«Φρένο» στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ με το υπ. Παιδείας να αναγγέλλει διάλογο με τις Ομοσπονδίες δασκάλων και καθηγητών.
Οπισθοχώρηση κάνει το υπουργείο Παιδείας, για το νέο σύστημα διορισμού μόνιμων εκπαιδευτικών μέσω ΑΣΕΠ, μετά τις σφοδρές αντιδράσεις των αναπληρωτών και των συνδικαλιστικών σωματείων.
Όπως δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας κυρία Μιχαηλίδου, οι διορισμοί των εκπαιδευτικών σε μόνιμες θέσεις θα γίνουν με τις ισχύουσες διατάξεις -την κλασσική μοριόδοτηση χωρίς διαγωνισμό- ενώ σε βάθος χρόνου θα γίνουν κινήσεις για διάλογο με τις ομοσπονδίες και φορείς των εκπαιδευτικών. Συνεπώς αυτή τη στιγμή, οι εκπαιδευτικοί δεν θα πρέπει ν΄ ανησυχούν καθώς το θέμα για το μελλοντικό σύστημα διορισμού στα δημόσια σχολεία θα επανεξετασθεί, αφού ακουστούν όλες οι πλευρές, όπως των αναπληρωτών, που υπηρετούν χρόνια στα σχολεία και ταλαιπωρούνται μετακινούμενοι διαρκώς από την μία άκρη της χώρας στην άλλη αλλά και τους νέους πτυχιούχους.
Έτσι για την ώρα απομένει ν΄ ανακοινώσει η κυβέρνηση (πιθανότατα την Άνοιξη) πόσους μόνιμους διορισμούς θα κάνει στα σχολεία το 2024. Όσον αφορά στα φετινά κενά στα σχολεία η υφυπουργός Παιδείας δήλωσε ότι σήμερα ανοίγει η πλατφόρμα για τα 2.800 κενά, στην οποία μπορούν να μπουν οι εκπαιδευτικοί και να δηλώσουν για ποια θέση ενδιαφέρονται. Την Τετάρτη θα μάθουν με sms σε ποια σχολεία θα τοποθετηθούν και μέχρι την Παρασκευή θα έχουν τοποθετηθεί στις θέσεις τους. Η ίδια αναφέρθηκε και στα περιστατικά βίας στα σχολεία λέγοντας ότι «το ζήτημα έχει ξεφύγει και προσπαθούμε να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε σε επίπεδο οικογένειας και σχολείου.
Παρατηρούμε τι έχουν κάνει οι πιο προηγμένες χώρες και να εφαρμόζουμε αυτά τα μοντέλα, όπως ,μαθήματα ενσυναίσθησης, όπως στη Δανία, αύξηση στις προσλήψεις κοινωνικών λειτουργών και ψυχολόγων στα σχολεία, όπως στη Γαλλία, επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών όπως στη Σουηδία, επιπλέον, από την ερχόμενη εβδομάδα ανοίγει η πλατφόρμα αναφορών για περιστατικά bulling στα σχολεία. Στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα που δημιουργείται και λειτουργεί, με την ευθύνη του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος», για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και των φαινομένων εκφοβισμού, πρόσβαση έχουν οι μαθητές και οι γονείς, καθώς και όσοι έχουν την επιμέλεια μαθητών. Η πρόσβαση διασφαλίζεται με τη χρήση ατομικών κωδικών εισόδου στην ψηφιακή πλατφόρμα και διευκολύνεται με τη δημιουργία ψηφιακού ιστότοπου που υποδέχεται επώνυμες και ανώνυμες αναφορές. Οι μαθητές δύνανται να υποβάλουν επώνυμες ή ανώνυμες αναφορές. Οι γονείς και όσοι έχουν την επιμέλεια των μαθητών υποβάλλουν μόνο επώνυμες αναφορές. Η ανωνυμία της αναφοράς ισχύει έναντι όλων των χρηστών της πλατφόρμας και αντιτάσσεται έναντι όλων των εκπαιδευτικών και του προσωπικού της σχολικής μονάδας.