Η σημερινή ψήφιση του Πολυνομοσχεδίου αποτελεί, ίσως, μια από τις τελευταίες “μεταρρυθμιστικές” πράξεις της παρούσας Κυβέρνησης.
Δεν έχει μόνο η Τρόικα “Κόκκινες Γραμμές”
19/01/2012 | 15:24

Η σημερινή ψήφιση του Πολυνομοσχεδίου αποτελεί, ίσως, μια από τις τελευταίες “μεταρρυθμιστικές” πράξεις της παρούσας Κυβέρνησης. Παρ’ όλα αυτά η κατάθεση προς ψήφιση της διάταξης που καταργεί τον έλεγχο του Τεχνικού Επιμελητηρίου στον αθέμιτο ανταγωνισμό που προκύπτει από υπερβολικά χαμηλές οικονομικές προσφορές έργου στον ιδιωτικό κατασκευαστικό τομέα αποτελεί και ιστορικό παράδοξο αλλά και χαρακτηριστικό του κοινωνικού-πολιτικού μοντέλου που επιβάλλει η Κυβέρνηση και η Τρόικα.

Είναι η πρώτη, ίσως, φορά που καταργείται διάταξη νόμου (ν.3919/2011) που με αποκλειστική ευθύνη της Κυβέρνησης δεν εφαρμόστηκε ποτέ μιας και δεν εκδοθήκαν τα προβλεπόμενα Προεδρικά Διατάγματα.

Είναι η πρώτη, ίσως, φορά που το Νομοθετικό Σώμα της Βουλής νομοθετεί αφαιρετικά, καταργώντας το νομικό πλαίσιο για την αντιμετώπιση του αθέμιτου ανταγωνισμού χωρίς να προβλέπει το οποιοδήποτε αντιστάθμισμα για τη διασφάλιση της ποιότητας και ασφάλειας των κατασκευών. Άλλωστε, ακόμα και η περίφημη Επιτροπή Ανταγωνισμού στον Ιδρυτικό της Σκοπό δεν έχει τον αντίστοιχο έλεγχο.

Ανάμεσα σε αυτές τις παραδοξότητες οι Βουλευτές που στηρίζουν την Κυβέρνηση οφείλουν να απαντήσουν στα εξής ερωτήματα:

  1. Γνωρίζουν ότι το κόστος της εργασίας του Μηχανικού αντιστοιχεί στο 5% του συνολικού κόστους ενός οικοδομικού έργου, ενώ το κόστος των Δομικών Υλικών που ανέρχεται στο 60%, αντίστοιχα, παρουσιάζει συνεχείς ανατιμήσεις της τάξης του 6% κάθε χρόνο;

 

Αν ναι, ποιες παρεμβάσεις έχουν κάνει οι Κυβερνήσεις την τελευταία πενταετία, τουλάχιστον, για να καταπολεμηθεί το συγκεκριμένο καρτέλ;

  1. Γνωρίζουν ότι το Ευρωπαϊκό Δίκαιο ορίζει τον αθέμιτο ανταγωνισμό τόσο ως προς την υψηλή διατίμηση όσο και ως προς τη χαμηλή διατίμηση;

 

Αν ναι πως αποδέχονται την αφαίρεση της αρμοδιότητας ελέγχου από τον Επίσημο Τεχνικό Σύμβουλο της Πολιτείας, ώστε να διασφαλίζεται η απαιτούμενη ασφάλεια και ποιότητα στις κατασκευές;

  1. Γνωρίζουν ότι στη Γερμανία που εν πολλοίς επιβάλλει πολιτικές στην ΕΕ και στην Ελλάδα μέσω της Τρόικας, υφίσταται κώδικας αμοιβών για τους Μηχανικούς;

 

Αν ναι, πως αποδέχονται ότι η απορρύθμιση του Κατασκευαστικού Κλάδου αποτελεί εργαλείο σύγκλισης με την ΕΕ; Ποια συμφέροντα εξυπηρετεί η πλήρης διάλυση οποιουδήποτε πλαισίου ελέγχου;

  1. Γνωρίζουν ότι η συντριπτική πλειοψηφία των Νέων Μηχανικών είναι ουσιαστικά άνεργοι ή απασχολήσιμοι με απολαβές που δεν ξεπερνάν το μισθό του ανειδίκευτου εργάτη;

Αν ναι, γιατί στηρίζουν την αύξηση των εισφορών στους ασφαλισμένους στο ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ οι οποίες όχι μόνο δεν ωφελούν το Ταμείο αλλά θα επιφέρουν αυξήσεις για τους Μηχανικούς (1000 € – 3000 €) που θα τους οδηγήσουν στην εξαθλίωση;

Σε κάθε περίπτωση το Νομοθετικό Σώμα οφείλει να γνωρίζει ότι:

Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος ιδρύθηκε αμέσως μετά την Μικρασιατική Καταστροφή, όταν η Ελλάδα αγωνιζόταν για την ανασυγκρότηση του Παραγωγικού και Κοινωνικού της Ιστού.

Το πλαίσιο άσκησης του επαγγέλματος του Μηχανικού διαμορφώθηκε μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν η Ελλάδα αγωνιζόταν για την ανασυγκρότηση της.

Σήμερα που η Χώρα μας χρειάζεται εξίσου την παραγωγική και κοινωνική της ανασυγκρότηση αλλά και την ενεργοποίηση όλων των Πυλώνων Ανάπτυξης, η Κυβέρνηση με την Τρόικα επιδιώκουν την κατεδάφιση όλων αυτών των πυλώνων.

Είναι ώρα ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες που του αναλογεί και οι Βουλευτές τις δικές τους. Η Κοινωνία έχει ήδη αναλάβει ευθύνες πολύ βαρύτερες από αυτές που πραγματικά της αναλογούν.

Δεν έχει μόνο η Τρόικα “Κόκκινες Γραμμές”. Even if he misspells many words the good essays to read online first time through, don’t worry