Ευχάριστος (;) πονοκέφαλος για την Περιφερειακή Αρχή οι νεότερες εξελίξεις αναφορικά με την επίλυση του δρόμου διαφυγής στο ναυάγιο
Αυτοδιοίκηση
22/10/2024 | 08:40

ΙΣΤΟΡΙΚΌ

Ακούσαμε στο προηγούμενο περιφερειακό συμβούλιο, μετά και από επερώτηση της ΑΝ.Α.Σ.Α, από τον Αντιπεριφερειάρχη Ζακύνθου την πρόβλεψη από την πλευρά του Υπουργείου Εσωτερικών κονδυλίου της τάξης των 500.000,00 ευρώ προς το Δήμο Ζακύνθου για τη διάνοιξη του υφιστάμενου δρόμου πρόσβασης στο πλάτωμα θέασης του ναυαγίου μήκους περίπου 1.180 μέτρων, με σκοπό την δημιουργία τόσο δρόμου διαφυγής στο Ναυάγιο Ζακύνθου όσο και ζώνης αντιπυρικής προστασίας εφόσον βέβαια αυτός προσκομίσει τη σχετική μελέτη. Κάτι που θα μπορούσε να λύσει επιτέλους το γρίφο των τελευταίων ετών (επιμονή της προηγούμενης περιφερειακής αρχής για διάνοιξη δασικής οδού Α΄ η Β΄ κατηγορίας μήκους 1.200 μέτρων που θα οδηγούσε τον κόσμο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης στη θέση ΄΄Στόμιο΄΄ της Αναφωνήτριας και από εκεί σε δρόμο σύνδεσης -ο οποίος είναι αγροτικός με άσφαλτο σε κακή κατάσταση- με το χωριό της Αναφωνήτριας μήκους 1.950 μέτρων επιπλέον, συνολικής απόστασης δηλαδή 3.150 μέτρων!!!).

Σημειώνεται εδώ, ότι σύμφωνα με τη νομοθεσία ο δρόμος σύνδεσης όταν είναι Α κατηγορίας πρέπει να καταλήγει σε Εθνικό ή Επαρχιακό οδικό δίκτυο. Όταν είναι Β κατηγορίας πρέπει να καταλήγει σε δρόμο Α΄ κατηγορίας ο οποίος με τη σειρά του να συνδέεται με Εθνικό ή Επαρχιακό δίκτυο. Κάτι βέβαια που δε συμβαίνει στην προτεινόμενη μέχρι και σήμερα λύση. Άρα πρακτικά στην περιοχή μπορεί να γίνει μόνο δασικός δρόμος κατηγορίας Γ΄, γεγονός που μέχρι σήμερα έχει αποκρυβεί επιμελώς από όλες τις πλευρές!

Όπως πληροφορηθήκαμε, πρόσφατα υπέβαλε η Διεύθυνση Δασών Ζακύνθου (26-09-2024 / Αριθ. Πρωτ.: 462792) ( νέα) μελέτη προς γνωμοδότηση στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Ζακύνθου και προς τη Μονάδα Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών – Ε.Θ.Π. Ζακύνθου αναφορικά με τη διάνοιξη αντιπυρικής δασικής οδού Γ΄ κατηγορίας μήκους περίπου 1.500 μέτρων ως συμπληρωματική υφιστάμενης δασικής οδού μήκους περίπου 400 μέτρων στα πλαίσια του προγράμματος ΄΄ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΑΣΩΝ – ANTINERO ΙΙΙ΄΄. Σημειώνεται δε στο συγκεκριμένο έγγραφο, ότι το εν λόγω έργο έχει λάβει εξαίρεση από την περιβαλλοντική αδειοδότηση διότι εμπίπτει σε σχετικές διατάξεις. Η ακριβής αποτύπωση του δρόμου φαίνεται στην επισυναπτόμενη οριζοντιογραφία που υπογράφεται από τον μελετητή του έργου.

Άμεσα, (01-10-2024 / Αριθ. Πρωτ.: 418715) η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ζακύνθου γνωμοδότησε θετικά για το συγκεκριμένο έργο ανοίγοντας ουσιαστικά το δρόμο σε μια ακόμα λύση αναφορικά με την απαγόρευση της πρόσβασης στο χώρο θέασης του ναυαγίου όταν ο δείκτης επικινδυνότητας, σύμφωνα με τον Ημερήσιο Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας είναι κατηγορίας 3 (υψηλή), κατηγορίας 4 (πολύ υψηλή) και κατηγορίας 5 (κατάσταση συναγερμού).

Όλες οι παραπάνω περιγραφές των δρόμων αποτυπώνονται αναλυτικά στην επισυναπτόμενη αεροφωτογραφία.
ΕΠΕΡΩΤΑΤΑΙ ο Περιφερειάρχης:

Σας βρίσκει σύμφωνο η διάνοιξη του δρόμου διαφυγής όπως την προτείνει πλέον το δασαρχείο, ακυρώνοντας ουσιαστικά ( και ορθά κατά την γνώμη μας) την προηγούμενη μελέτη της ίδιας υπηρεσίας;

Θεωρείτε ότι χάθηκε πολύτιμος χρόνος οριστικής επίλυσης του προβλήματος με την επιμονή της προηγούμενης περιφερειακής αρχής στην εκτέλεση αυτού του φαραωνικού έργου που περιεγράφηκε παραπάνω που μόνο ασφάλεια δεν θα προσέφερε στον κόσμο σε περίπτωση ανάγκης διαφυγής; Θεωρείτε ότι η προηγούμενη επιλογή αποτελεί πλέον παρελθόν και αν ναι γιατί επιδιώξατε στην Περιφερειακή Επιτροπή την αναβίωση της Προγραμματικής για ένα έργο μη επιλέξιμο πλέον;

Πώς προτίθεστε να δράσετε αναφορικά με την εμπλοκή που προέκυψε στην εξέλιξη της υλοποίησης της μελέτης του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου λόγω και του γνωστού προβλήματος με τους φερόμενους ιδιοκτήτες του Παναγιώτη;

Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της ΑΝΑΣΑ:
Θεόδωρος Γαλιατσάτος
Αλέξανδρος Μιχαλάς
Διονύσιος Γιακουμέλος

eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ