Διονύσης Τρωιάνος: Οι αρνητικές συνέπειες της υπερεκμετάλλευσης της Φτέρης
Τουρισμός
17/05/2023 | 13:12

Με αφορμή το θέμα της Φτέρης και την δημοσιότητα που έχει πάρει θα ήθελα να εξηγήσω την διαφωνία μου με την Δημοτική αρχή.

Η τουριστική εκμετάλλευση σε έναν τόπο ο οποίος στηρίζεται στον τουρισμό είναι απολύτως θεμιτή. Πρέπει όμως να είναι ορθολογική και να βλέπει μακριά. Συνήθως οι παρεμβάσεις τύπου Φτέρης έχουν μακροχρόνιες συνέπειες που δεν επιτρέπεται να τις αγνοούμε.

 

Η Φτέρη είναι η κορυφή του παγόβουνου και ο διακύβευμα πίσω από αυτή είναι μεγάλο. Θα καταφέρουμε να πετύχουμε διαρκή και ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη διατηρώντας παράλληλα την ποιότητα ζωής των κατοίκων του νησιού ή κοντόφθαλμα θα λεηλατήσουμε την κοινή μας περιουσία;

Γυρίζοντας στην Φτέρη και στην θετική γνωμοδότηση του Δημοτικού Συμβουλίου για την τοποθέτηση εξεδρών εκεί, οι αρνητικές συνέπειες είναι άμεσες και έμμεσες.

Οι άμεσες αφορούν τους υπόλοιπους επιχειρηματίες τις περιοχής της Αγίας Κυριακής οι οποίοι εκτός των άλλων αναφέρουν: έλλειψη παρκινγκ, έλλειψη τουαλετών για τους επισκέπτες, θόρυβο και φαγωμάρα.

Αφορούν αυτούς που ασχολούνται με τον περιπατητικό και τον ορειβατικό τουρισμό για τους οποίους πλέον η διαδρομή της Φτέρης έχει ακυρωθεί.

Αυτούς που δραστηριοποιούνται στον θαλάσσιο τουρισμό και κάνουν εκδρομές με κανό και καγιάκ.

Τους επιχειρηματίες του τόπου μας που κάνουν ιδιωτικές μονοήμερες κρουαζιέρες με day cruisers αλλά και φουσκωτά. Τα ημερόπλοια με περισσότερο αλλά και πάλι περιορισμένο κόσμο. Όλοι αυτοί έχουν επενδύσει σημαντικά κεφάλαια στις δραστηριότητες τους. Με βάση το Αργοστόλι και το Φισκάρδο είχαν την Φτέρη σαν βασικό τους προορισμό.

Ποιος θα περπατήσει 1,5 ώρα σε κακοτράχαλα μονοπάτια ή θα πληρώσει κάποιο σημαντικό ποσό για να δει μια θεωρητικά άσπιλη και ανέγγιχτη παραλία γεμάτη κόσμο, που μυρίζει πετρέλαιο από τα συνεχή δρομολόγια των λέμβων;

Οι έμμεσες επιπτώσεις έχουν να κάνουν με τα social media, με την Φτέρη να είναι η πιο πολυδιαφημισμένη παραλία της Κεφαλονιάς. Θεωρείται μια από τις όμορφες παραλίες της Ευρώπης

Μια τεράστια δωρεάν διαφήμιση η οποία συντελούσε σημαντικά στην τουριστική προβολή του νησιού. Ποιος instagramer  θα πάει τώρα στην Φτέρη για να βγάλει φωτογραφίες κόσμο, ομπρέλες και εξέδρες; Μετά έρχεται και η αρνητική κριτική των επισκεπτών. Είναι εύκολο μια επίσκεψη να μετατραπεί σε επίσκεψη ταλαιπωρίας όταν τελικά δεν βλέπεις αυτό που νόμιζες ότι θα δεις.

Η μείωση της τουριστικής προβολής στα social media αφορά όλη την Κεφαλονιά. Έχει αντίκτυπο στον εστιάτορα, τον ξενοδόχο, τον ιδιοκτήτη του μικρού AirBNB και σε όποιον ασχολείται έμμεσα ή άμεσα, με τον τουρισμό.

Καταλήγοντας:

Ο φυσικός πλούτος του νησιού ανήκει σε όλους μας: εξ’ αδιαίρετου

Δεν είναι ιδιοκτησία κανενός για να την μοιράζει κατά το δοκούν

Η αξιοποίηση του θέλει σκέψη, θέλεις συναίνεση, θέλει διαβούλευση και πρέπει να στηρίζεται στις σύγχρονες αρχές ανάπτυξης του τουρισμού. Κατά κύριο λόγο όμως πρέπει να λαμβάνει υπόψη την ποιότητα ζωής των Δημοτών μας, και να μην ξεχνά την υποχρέωση που έχουμε όλοι να διαφυλάξουμε το περιβάλλον για τα παιδιά μας

Διονύσιος Τρωϊάνος

Δημοτικός Σύμβουλος

eKefalonia
eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ