Προς κ. Περιφερειάρχη
Πρόσφατα ήρθε στην επιφάνεια ένα πρόβλημα που ταλανίζει τη Ζάκυνθο χρόνια τώρα και όχι μόνο αναφορικά με τη νομοθεσία που διέπει την αδειοδότηση συνεργείων συντήρησης και επισκευής βαρέων οχημάτων ωφέλιμου βάρους πάνω από 3,5 τόνους.
Αφορμή, η διαμάχη που έχει ξεσπάσει το τελευταίο διάστημα μεταξύ επαγγελματία επισκευαστή βαρέων οχημάτων και όμορου ιδιοκτήτη κατοίκου της περιοχής.
Σύμφωνα με το άρθρο 6 του Ν. 3710/2008, σχετικά με την προσαρμογή της νομοθεσίας αναφορικά με τις χωροταξικές απαιτήσεις, η ίδρυση και λειτουργία συνεργείων συντήρησης και επισκευής μεγάλων και βαρέων οχημάτων (άνω των 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου ή δυνατότητα μεταφοράς άνω των 9 ατόμων) επιτρέπεται αποκλειστικά:
Σε περιοχές Βιοτεχνικού Πάρκου (ΒΙΟ.ΠΑ), Βιομηχανικού Πάρκου (ΒΙ.ΠΑ), Βιομηχανικής Περιοχής (ΒΙ.ΠΕ).
Σε περιοχές εκτός σχεδίου που έχουν καθοριστεί Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου (ΖΟΕ) και στις οποίες προβλέπεται η συγκεκριμένη χρήση.
Σε περιοχές εκτός σχεδίου που δεν έχουν καθοριστεί ως ΖΟΕ και επιτρέπεται η συγκεκριμένη χρήση από τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις της περιοχής.
Σύμφωνα με το επισυναπτόμενο (1) της Πολεοδομικής υπηρεσίας Ζακύνθου στο νησί δεν έχουν καθοριστεί μέχρι και σήμερα περιοχές με τις παραπάνω χρήσεις και προϋποθέσεις οπότε δεν επιτρέπεται πουθενά η ίδρυση και λειτουργία τέτοιων συνεργείων .Πιθανολογούμε βάσιμα ότι τα ίδια ισχύουν και σε άλλα νησιά της ΠΙΝ.
Η αγανάκτηση, για το θεσμικό/διοικητικό κενό που υπάρχει, των επαγγελματιών επισκευαστών βαρέων οχημάτων αλλά και των επαγγελματιών ιδιοκτητών του Νησιού μεγάλη (βλ. επισυναπτόμενο 2). Το ίδιο και της Π.Υ του νομού με δεδομένη την αναγκαιότητα επισκευής των οχημάτων της με στόχο την αποτελεσματική αντιμετώπιση δασικών και αστικών συμβάντων (βλ. επισυναπτόμενο 3).
Το Δημοτικό Συμβούλιο Ζακύνθου Συνεδρίασε στις 22/11/2024 και εξέδωσε ψήφισμα (αρ. απόφασης 273/2024) με το οποίο και ζητά τον ορισμό ΖΟΕ στις εκτός σχεδίου περιοχές της Ζακύνθου ή δημιουργία ΒΙΟ.ΠΑ και μέχρι τότε την κατ’ εξαίρεση για λόγους Δημόσιου Συμφέροντος παροχή άδειας λειτουργίας στους ήδη λειτουργούντες επαγγελματίες τηρώντας τις ώρες κοινής ησυχίας (βλ. επισυναπτόμενο 4).
Περαιτέρω ΄΄σύγχυση΄΄ στην υπόθεση προκαλεί και έγγραφο της Γενικής Γραμματείας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών πρόσφατα απεσταλμένο στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών Π.Ε. Ζακύνθου (12-09-2024/ Αρ. Πρωτ.:182260) σύμφωνα με το οποίο αρμόδιος για την έκδοση εντολής για κατ’ εξαίρεση των κείμενων διατάξεων λειτουργία συνεργείου συντήρησης και επισκευής οχημάτων είναι ο Αντιπεριφερειάρχης της οικίας Π.Ε. (επισυναπτόμενο 5).
ΕΠΕΡΩΤΑΤΑΙ ο Περιφερειάρχης:
Τι θα πράξετε για την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου προβλήματος στην Ζάκυνθο;
Ποιες πρωτοβουλίες θα λάβετε γενικότερα ώστε να ξεπεραστεί το θεσμικό κενό που υπάρχει για τη λειτουργία των συνεργείων βαρέων οχημάτων ωφέλιμου βάρους άνω των 3,5 τόνων;
Προτίθεστε να θέσετε ένα ακόμα τόσο σοβαρό πρόβλημα που χρήζει άμεσης επίλυσης στην επόμενη ΕΝΠΕ;
Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της ΑΝΑΣΑ:
Θεόδωρος Γαλιατσάτος
Αλέξανδρος Μιχαλάς
Διονύσιος Γιακουμέλος
ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ:
1578/2024 έγγραφο Δ/νσης Πολεοδομίας Δήμου Ζακύνθου.
Υπόμνημα-αίτημα επαγγελματιών Ζακύνθου 30-11-2024.
Επιστολή Διοικητή Πυροσβεστικής Ζακύνθου 29/11/2024.
Απόφαση 273/2024 Δημοτικού Συμβουλίου Ζακύνθου.
182260/12-09-2024 έγγραφο Γενικής Γραμματείας Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.