Λόγω της πανδημίας ως γνωστόν, οι τουριστικές εκθέσεις πραγματοποιούνται ψηφιακά (virtual) και μπορούν να συμμετέχουν Περιφέρειες, φορείς και ιδιωτικές επιχειρήσεις και μάλιστα δωρεάν.
Προϋπόθεση βέβαια, είναι να κάνουν έγκαιρα εγγραφή (ηλεκτρονικά).
Το τονίζουμε αυτό διότι, σε επερώτηση μας γιατί η Π.Ι.Ν δεν συμμετείχε στην άλλη μεγάλη τουριστική έκθεση WTM που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Νοέμβριο στο Λονδίνο, πήραμε την απάντηση από την Περιφερειάρχη κ. Τσαγκαροπούλου-Κράτσα, ότι η συμμετοχή με τον τρόπο αυτό (virtual) δεν έχει αποτέλεσμα και ότι πολλοί από τους συμμετέχοντες ζητούσαν τα χρήματα τους πίσω (ποια χρήματα άραγε αφού η συμμετοχή είναι δωρεάν;).
Αντί λοιπόν η Π.Ι.Ν περί τα μέσα Ιανουαρίου να ενημερώσει ως όφειλε τους φορείς (Δήμους, Επαγγελματικές Ενώσεις, Επιμελητήρια), ώστε να κλείσουν συμμετοχή είτε οι ίδιοι αλλά και ενδιαφερόμενα μέλη αυτών, την πρώτη ημέρα της έκθεσης (09 Μαρτίου), έλαβαν από τον Αντιπεριφερειάρχη επιχειρηματικότητας κ. Αλεξάκη, το παρακάτω mail:
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Με το παρόν μήνυμα και αναφορικά με την έναρξη της Διεθνούς Διαδικτυακής Τουριστικής Έκθεσης «ITB Berlin – NOW 2021 (Virtual)» www.itb-now.com η οποία θα διεξαχθεί από τις 9 έως τις 12 Μαρτίου 2021, πλήρως ψηφιακά, ως μια πλατφόρμα προσαρμοσμένη στις τρέχουσες συνθήκες και απαιτήσεις, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι μέσω της διαδικτυακής παρουσίας της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, έχει διασφαλιστεί η πραγματοποίηση B2B συναντήσεων, με την επιμέλεια των συνεργατών της Δ/νσης Τουρισμού ΠΙΝ και για τις οποίες θα σας παρασχεθεί όλο το υλικό, μετά την λήξη της έκθεσης, προκειμένου να λάβετε γνώση όσων διημείφθησαν. Όπως ήδη γνωρίζετε, ο σχεδιασμός της έκθεσης δεν επιτρέπει την διαδικτυακή πρόσβαση σε πολλούς χρήστες ταυτόχρονα, καθώς κάθε εκθέτης έχει περιορισμένο αριθμό κωδικών (tickets) και ως εκ τούτου κρίθηκε αποδοτικότερη η ex post ενημέρωση για τα τεκταινόμενα. Ως εκ τούτου, παρακαλείσθε όπως ενημερώσετε το γραφείο μας, τηλεφωνικώς ή με την αποστολή email, σε περίπτωση που επιθυμείτε να πραγματοποιηθεί επαφή για λογαριασμό του φορέα σας, και στην συνέχεια θα λάβετε πλήρη καθοδήγηση από τους συνεργάτες μας. Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την προσοχή σας και παραμένουμε στην διάθεση σας για οποιαδήποτε πληροφορία ή διευκρίνιση. Εκ μέρους του Γραφείου Αντιπεριφερειάρχη Π.Ι.Ν Επιχειρηματικότητας & Ανταγωνιστικότητας ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΛΕΞΑΚΗ Τηλ: 26613 62116 Fax: 26613 64432 |
Στο παραπάνω mail, πληροφορούνται οι φορείς ότι πραγματοποιείται η έκθεση και τυχόν συναντήσεις που θα ήθελαν, θα τις πραγματοποιούσαν “με την επιμέλεια των συνεργατών της Δ/νσης Τουρισμού ΠΙΝ και για τις οποίες θα σας παρασχεθεί όλο το υλικό, μετά την λήξη της έκθεσης, προκειμένου να λάβετε γνώση όσων διημείφθησαν. ”
Ποιοι είναι αυτοί οι συνεργάτες της Δ/νσης Τουρισμού; Από πότε η Δ/νση τουρισμού προσλαμβάνει συνεργάτες; Και αν, υποθετικά, υπήρχαν τέτοιοι, θα ήταν ικανοί να συζητήσουν και να διαπραγματευτούν για λογαριασμό είτε Φορέα είτε επαγγελματία τέτοιες συναντήσεις και διαπραγματεύσεις (B2B); Και μάλιστα θα του ανακοίνωναν τα αποτελέσματα της διαπραγμάτευσης μετά την λήξη της έκθεσης;
Ψευδώς δε, και με σκοπό να καλυφθεί αυτή η μεγάλη παράλειψη εκ μέρους της Π.Ι.Ν, αναφέρεται στο ίδιο mail: “Όπως ήδη γνωρίζετε, ο σχεδιασμός της έκθεσης δεν επιτρέπει την διαδικτυακή πρόσβαση σε πολλούς χρήστες ταυτόχρονα, καθώς κάθε εκθέτης έχει περιορισμένο αριθμό κωδικών (tickets) και ως εκ τούτου κρίθηκε αποδοτικότερη η ex post ενημέρωση για τα τεκταινόμενα.”
Εδώ αποκρύπτεται επιμελώς ότι όποιος είχε δηλώσει έγκαιρη συμμετοχή θα μπορούσε να έχει 5 κωδικούς (tickets), όπως π.χ. είχε ο Δήμος Αργοστολίου, η Ένωση Ξενοδόχων Κεφαλονιάς & Ιθάκης, ξενοδόχοι και τουριστικοί πράκτορες, οι οποίοι έτυχε να το πληροφορηθούν έγκαιρα.
Αν δε κάποιος ήθελε να συνδεθεί με τους φερόμενους “συνεργάτες” της Δ/νσης Τουρισμού της Π.Ι.Ν, πώς θα τους έβρισκε; Την πρώτη μέρα δεν φάνηκε κανείς να εκπροσωπεί την Π.Ι.Ν, ενώ την δεύτερη μέρα (10/03) πρωινές ώρες εμφανίστηκε η κ. Περιφερειάρχης!
Επειδή δε, στο πλαίσιο των “Ανακοινώσεων” του Περιφερειακού Συμβουλίου τις 19ης Μαρτίου, η κ. Περιφερειάρχης αναφέρθηκε ότι είχε αναθέσει σε “Εταιρεία” την συμμετοχή της Π.Ι.Ν και ότι θα μας ανακοίνωνε τα αποτελέσματα προσεχώς, αγωνιούμε για το τι θα ακούσουμε.
Και τούτο διότι το παρακάτω “στομφώδες” ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ της ΠΙΝ που εξεδόθη με το τέλος της έκθεσης, ή αναφέρεται προς αδαείς, ή ζούμε σε κατάσταση εκσυγχρονισμένης “Βαβυλωνίας”:
Παρούσα η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων στη Διεθνή Τουριστική Έκθεση Βερολίνου (ITB Berlin), που άνοιξε την Τρίτη 9 Μαρτίου τις πύλες της σε εικονικό περιβάλλον | Περιφέρεια Ιονίων Νήσων (pin.gov.gr)
9 ΜΑΡΤΙΟΥ 2021 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Με στοχευμένη στρατηγική προβολής των νησιών της συμμετέχει η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων στη σημαντικότερη τουριστική έκθεση σε διεθνές επίπεδο, η οποία φέτος πραγματοποιείται σε virtual μορφή ελέω Covid19. Δυναμικό «παρών» στην ITB Berlin 2021, τη σημαντικότερη τουριστική έκθεση σε διεθνές επίπεδο, δίνει η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων. Η φετινή έκθεση στο Βερολίνο, η οποία ξεκίνησε σήμερα, Τρίτη 9 Μαρτίου 2021 και θα διαρκέσει μέχρι και την Παρασκευή 12 του μηνός, έχει την ιδιαιτερότητα ότι διεξάγεταισε εικονικό (virtual) περιβάλλον ελέω της πανδημίας του Covid19. Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων ωστόσο, αποδεικνύεται πιστή στο ραντεβού της με το παγκόσμιο τουριστικό κοινό αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας στο πλαίσιο της φετινής ΙΤΒ του Βερολίνου, τα δεδομένα της οποίας είναι διαφορετικά σε σχέση με εκείνα της προ-κορωνοϊού εποχής. Οι προσπάθειες του ΕΟΤ να δημιουργήσει το κατάλληλο πλαίσιο για μια πλήρη και σύγχρονη παρουσία στην τουριστική έκθεση του Βερολίνου, έστω και σε εικονικό περιβάλλον, βρήκαν μεγάλη ανταπόκριση, καθώς για πρώτη φορά η Ελλάδα θα εκπροσωπηθεί με 250 συν-εκθέτες στο ψηφιακό περίπτερο που δημιουργήθηκε από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού ανεβάζοντας ψηλά τον πήχη των προσδοκιών για τα αποτελέσματα στην έκθεση, που παραδοσιακά αποτελεί «βαρόμετρο» της τουριστικής αγοράς. Στο πλαίσιο αυτό, βρίσκονται ήδη εν εξελίξει οι business to business (b2b) συναντήσειςμε τους τουριστικούς οργανισμούς. Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, σε εφαρμογή του στρατηγικού σχεδιασμού της όσον αφορά στην προβολή των νησιών της, ενισχύει την παρουσία της με ανάλογο προωθητικό υλικό προς τους ενδιαφερόμενους, μετά από κάθε b2b ηλεκτρονική συνάντηση. Με τον τρόπο αυτό αναδεικνύονται, αφενός τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των νησιών της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων ως τουριστικοί προορισμοί, αφετέρου το υγειονομικά ασφαλές περιβάλλον, στο οποίο καλούνται να περάσουν τις διακοπές τους οι επισκέπτες από κάθε γωνιά του πλανήτη. Μέχρι την προσεχή Παρασκευή 12 Μαρτίου, όταν και θα πέσει η αυλαία της φετινής Διεθνούς Τουριστικής Έκθεσης του Βερολίνου (ITB Berlin Now Virtual), η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων αναμένεται να έχει πραγματοποιήσει δεκάδες ψηφιακά ραντεβού με διεθνείς οργανωτές ταξιδιωτικών εκδρομών, επιχειρηματίες του τουρισμού και άλλους φορείς της τουριστικής «βιομηχανίας» προσδοκώντας στο βέλτιστο αποτέλεσμα εν όψει της καλοκαιρινής σεζόν του 2021. |
Η ΑΝΑΣΑ πιστεύει ότι η τουριστική προβολή των νησιών μας είναι ουσιαστικά ανύπαρκτη το τελευταίο δεκαοκτάμηνο. Η ιδιαίτερες συνθήκες που δημιουργεί η πανδημία απαιτούν κατάλληλο σχεδιασμό εκ μέρους της ΠΙΝ και συνεργασία με τους τουριστικούς φορείς και παράγοντες, πράγματα που είναι «είδη εν ανεπαρκεία». Ας φροντίσει, έστω και τώρα, η περιφερειακή αρχή και η αρμόδια κ. περιφερειάρχης να κάνει τα πρέποντα και απαραίτητα και ας σταματήσει επιτέλους την ψευδο-επικοινωνιακή της πρακτική.
Θεόδωρος Γαλιατσάτος
επικεφαλής ΑΝΑΣΑ
τ. Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων