Κυβέρνηση και Κράτσα οδήγησαν σε αδιέξοδο την διαχείριση στερεών αποβλήτων στα νησιά μας προς χάρη των ιδιωτικών οικονομικών συμφερόντων.
Η πρόσφατη εκδίκαση και αποδοχή των προσφυγών κατά της συγκρότησης και αποφάσεων του διαβαθμιδικού περιφερειακού ΦΟΔΣΑ στα πλαίσια του άρθρου 152 του ν. 3463/2006, έρχεται:
να πιστοποιήσει με αδιαμφισβήτητο τρόπο το παράτυπο και παράνομο της ίδρυσης και λειτουργίας του.
να δικαιώσει όσες και όσους άσκησαν κριτική στον αντι-περιβαλλοντικό νόμο Χατζηδάκη και στο άρθρο 93.
να επιβεβαιώσει όσες και όσους έσπευσαν έγκαιρα να αποκαλύψουν και να προειδοποιήσουν την πρόεδρο και περιφερειάρχη κ. Κράτσα-Τσαγκαροπούλου για τις πράξεις και παραλείψεις της, που εκφεύγουν της νομιμότητας, της δημοκρατικής και διαφανούς λειτουργίας και χρηστής διοίκησης.
Η ΑΝΑΣΑ δυο φορές ενώπιον του Περιφερειακού Συμβουλίου, τον Ιούνιο 2020 για πρώτη φορά (βλ. εδώ: ΑΝΑΣΑ για τα Ιόνια Νησιά » Η περιφερειάρχης διόρισε τα δύο μέλη στον διαβαθμιδικό ΦΟΔΣΑ Ιονίων περιφρονώντας το Περιφερειακό Συμβούλιο. (anasa-ionion.gr)) και τον Φεβρουάριο 2021 για δεύτερη φορά (βλ. εδώ: ΑΝΑΣΑ για τα Ιόνια Νησιά » ΦΟΔΣΑ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ: Παρατυπίες παρανομίες πολιτικές σκοπιμότητες και ιδιωτικά συμφέροντα Α.Ε. (anasa-ionion.gr)), έθεσε το ζήτημα των συνεχών παραβιάσεων της νομιμότητας και ζήτησε από την περιφερειάρχη να σταματήσει να λειτουργεί περιφρονώντας την προφανή νομιμότητα και επιδεικνύοντας απαράδεκτη αλαζονεία.
Εις μάτην! Όπως φαίνεται, οι εντολές που είχε από την κυβέρνηση, τον κ. Μητσοτάκη, τον κ. Χατζηδάκη και τον ανεκδιήγητο κ. Γραφάκο, ήταν να παραδώσει την κατασκευή των εργοστασίων και την διαχείριση των στερεών αποβλήτων των Ιονίων Νήσων σε συγκεκριμένα ιδιωτικά συμφέροντα, πάση θυσία.
Η κ. Κράτσα-Τσαγκαροπούλου είναι υποχρεωμένη πλέον να τηρήσει κατά γράμμα το σκεπτικό των αποφάσεων της επιτροπής του άρθρου 152, άλλως υποπίπτει σε «σοβαρή παράβαση καθήκοντος» που ελέγχεται πειθαρχικά αρμοδίως.
Η κυβέρνηση και η περιφερειάρχης θέτουν με το σύνολο των ενεργειών τους σε σοβαρό κίνδυνο, τόσο την προοπτική κατασκευής των εργοστασίων σε Κέρκυρα και Κεφαλονιά, όσο και την όλη διαχείριση των στερεών αποβλήτων στα Ιόνια νησιά. Αντί να φροντίσουν για την υλοποίηση του σχεδιασμού που όριζε ο ΠΕΣΔΑ, προχώρησαν από κοινού και ως μαθητευόμενοι μάγοι στην δημιουργία του διαβαθμιδικού περιφερειακού ΦΟΔΣΑ για να ελέγξουν συγκεντρωτικά την διαχείριση και να την εναποθέσουν στα χέρια των ιδιωτικών συμφερόντων του χώρου, με τα οποία συνδέονται ήδη ποικιλοτρόπως.
Είχαμε προειδοποιήσει ότι το εγχείρημα ΦΟΔΣΑ είναι καταδικασμένο σε αποτυχία. Εν τούτοις δεν πρέπει να επιτραπεί ώστε τα απόνερα της κυβερνητικής και περιφερειακής αποτυχίας να πλήξουν τα τοπικά συμφέροντα διαιωνίζοντας την κρίση στην διαχείριση των στερεών αποβλήτων.
Η ΑΝΑΣΑ, προς τούτο, προτείνει άμεσες ενέργειες απεγκλωβισμού και προώθησης:
- Απόδοση των αρμοδιοτήτων διαχείρισης στους ΟΤΑ α΄ βαθμού, όπως άλλωστε ζητεί και η ΚΕΔΕ.
- Αποκατάσταση της νομιμότητας και ανάληψη της κατασκευής των έργων από τους φυσικούς δικαιούχους και τις τεχνικές τους υπηρεσίες.
- Κατάργηση του διαβαθμιδικού περιφερειακού ΦΟΔΣΑ, μετατροπή του σε δημοτικό περιφερειακό όπως προβλέπεται στον ν. 4555/2018 για την διασφάλιση της συνοχής, την αξιοποίηση της εμπειρίας και την απρόσκοπτη υλοποίηση των χρηματοδοτημένων έργων και δράσεων.
Προειδοποιούμε την κ. Κράτσα-Τσαγκαροπούλου ότι για κάθε άλλη ενέργειά της, είτε στην κατεύθυνση της αμφισβήτησης των αποφάσεων της επιτροπής του άρθρου 152, είτε στην (προσφιλή της) κατεύθυνση αλλαγής του νομικού πλαισίου, που θα οδηγήσουν σε επί πλέον χρονικές καθυστερήσεις και νέες δικαστικές και διοικητικές εμπλοκές, θα φέρει ακέραια την ευθύνη απέναντι στους πολίτες των νησιών μας και θα υποστεί τις συνέπειες.
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΡΧΩΝ
ΑΝΑΣΑ για τα Ιόνια Νησιά