Η αποτυχία στην διαχείριση της υγειονομικής κρίσης στα νησιά μας είναι προφανής, καθώς η «πράσινη» μέχρι πριν λίγο περιφέρεια μετατράπηκε πολύ εύκολα σε «κόκκινη». Και καθώς κυβέρνηση, ΕΟΔΥ και ΠΙΝ αδυνατούν αλλά και δεν επιθυμούν να δράσουν κατάλληλα για τον περιορισμό και τον έλεγχο της πανδημίας, ακολουθούν ασυνάρτητα μέτρα χωρίς σχέδιο χωρίς λογική και κυρίως χωρίς αποτελεσματικότητα.
Όπως αποκαλύφθηκε διαδοχικά σε όλα τα νησιά, ο μηχανισμός που υποτίθεται ότι συντονίζει ο ΕΟΔΥ, η 6ηΥΠΕ και η ΠΙΝ είναι σχεδόν ανύπαρκτος και στην πρώτη δυσκολία απλά τρέχει ο ένας να επιρρίψει τις ευθύνες στον άλλον. Πρόσφατα παραδείγματα η Ζάκυνθος και η Κεφαλονιά.
- Αρνήθηκαν να διπλασιάσουν την οικονομική βοήθεια στους επικουρικούς και αγροτικούς γιατρούς, όπως τους προτείναμε, και οι γιατροί στα νοσοκομεία μας λιγοστεύουν επικίνδυνα κάθε μέρα που περνάει.
- Έστειλαν τις ΜΕΘ της Κεφαλονιάς και της Λευκάδας στην Πάτρα, στερώντας τα νησιά από εξαιρετικά πολύτιμες δομές για την υγεία και την ζωή των συμπολιτών μας.
- Αρνήθηκαν να μισθώσουν περισσότερα λεωφορεία για την μεταφορά των μαθητών και αφήνουν τους μαθητές να στοιβάζονται σ αυτά και πολλές φορές μαζί με πολίτες.
- Αφήνουν αναξιοποίητους πόρους από το ΕΣΠΑ, όπως τα 4,5 εκ. ευρώ που προορίζονταν για την ίδρυση και λειτουργία τριών ακόμη Τοπικών Μονάδων Υγείας (ΤΟΜΥ), την ίδια στιγμή που οι ανάγκες σε προσωπικό και υποδομές στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας είναι τεράστιες.
- Ανοίγουν και κλείνουν τα σχολεία χωρίς καμιά σοβαρή τεκμηρίωση, προκαλώντας συνεχή προβλήματα σε γονείς και μαθητές.
- Ανοίγουν και κλείνουν την οικονομία αδιαφορώντας για τις τραγικές συνέπειες στο εισόδημα των εργαζομένων και την διατηρησιμότητα των πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων. Η βοήθεια από τα πολυδιαφημισμένα προγράμματα της ΠΙΝ είναι ακόμη στο μηδέν!
- Βρίσκουν ως εύκολη λύση τον περιορισμό των πολιτών στα σπίτια από τις 18.00 έως τις 05.00 της επομένης (για Κεφαλονιά και Λευκάδα), εντείνοντας την ήδη κακή ψυχολογική κατάσταση των «εγκλείστων» και επιδεινώνοντας ακόμη περισσότερο την επιβίωση της τοπικής οικονομίας.
- Δεν είναι σε θέση ούτε την διαδικασία του εμβολιασμού να υποστηρίξουν και ή στέλνουν τους πολίτες δεκάδες χιλιόμετρα από την κατοικία να εμβολιαστούν, ή ακόμη και σε άλλο νησί ή, το χειρότερο, όπως στην περίπτωση της Ζακύνθου, που δεν έχουν ανοίξει ακόμη εμβολιαστικό κέντρο για το εμβόλιο της AstraZeneca.
- Και στην Κέρκυρα και στην Ζάκυνθο εμβολιάστηκαν ημέτεροι, «φίλοι και συγγενείς» με παράκαμψη της νόμιμης διαδικασίας.
Αυτό όμως που ξέρουν να κάνουν καλά είναι σίγουρα η εκμετάλλευση των ειδικών συνθηκών και των ειδικών διατάξεων λόγω covid-19 για παραταξιακά και κομματικά οφέλη, όπως για παράδειγμα η μεγάλη επιχείρηση δημιουργίας πελατειακού στρατού μέσω των εκτάκτων προσλήψεων που υποτίθεται γίνονται για την στήριξη του μηχανισμού που αντιμετωπίζει τον ιό.
Πενήντα έξη (56) προσλήψεις πραγματοποίησε η περιφερειακή αρχή δήθεν για την αντιμετώπιση του covid-19.
- Από τους 56 μόνο 6 έχουν ειδικότητα σχετική με την υγεία!
- Οι «διαγωνισμοί» είχαν διάρκεια τριών ημερολογιακών ημερών και μέσα στο σαββατοκύριακο. Προφανής ο στόχος αυτής της μεθόδευσης να ενημερωθούν και να προσέλθουν όσο το δυνατόν λιγότεροι, και ώ του θαύματος στην Λευκάδα για 13 θέσεις κατατέθηκαν 13 αιτήσεις και στην Κεφαλονιά για 4 θέσεις 5 αιτήσεις!
- Οι προσλήψεις γίνονται με βάση την γνωριμία με τον εκάστοτε Αντιπεριφερειάρχη, αφού ο «διαγωνισμός» δεν προέβλεπε καμιά μοριοδότηση αλλά ούτε και κάποιο κριτήριο πέραν του τυπικού προσόντος της συμμετοχής.
- Δυστυχώς, διαπιστώνουμε ότι η ίωση της πελατειακής πολιτικής προσλήψεων εμφανίζει μεγάλη μεταδοτικότητα και επεκτείνεται και στον α’ βαθμό αυτοδιοίκησης, όπως προκύπτει από τις σοβαρές καταγγελίες σε βάρος των δημοτικών αρχών Ζακύνθου και Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων.
Η ΑΝΑΣΑ διαπιστώνει τις κραυγαλέες αδυναμίες και αντιφάσεις και καταγγέλλει την άθλια πελατειακή πρακτική.
Προτείνουμε, ως την ελάχιστη αναγκαία πολιτική μέτρων και δράσεων τα εξής:
- Άμεση εφαρμογή οικονομικών και άλλων κινήτρων για την προσέλκυση γιατρών στα νοσοκομεία μας.
- Επαναφορά των ΜΕΘ σε Αργοστόλι και Λευκάδα και λήψη μέτρων για την διασφάλιση της λειτουργίας τους.
- Ίδρυση και λειτουργία των τριών ΤΟΜΥ, δύο στην Κέρκυρα και μία στην Κεφαλονιά, όπως έχει δεσμευθεί η 6η ΥΠΕ.
- Πραγματοποίηση μαζικών tests covid-19 στα σχολεία για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
- Εφαρμογή σε όλα τα μέσα μεταφοράς μαθητών της υποχρέωσης για πληρότητα μέχρι 60%.
- Εφαρμογή σε όλες τις σχολικές αίθουσες ανώτατου ορίου μαθητών ανάλογα με την επιφάνεια.
- Δημιουργία και στελέχωση εμβολιαστικών κέντρων σε κάθε Καποδιστριακό δήμο.
- Άμεση αντιμετώπιση της έλλειψης εμβολιαστικού κέντρου AstraZeneca στην Ζάκυνθο.
- Άμεση παροχή οικονομικής βοήθειας στις πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις από πόρους του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης.
- Ένταξη σε προγράμματα στήριξης ομάδων επαγγελμάτων που ακόμη και σήμερα παραμένουν «αόρατοι» για την κυβέρνηση, όπως οι ξεναγοί.
- Ιδιαίτερη φροντίδα για τον κλάδο της εστίασης που καταρρέει μέρα την μέρα.
- Σταμάτημα τώρα αυτής της ανήθικης και πελατειακής πολιτικής προσλήψεων από ΠΙΝ και δήμους. Νέες προσκλήσεις για το πραγματικά αναγκαίο προσωπικό στην αντιμετώπιση του covid-19, με δημοσιότητα, διαφάνεια, αντικειμενικά κριτήρια και προπάντων σεβασμό στον πολίτη.
Καλούμε την ΠΙΝ/Κράτσα, σε συνεργασία με την 6η ΥΠΕ, τον ΕΟΔΥ και την κυβέρνηση συνολικά, να δει την αλήθεια και τις υποχρεώσεις της κατάματα.
«Οι καιροί ου μενετοί» κ. Κράτσα-Τσαγκαροπούλου.
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΡΧΩΝ
ΑΝΑΣΑ για τα Ιόνια Νησιά