Μπορεί να απέχουμε μόλις 15 ημέρες από την έναρξη της νέας ακτοπλοϊκής γραμμής που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Ιόνια Νησιά μεταξύ τους, ωστόσο το μόνο που έχει ανακοινωθεί είναι η συχνότητα των δρομολογίων, όχι και ο ναύλος. Τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια θα είναι σε ισχύ, σύμφωνα με την εταιρεία Ilida Paxos Hydrofoil, από την 1η Μαΐου έως και τις 31 Οκτωβρίου 2018 και θα πραγματοποιούνται με το επιβατικό πλοίο “High Speed Azimut Joy Cruises” μήκους 30 μέτρων, μέγιστου πλάτους 6, και χωρητικότητας 260 ατόμων.
Θα συνδέει κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή την Κέρκυρα με τους Παξούς, τη Λευκάδα, την Ιθάκη, την Κεφαλονιά και τη Ζάκυνθο, ενώ αντίστροφα με αφετηρία τη Ζάκυνθο και τελικό προορισμό την Κέρκυρα κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Σάββατο.
Στον ανοικτό, δημόσιο, διεθνή αρχικό και επαναληπτικό μειοδοτικό διαγωνισμό για τις επιδοτούμενες γραμμές το ανώτατο προσφερόμενο μίσθωμα ανά δρομολόγιο ξεπερνά τις 12.400€, ενώ το ύψος της εγγυητικής επιστολής στα 11.904 €. Ωστόσο, αναπάντητα παραμένουν όσα θέσαμε σε προ μηνών αρθρογραφία μας σχετικά με τα ερωτήματα που μένουν αναπάντητα, έχουν να κάνουν με την λειτουργικότητα της γραμμής, τα ναύλα, την ακρίβεια αφιξο-αναχωρήσεων, και τον χρόνο μετάβασης από νησί σε νησί.
Ζητήματα που χρίζουν έρευνας και απαντήσεων
Η χρησιμότητα των συγκοινωνιών στις νησιωτικές περιοχές είναι πρώτης ανάγκης. Η καθημερινή σύνδεσή τους παραμένει το μεγάλο ζητούμενο, δεδομένου ότι ο Καλλικράτης δημιούργησε νέες διοικητικές δομές και υπηρεσίες στην έδρα της Περιφέρειας, τις οποίες επισκέπτονται ολοένα και περισσότεροι κάτοικοι των άλλων περιοχών.
Επίσης, ο μεγάλος αριθμός τουριστών που επιλέγει κάθε σεζόν να μας επισκεφτεί και θελήσει έχοντας προορισμό ένα από τα Ιόνια να έχει τη δυνατότητα να επισκεφτεί άμεσα και τα άλλα χωρίς να δαπανήσει μεγάλο μέρος των διακοπών του στη μετάβαση.
Απορίες…
1.Εξακολουθεί ο γεωγραφικός ορισμός για έδρα της περιφέρειας στην Κέρκυρα να ενώνει τα νησιά ή να τα χωρίζει, αφού από την πόλη της Ζακύνθου στην πόλη της Κέρκυρας η απόσταση είναι εξωπραγματική ήτοι: 150 ναυτικά μίλια!
2.Η συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή συνδέει τελικά τα Επτάνησα στο σύνολο τους ή απλά τα διπλανά νησιά μεταξύ τους;
3.Γιατί να επιλέξει κάποιος μόνιμος κάτοικος ή καλοκαιρινός επισκέπτης το συγκεκριμένο δρομολόγιο όταν χρονικά, χρειάζεται περισσότερο από το να ταξιδέψει οδικώς για να βρεθεί από την Κέρκυρα στη Ζάκυνθο; Πολύ, δε περισσότερο όταν δεν μπορεί να ταξιδέψει με το ΙΧ του ή ως γκρουπ με λεωφορείο;
4.Όταν κάποιος θελήσει 7,5 ώρες από Κέρκυρα για Κεφαλονιά και 9 ώρες για Ζάκυνθο είναι πολύ μεγάλος χρόνος για θαλάσσιο ταξίδι και μάλιστα σε ένα σκαφάκι μόλις 30 μέτρα μήκος! Όλες αυτές τις ώρες, τι θα κάνει ένας επιβάτης αν μάλιστα έχει και λίγο θάλασσα;
5.Τα ναύλα των επιβατών δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί. Θα είναι ενιαία η τιμή αν κάποιος ταξιδέψει από το βόρειο στο νότιο Ιόνιο ή θα υπάρχει διαβάθμιση ανάλογα τον τελικό προορισμό του επιβάτη;
6.Η γραμμή, προκηρύχθηκε ή όχι βάσει των αναγκών μιας γεωγραφικής Περιφέρειας και των επιμέρους τοπικών κοινωνιών;
7.Μήπως με το ποσό και για το διάστημα που επιδοτείται από το δημόσιο χρήμα, θα ήταν καλύτερο αντί για ακτοπλοϊκή να επιλέγετο μια σωστή αεροπορική σύνδεση;
8.Ποιος φορέας από το Υπουργείο, εξέτασε με μελέτη ή διαβουλεύτηκε τις τοπικές κοινωνίες και τους πολιτικούς ταγούς, αν εξυπηρετείται με αυτή την απόφαση μια ολόκληρη Περιφέρεια;
9.Πολύ σοβαρό το ποσό επιδότησης από τα χρήματα των φορολογουμένων ελλήνων, για μία γραμμή η οποία, κανείς δεν γνωρίζει τι μελέτη βιωσιμότητας έχει και τον ρόλο που ακριβώς θα διαδραματίσει. Συμπληρωματικά ο επιβάτης θα πληρώνει το εισιτήριο που θα ορίσει η ναυτιλιακή εταιρία. Σύμφωνα με την προκήρυξη «η δαπάνη βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό «Επιδότηση άγονων γραμμών». Η εκτιμώμενη προϋπολογισθείσα δαπάνη για το χρονικό διάστημα μέχρι 31/10/2018 (σύνολο 52 εβδομάδες) κυμαίνεται από 5.762.033,93 μέχρι 6.632.924,79 ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.), και από 7.144.922,08 μέχρι 8.224.826,73 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.24 %), ανάλογα με την κατηγορία των προσφερόμενων πλοίων».
10.Τι θα γίνει το χειμώνα που οι καιρικές συνθήκες δεν πρόκειται ποτέ να βοηθήσουν ένα σκάφος 30 μέτρων να διασχίζει όλο το ΙΟΝΙΟ και πολύ δε περισσότερο το κανάλι Β. Ζάκυνθος – Ν. Κεφαλλονιά, Β. Κεφαλονιά περιοχή Φισκάρδο – Κάβος της Κυράς στη Λευκάδα και στη συνέχεια σε φοβερά ανοιχτό πέλαγος και μέχρι τους Παξούς;
Πηγή: imerazante.gr