Διεθνής ανάδειξη των Ιονίων Νήσων στη WTM 2024: Το όραμα του Γιάννη Τρεπεκλή για ποιοτικό τουρισμό
Τουρισμός
06/11/2024 | 13:34

Το δικό της, έντονο και διακριτό, αποτύπωμα στη World Travel Market 2024 έχει καταφέρει ν’ αφήσει φέτος η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων εξασφαλίζοντας την καλύτερη δυνατή προβολή της συμμετέχοντας για πρώτη φορά στη μεγάλη τουριστική έκθεση του Λονδίνου με δικό της, αυτόνομο, περίπτερο, κάτι που συμβαίνει για δεύτερη συνεχόμενη διεθνή έκθεση τουρισμού, καθώς είχε προηγηθεί κάτι ανάλογο στην ITB στο Βερολίνο, τον περασμένο Μάρτιο.

Η αυτόνομη και δυναμική παρουσία της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων στις μεγάλες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις αποτελούσε, άλλωστε, προεκλογική δέσμευση του Περιφερειάρχη, Γιάννη Τρεπεκλή.

«Η παρουσία του Περιφερειάρχη σε μία διεθνή έκθεση, όπως αυτή του Λονδίνου, αποτελεί ουσιαστικά ένα ξεκάθαρο μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση, ότι ο προορισμός είναι ασφαλής και ποιοτικός και άπαντες αποδίδουν σεβασμό στον επισκέπτη. Αυτό σηματοδοτεί η δική μου παρουσία στη World Travel Market και στις άλλες μεγάλες εκθέσεις τουρισμού. Το ότι η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, όλοι οι προορισμοί της, από τα μεγαλύτερα μέχρι τα μικρότερα νησιά μας, αποτελούν ασφαλείς και ελκυστικούς προορισμούς για τους επισκέπτες μας, στους οποίους θα προσφερθούν ποιοτικές υπηρεσίες υψηλού επιπέδου», επισήμανε με νόημα ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων, Γιάννης Τρεπεκλής, στο περιθώριο της φετινής έκθεσης στη βρετανική πρωτεύουσα.

Όπως υπογραμμίζει ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων, η πολιτική του ΕΟΤ να δίνει χώρο στους επιχειρηματίες εις βάρος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, δηλαδή των Δήμων και των Περιφερειών της χώρας, δεν είναι η ενδεδειγμένη, καθώς αυτό που πρέπει πρωτίστως να προβάλλεται είναι ο εκάστοτε προορισμός. Ο κ. Τρεπεκλής, εξάλλου, χρησιμοποίησε το παράδειγμα της Ιταλίας, η οποία έχει στην καρδιά του περιπτέρου της τις Περιφέρειες και γύρω απ’ αυτό αναπτύσσονται οι επιχειρηματίες του τουρισμού με τους δικούς τους, μικρότερους, χώρους.

«Εδώ, στο Λονδίνο, χτυπάει η καρδιά της τουριστικής οικονομίας. Πρόκειται για μία τουριστική έκθεση, στην οποία συμμετέχουν περισσότερες από 180 χώρες, αριθμός που αντανακλά πλήρως τη σημαντικότητα και τη δυναμική της World Travel Market», δήλωσε ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων, για να προσθέσει:

«Είναι προφανές ότι υπάρχει πολύ μεγάλος ανταγωνισμός και γι’ αυτό εμείς αποφασίσαμε ότι πρέπει να δηλώσουμε το «παρών» μας και φυσικά να προβάλλουμε όσο καλύτερα μπορούμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματά μας, δηλαδή το φυσικό κάλλος και τον πολιτιστικό πλούτο που έχουμε και βέβαια να έχουμε έναν αξιοπρεπή χώρο, στον οποίο οι επαγγελματίες του τουρισμού θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν τις επαφές και τις συναντήσεις τους ενόψει της επόμενης τουριστικής σεζόν.

Τα προηγούμενα χρόνια ήμασταν, δυστυχώς, οι «φτωχοί συγγενείς» που φιλοξενούμασταν στο περίπτερο του ΕΟΤ. Φέτος επιλέξαμε να είμαστε αυτόνομοι και ήδη έχει αρχίσει να φαίνεται η τεράστια δυναμική της Περιφέρειάς μας. Το περίπτερό μας έχει αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις, έχει αποσπάσει κολακευτικά σχόλια απ’ όλους, ενώ και τα μηνύματα που μας έρχονται από τη βρετανική αγορά για την τουριστική περίοδο του 2025 είναι κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικά.

Αυτό που υπόσχομαι είναι ότι κάθε χρόνο θα προσπαθούμε η παρουσία της Περιφέρειάς μας στις διεθνείς εκθέσεις αυτού του βεληνεκούς να είναι όλο και καλύτερη, να έχουμε δηλαδή τον καλύτερο χώρο, προκειμένου να προβάλλονται όπως πρέπει τα νησιά μας και οι επιχειρηματίες να μπορούν να κάνουν κι αυτοί τις απαραίτητες συναντήσεις με τους tour operators και τους τουριστικούς φορείς».

Ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων, Γιάννης Τρεπεκλής, τόνισε από το Λονδίνο ότι ο στόχος της τουριστικής προβολής της ΠΙΝ είναι διπλός. Αφενός να διατηρήσει τη δυναμική της στις παραδοσιακές αγορές, που διαχρονικά στηρίζουν το τουριστικό προϊόν των Ιονίων Νήσων, όπως είναι για παράδειγμα η βρετανική και η ιταλική αγορά, αφετέρου να διεισδύσει όσο πιο αποτελεσματικά μπορεί σε νέες, αναδυόμενες, τουριστικές αγορές εξασφαλίζοντας και από αυτές το μεγαλύτερο δυνατό μερίδιο ενισχύοντας έτσι τη θέση της στο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον της τουριστικής βιομηχανίας. Τέτοιες αγορές είναι για παράδειγμα η αγορά της Αμερικής και αυτή της Κίνας.

 

Όπως υπογράμμισε ο κ. Τρεπεκλής, η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων έχει, ήδη, προγραμματίσει ένα πλέγμα δράσεων και πρωτοβουλιών προκειμένου να ανοίξει τις πόρτες της και προς αυτές τις νέες αγορές. Χαρακτηριστικά ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων ανέφερε την παρουσία της ΠΙΝ στην διεθνή έκθεση τουρισμού που θα πραγματοποιηθεί στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης στα τέλη του προσεχή Ιανουαρίου, όπου θα γίνει προσπάθεια αξιοποίησης και της μεγάλης δυναμικής που διαθέτουν οι απόδημοι Επτανήσιοι, όπως και τις δράσεις προβολής της Περιφέρειας σε μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες – αρχής γενομένης από το Λονδίνο – με τη δημιουργία «Ιόνιων Εβδομάδων» κατά τη διάρκεια των οποίων θα λαμβάνουν χώρα ποικίλα δρώμενα προβολής των Ιονίων Νήσων.

Ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων ωστόσο, στάθηκε για μία ακόμα φορά στην ανάγκη για αναβάθμιση των δημοσίων υποδομών με συνεργασία της κυβέρνησης με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, καθώς όπως τόνισε από τη μία υπάρχει η ιδιωτική πρωτοβουλία, με σημαντικές επενδύσεις και διαρκώς αυξανόμενη ανάπτυξη και από την άλλη οι απαιτήσεις για καλύτερες και πιο σύγχρονες υποδομές ανεβαίνουν. Σύμφωνα με τον κ. Τρεπεκλή είναι χρέος των αυτοδιοικητικών αρχών να εξασφαλίσουν την ποιότητα ζωής των μονίμων κατοίκων και παράλληλα να προσφέρουν ανάλογες υπηρεσίες και δημόσιες υποδομές στους επισκέπτες τους.

Σημειώνεται ότι στη φετινή World Travel Market, η οποία λαμβάνει χώρα από τις 5 έως τις 7 Νοεμβρίου 2024 στο εκθεσιακό κέντρο ExCeL του Λονδίνου, η Ελλάδα είναι premium partner-χώρα, ως ένας από τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως, και για τον λόγο αυτό τα εγκαίνια της έκθεσης έκανε η Υπουργός Τουρισμού της Ελλάδας, Όλγα Κεφαλογιάννη. Στη WTM 2024 συμμετέχουν 184 χώρες και σχεδόν 4.000 εκθέτες, αριθμός ρεκόρ για τη μεγάλη τουριστική έκθεση του Λονδίνου.
Στη φετινή εξαιρετική παρουσία της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων στη World Travel Market σημαντικό ρόλο έχει παίξει και η συμβολή των στελεχών της Διεύθυνσης Τουρισμού της ΠΙΝ, που με την εμπειρία τους και το προωθητικό υλικό, το οποίο έχουν στη διάθεσή τους, ενισχύουν το τουριστικό brand name της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων.

eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ