο και τις τεχνολογικές εξελίξεις μάς έχουν φέρει σε πολύ υψηλές θέσεις σε ό,τι αφορά τη διείσδυση των ηλεκτρονικών αγορών στην ελληνική κοινωνία.
Οι αλλεπάλληλες κρίσεις που βιώσαμε τα τελευταία χρόνια αποτέλεσαν ένα είδος καταλύτη που επιτάχυνε την εξάπλωση της πρακτικής του e-shopping σε όλα τα ελληνικά νοικοκυριά, με αποτέλεσμα κάθε χρόνο να υπάρχει αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών και να μεγαλώνει το κομμάτι που έχουν στη συνολική «πίτα» των εμπορικών συναλλαγών. Η πρόοδος αυτή με τις κατασκευές eshop δεν έχει, μάλιστα, μόνο ποσοτικά χαρακτηριστικά, αλλά και ποιοτικά, αφού πρόκειται για μια διαδικασία που επεκτείνεται από τις νεότερες και τεχνολογικά πιο κατηρτισμένες ηλικίες στις μεγαλύτερες, που μέχρι πρότινος αρκούνταν στις αγορές από τα φυσικά καταστήματα.
Είναι πολύ σημαντικό ότι τα ηλεκτρονικά ψώνια εκτός από οικονομικά είναι και πιο εύκολα στην πραγματοποίησή τους, αφού οι ιστοσελίδες που διαθέτουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα στο Διαδίκτυο είναι πολύ εύχρηστες, πρακτικές και ελκυστικές στην όψη, προσφέροντας άνετη και γρήγορη ολοκλήρωση των αγορών. Η δυνατότητα να αγοράσει κάποιος ένα προϊόν μέσω μιας ιστοσελίδας χρησιμοποιώντας το e-banking ή τη χρεωστική ή πιστωτική του κάρτα είναι πολύ βασικό ατού των ηλεκτρονικών καταστημάτων και μια διευκόλυνση που λαμβάνει πολύ σοβαρά υπ’ όψιν κάθε καταναλωτής που θέλει να ψωνίσει εύκολα και γρήγορα.
Το φάσμα των προσφερόμενων από τα e-shops προϊόντων είναι πραγματικά τεράστιο και σήμερα μπορεί να βρει κανείς και να αγοράσει οτιδήποτε στο Διαδίκτυο. Υπάρχουν, μάλιστα, και ιστοσελίδες που παρουσιάζουν διεξοδικά όλες τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των ψηφιακών καταστημάτων ανά κατηγορία, ανάλογα δηλαδή με το είδος των προϊόντων που εμπορεύονται. Αυτό είναι κάτι που δείχνει πόσο σοβαρή δουλειά έχει γίνει στην προβολή και στη διαφήμιση στη Google ώστε να φτάσουν τα e-eshops στις οθόνες των χρηστών του Διαδικτύου.
Ειδικά η ηλεκτρονική διαφήμιση, που συχνά ακολουθεί την οδό της εξατομίκευσης, με βάση τα ενδιαφέροντα και το καταναλωτικό προφίλ του κάθε χρήστη, είναι ένας τομέας που αφενός αναπτύσσεται ραγδαία και αφετέρου απορροφά μεγάλο μέρος από το εργατικό δυναμικό των διαφημιστών. Σε μεγάλο βαθμό, μάλιστα, η διαφήμιση των e-shops πραγματοποιείται σε περιβάλλον… κοινωνικό, αφού τα social media είναι ένας πολύ αξιόπιστος και αποτελεσματικός δίαυλος για να παρουσιάσει κανείς την επιχείρησή του. Η δυναμική τους, η διεισδυτικότητά τους, ειδικά στις νεότερες ηλικίες, και η επαφή τους με τον χώρο της μόδας και του εμπορίου είναι παράγοντες που έχουν φέρει πολύ κοντά τις επιχειρήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Τέλος, μεγάλη ώθηση στις διαδικτυακές πωλήσεις έχουν δώσει και οι υπηρεσίες SEO(search engine optimization), μέσω των οποίων τα ηλεκτρονικά καταστήματα έρχονται πρώτα στις αναζητήσεις των χρηστών και υποσκελίζουν τον ανταγωνισμό, που, όπως και οπουδήποτε αλλού, είναι πολύ μεγάλος και στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Για περισσότερες πληροφορίες: Κατασκευή ιστοσελίδων NetPlanet