Είναι προφανές ότι στην περίπτωση του ΦΟΔΣΑ Ιονίων Νήσων ισχύει απολύτως και κυριολεκτικά η ρήση «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα».
Κυβέρνηση και ΠΙΝ μετέρχονται κάθε μέσο προκειμένου να επιτύχουν τον στόχο που συνοδεύει την ίδρυση του διαβαθμιδικού ΦΟΔΣΑ. Στόχος που δεν είναι άλλος από την πλήρη παράδοση της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων (κατασκευή εργοστασίων και πολυετής λειτουργία) σε συγκεκριμένα ιδιωτικά συμφέροντα.
Ο κατάλογος των παρατυπιών και παρανομιών που διαπράττονται από την διοίκηση Κράτσα με τις οδηγίες Γραφάκου και την εποπτεία της κυβέρνησης είναι μεγάλος και αυξάνεται συνεχώς.
- Οι γενικές συνελεύσεις του φορέα είναι παράτυπες καθώς η περιφερειάρχης δεν ζήτησε και δεν έλαβε ποτέ την έγκριση από το Περιφερειακό Συμβούλιο για την εκπροσώπηση των μετοχών της ΠΙΝ, όπως απαιτείται.
- Η σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου του φορέα είναι παράνομη για δύο λόγους: Πρώτον γιατί, ενώ στην σύνθεση του έπρεπε να συμμετέχει υποχρεωτικά ένας δήμαρχος από κάθε περιφερειακή ενότητα, εκπροσωπούνται μόνο οι τρείς από τις πέντε ενότητες. Δεύτερον γιατί οι δύο αντιπεριφερειάρχες που συμμετέχουν δεν επελέγησαν από το Περιφερειακό Συμβούλιο, το οποίο υποτίθεται ότι εκπροσωπούν, αλλά τοποθετήθηκαν με απόφαση της περιφερειάρχη.
- Ο νομικός σύμβουλος του φορέα προσλήφθηκε και αμείβεται παρανόμως, ως ήδη αμειβόμενος με άλλη σύμβαση από δημόσιο φορέα.
- Η προγραμματική σύμβαση του ΦΟΔΣΑ με την ανώνυμη εταιρεία ΔΙΑΔΥΜΑ της Κοζάνης προκειμένου αυτή να υλοποιήσει, χωρίς διαγωνισμό και μάλιστα με αμοιβή, το έργο της κατασκευής των δύο εργοστασίων σε Κέρκυρα και Κεφαλονιά, αντί της δωρεάν υλοποίησης από τις τεχνικές υπηρεσίες των αντίστοιχων δήμων, συνιστά καταχρηστική διαδικασία σε βάρος του δημοσίου χρήματος.
- Η συνεργασία του ΦΟΔΣΑ Ιονίων, κατόπιν άνωθεν εντολής, με την ΔΙΑΔΥΜΑ, συνιστά κραυγαλέα παραβίαση των κανόνων διαφάνειας, ισονομίας και ίσων ευκαιριών που διέπουν την εκτέλεση των δημοσίων έργων στην χώρα μας, από την στιγμή που η ανώνυμη αυτή εταιρεία της Κοζάνης, ενώ ενδύεται τον μανδύα του αυτοδιοικητικού φορέα, είναι συμβεβλημένη στο εκεί ΣΔΙΤ για 25 χρόνια με τον ένα από τους δύο μεγάλους «παίκτες» των απορριμμάτων στην Ελλάδα, αποτελώντας τον πιο στενό του συνεργάτη.
- Η έκδοση τιμολογίων προς είσπραξη, από τον ΦΟΔΣΑ προς τους δήμους, για υπηρεσίες που δεν παρασχέθηκαν ποτέ και η εν συνεχεία ανάκλησή τους λόγω της δικαίας κατακραυγής, ενισχύει την πεποίθηση για τον «πειρατικό» χαρακτήρα του εγχειρήματος.
- Η άρνηση των δύο δημοτικών συμβουλίων Αργοστολίου και Κερκύρας-Διαποντίων να συναινέσουν στο «προμελετημένο έγκλημα» και στην άνευ όρων υφαρπαγή της περιουσίας των πολιτών, οδηγεί σε αυταρχικές συμπεριφορές της κ. Κράτσα με εξώδικα και διόλου συγκαλυμμένες απειλές και σε παράτυπες αποφάσεις της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
- Η τελευταία συνεδρίαση του ΔΣ του ΦΟΔΣΑ είναι αψευδής μάρτυρας για τις επιδιώξεις που υπάρχουν και τα αδιέξοδα που έχουν προκύψει από την λειτουργία του. Και μπορεί η ΠΙΝ/Κράτσα να εξέδωσε ένα πομπώδες δελτίο τύπου για τις αποφάσεις που δήθεν ελήφθησαν, δεν μπορεί όμως να αποκρύψει την πικρή αλήθεια. Γιατί είναι γεγονός ότι στην συνεδρίαση, από τα τέσσερα παρόντα μέλη, οι δυο αντιπεριφερειάρχες εκπροσωπούσαν μόνο τον εαυτό τους και όχι την ΠΙΝ και ότι αντί των πέντε δημάρχων που θα έπρεπε να εκπροσωπούν τις αντίστοιχες περιφερειακές ενότητες ήταν παρών μόνο ένας.
- Αποφάσεις για τα προβλήματα των δήμων και τις αρμοδιότητές τους λαμβάνονται εν απουσία των ίδιων των δήμων. Αποφάσεις για την Κέρκυρα και την Κεφαλονιά λαμβάνονται εν αγνοία και σε αντίθεση με τους νόμιμους εκπροσώπους τους.
Το εγχείρημα του διαβαθμιδικού ΦΟΔΣΑ Ιονίων είναι καταδικασμένο σε αποτυχία.
- Γιατί παραβιάζει τον Χάρτη της Αυτοδιοίκησης στην χώρα, όπως άλλωστε επισημαίνει και η ΚΕΔΕ ζητώντας την πλήρη απόδοση των αρμοδιοτήτων διαχείρισης απορριμμάτων στον α΄ βαθμό.
- Γιατί δημιουργήθηκε εκ των άνω χωρίς την συναίνεση των ενδιαφερομένων.
- Γιατί έχει ήδη αποκαλυφθεί η σκοπιμότητα της ίδρυσης του που είναι σε αντίθεση με τα τοπικά και λαϊκά συμφέροντα.
- Γιατί επιχειρεί να λειτουργήσει με αυταρχισμό, παραβιάζοντας την νομιμότητα, την διαφάνεια και την δημοκρατία, για να υπηρετήσει την σκοπιμότητα.
Όσο πιο γρήγορα διαλυθεί αυτό το κατασκεύασμα, τόσο το καλύτερο για τους πολίτες των Ιονίων Νήσων, το περιβάλλον και την ομαλή εξέλιξη της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων στα νησιά μας.
Η ΑΝΑΣΑ προτείνει την άμεση αποχώρηση της ΠΙΝ, που λειτουργεί όχι σαν αυτοδιοικητικός εταίρος αλλά σαν πολιορκητικός κριός των ιδιωτικών συμφερόντων απέναντι στους δήμους και τους πολίτες, και την μετατροπή του ΦΟΔΣΑ σε όργανο των 11 δήμων της περιφέρειας μας.
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΡΧΩΝ
ΑΝΑΣΑ για τα Ιόνια Νησιά