Πραγματοποιήθηκε η Εκδήλωση Επικοινωνίας για το Πρόγραμμα Authenticities -Κανελλόπουλος: «Το Αργοστόλι μας είχε πάντα σημαντική τοπική αγορά» [εικόνες]
Πολιτική
30/08/2024 | 18:13

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε στο Αργοστόλι η εναρκτήρια εκδήλωση επικοινωνίας, στο πλαίσιο του Προγράμματος Authenticities, σήμερα, 30 Αυγούστου 2024.

Στην εκδήλωση, στο δημοτικό θέατρο “Ο Κέφαλος”, με συντονίστρια της εκδήλωσης την κυρία Ράνια Ζαχαροπούλου, υπεύθυνης Επικοινωνίας του ΟΒΙ, το καλωσόρισμα πραγματοποιήθηκε τόσο απο τον Αν. Δήμαρχο κ. Γιώργο Τσιλιμιδό, όσο και απο την Αντιπεριφερειάρχη Επιχειρηματικότητας και Απόδημου Ελληνισμού κυριά Ελένη Παπαναστασάτου. Η παρουσίαση του Προγράμματος Authenticities πραγματοποιήθηκε από τον συμπατριώτη μας Γενικό Διευθυντή του ΟΒΙ κ. Πάνο Κανελλόπουλο.

Είχε ακολουθήσει βιντεοσκοπημένο μήνυμα από τον κ. João Negrão, Εκτελεστικού Διευθυντή του Γραφείου Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO).

Ο συμπατριώτης μας Γενικός Διευθυντής του ΟΒΙ Πάνος Κανελλόπουλος με την Αντιπεριφερειάρχη Ελένη Παπαναστασάτου

Λαμβάνοντας τον λόγο ο κ. Σπυρίδων Περιστέρης, Διευθυντής της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, πρόβαλε Στατιστικά Στοιχεία Ελέγχου Αγοράς σε ό, τι αφορά τη Διανοητική Ιδιοκτησία.

Η συντονίστρια της εκδήλωσης Ράνια Ζαχαροπούλου

Στον χαιρετισμό του ο Γενικος Διευθυντής του ΟΒΙ, Πάνος Κανελλοπουλος τόνισε:

Σήμερα είναι η εναρκτήρια εκδήλωση για την ανάδειξη της πόλης του Αργοστολίου ως αυθεντικής πόλης – Authenticity.

Μερικές πληροφορίες για το έργο: αποτελεί μια συντονισμένη προσπάθεια από το EUIPO σε στενή συνεργασία με τα γραφεία ΔΙ των χωρών μελών της ΕΕ για την καλλιέργεια στους ευρωπαίους πολίτες νοοτροπίας αγοράς αποκλειστικά αυθεντικών προϊόντων, προκειμένου να προστατευτούν οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις και η ευρωπαϊκή οικονομία από την παραβίαση των Δικαιωμάτων Διανοητικής Ιδιοκτησίας.


Αποσκοπεί στην δημιουργία και διατήρηση ενός ζωντανού δικτύου Ευρωπαϊκών πόλεων που προωθούν διαρκώς την αγορά των αυθεντικών προϊόντων.

Πως; Μέσα από την καλλιέργεια κουλτούρας αγοράς αυθεντικών προϊόντων σε ομάδες στόχους που μακροχρόνια θα λειτουργήσουν και πολλαπλασιαστικά για τις επόμενες γενιές, όπως φοιτητές, μαθητές, καθώς επίσης και σε ομάδες στόχους που έχουν αρμοδιότητα στον εντοπισμό και στην αποκάλυψη της παραβίασης, όπως οι αρχές της παραβίασης (ΣΔΟΕ, αστυνομία και δημοτική αστυνομία, τελωνεία, λιμενικό).

Το Αργοστόλι είναι η τέταρτη Ελληνική πόλη που εντάσσεται στο δίκτυο στα πλαίσια του Authenticities γεγονός που σημαίνει επιπλέον προβολή για την πόλη για το διάστημα των 2 ετών περίπου (2024 – 2025) που θα ζει στους ρυθμούς του έργου.

Μερικά στοιχεία για το ευρωπαϊκό δίκτυο των πόλεων Authenticities:

Ξεκίνησε ως πρωτοβουλία ενώσεων εταιριών (brand associations) της Ιταλίας (INDICAM), της Ισπανίας (ANDEMA) και της Γαλλίας (UNIFAB) (France), με τον ορισμό των πόλεων του Παρισιού από την Γαλλία, της Ρώμης, της Ραβέννας και της Τσέρβια (Cervia) από την Ιταλία (Italy) και των Αλικάντε και Μάλαγα από την Ισπανία κατά την πιλοτική φάση του έργου.

Σήμερα το Ευρωπαϊκό Δίκτυο των Authenticities αποτελείται από 18 δεκαοκτώ ευρωπαϊκές πόλεις:

  • Τέσσερις ελληνικές πόλεις: το Αργοστόλι, η Θεσσαλονίκη, η Μύκονος και η Κέρκυρα
  • Η Σόφια, η Φιλιππούπολη (Plovdiv), το Ταργκόβιστε το Μπουργκάς και η Στάρα Ζαγόρα από την Βουλγαρία
  • Η Μπάνκα Μπίστρικα, και το Μπαρντέγιοφ (Bardejov) από την Σλοβακία
  • Η Βαρκελώνη, η Μαδρίτη και η Σαραγόζα από την Ισπανία
  • Η Λιεπάχα (Liepāja) και το Ντάουγκαβπλς στην Λετονία
  • Η Λισαβώνα από την Πορτογαλία και
  • Το Πετς (Pécs) από την Ουγγαρία

Θα πρέπει να επισημάνουμε σε αυτό το σημείο ότι η πρώτη πόλη του δικτύου, ως έργο του EUIPO και της ευρωπαϊκής συνεργασίας, ήταν ελληνική, η Θεσσαλονίκη.

Μερικές δράσεις που θα υλοποιηθούν στο Αργοστόλι στα πλαίσια του έργου:

  • Η σημερινή εναρκτήρια εκδήλωση απευθυνόμενη στα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας.
  • Υλοποίηση δημόσιας διαφημιστικής καμπάνιας με έντυπο υλικό, αφίσες σε στάσεις και κτίρια της πόλης, κα, καθόλη την διάρκεια του έργου.
  • Προωθητικές ενέργειες μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα και γενικότερα τα μέσα επικοινωνίας.
  • Υλοποίηση εκπαίδευσης των τοπικών διωκτικών αρχών (αστυνομία, δημοτική αστυνομία, τελωνεία).
  • Υλοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων σε σχολεία και πανεπιστήμια της πόλης

Η μάχη κατά του παράνομου εμπορίου είναι άνιση. Ωστόσο, είμαστε αισιόδοξοι ότι με κοινή, ομαδική προσπάθεια και αποφασιστικότητα θα καταπολεμήσουμε τις απομιμήσεις, θα αυξήσουμε την ευαισθητοποίηση για τις αρνητικές επιπτώσεις που προκαλεί η παραποίηση, θα ενισχύσουμε την προσπάθεια εξάλειψης των κινδύνων για την υγεία, την ασφάλεια και το περιβάλλον, που οφείλονται σε πλαστά προϊόντα και θα βοηθήσουμε στην προστασία των δημιουργών, των εφευρετών, των καταναλωτών και συνολικά των οικονομιών των ευρωπαϊκών κρατών.

Το Δίκτυο Authenticities δεσμεύεται να προωθήσει επιχειρηματικές πρακτικές που προστατεύουν την τοπική οικονομία. Τα παραποιημένα και αντιγραμμένα αγαθά σημαίνουν δισεκατομμύρια ευρώ σε χαμένα έσοδα κάθε χρόνο σε βασικούς τομείς της οικονομίας της ΕΕ, σημαίνουν εκατοντάδες χιλιάδες χαμένες θέσεις εργασίας, ενώ παράλληλα υποθάλπουν και άλλες εγκληματικές δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένης της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, της απάτης, του εγκλήματος στο Διαδίκτυο, των ναρκωτικών και της εμπορίας ανθρώπων.

Ορισμένα στοιχεία για τις οικονομικές επιπτώσεις της παραβίασης των ΔΔΙ και των κινδύνων για τους καταναλωτές:

Πηγή: 2020 Status Report on IPR infringement, EUIPO

* Το 6,8% των ετήσιων εισαγωγών της ΕΕ, συνολικής αξίας 121 δις €, είναι παραποιημένα / απομιμητικά προϊόντα
* Στο εμπόριο των αγαθών αυτών οφείλεται ετησίως, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η απώλεια 15 δις € λόγω διαφυγόντων άμεσων & έμμεσων φόρων και ασφαλιστικών εισφορών
* 83 δις απολεσθέντα έσοδα ετησίως, σε 11 τομείς στην ΕΕ για το διάστημα 2013-2017
* Μόνο στους 4 τομείς των καλλυντικών & προσωπικής περιποίησης, οινοπνευματωδών, φαρμάκων και παιχνιδιών & ηλεκτρονικών παιχνιδιών η απώλεια εσόδων υπολογίζεται σε 19 δις € σε ευρωπαϊκό επίπεδο
* Περισσότερες από 671.000 θέσεις εργασίας έχουν χαθεί συνολικά εξαιτίας του παραποίησης
Πηγή: Qualitative Study on risks Posed by Counterfeits to Consumers, EUIPO
* 97% των απομιμητικών προϊόντων έχουν αξιολογηθεί ως «σοβαρός κίνδυνος» για τους καταναλωτές (κυρίως τα παιχνίδια, ακολουθούμενα από τα υφάσματα και τα αντικείμενα μόδας)
* ο μεγαλύτερος κοινός κίνδυνος σχετίζεται με την άμεση ή παρατεταμένη έκθεση σε χημικά και τοξίνες, η οποία μπορεί να προκαλέσει μακροχρόνια προβλήματα υγείας
* 24% των προϊόντων που έχουν αναφερθεί ως επικίνδυνα εμπεριέχουν περισσότερους από έναν κίνδυνο
* Οι κίνδυνοι που αναφέρθηκαν κινούνται από την ένδειξη προϊόντα κακής κατασκευής, την χρήση εξαρτημάτων και υλικών επίσης χαμηλής ποιότητας, έως την έλλειψη κατανόησης των κανονισμών και μηχανισμών ασφαλείας
* Η Κίνα έχει αναφερθεί ως χώρα προέλευσης του μεγαλύτερου ποσοστού επικίνδυνων απομιμητικών προϊόντων (73%) που κυκλοφόρησαν στην ευρωπαϊκή αγορά το διάστημα 2010 – 2017.

Λίγα λόγια για το Authenticities

Το Πρόγραμμα AUTHENTICITIES αποτελεί μία συντονισμένη προσπάθεια του Γραφείου Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης – European Union Intellectual Property Office (EUIPO) σε συνεργασία με τα γραφεία Διανοητικής Ιδιοκτησίας (εφευρέσεις, designs, trademarks) των χωρών-μελών της ΕΕ για την καλλιέργεια νοοτροπίας αγοράς αυθεντικών προϊόντων στους ευρωπαίους πολίτες.

Ο ΟΒΙ συμμετέχει στο Πρόγραμμα με 4 ελληνικές πόλεις: τη Θεσσαλονίκη, τη Μύκονο την Κέρκυρα και το Αργοστόλι

Η σταθερή συνεργασία έχει σκοπό να ευαισθητοποιήσει τους δημότες και τους επισκέπτες του νησιού σε θέματα που αφορούν:
• την καταπολέμηση του παραεμπορίου
• τη συντεταγμένη συνεργασία ώστε να αποτρέπεται η είσοδος και η εξάπλωση προϊόντων απομίμησης και πειρατείας στο νησί
• την παραγωγή, εμπορική εξωστρέφεια και αγορά μόνο των αυθεντικών ελληνικών τοπικών προϊόντων ένδυσης, υπόδησης, ποτών, ειδών σπιτιού, κοσμημάτων, χρηστικών αντικειμένων, κ.λπ.
• την καλλιέργεια κουλτούρας αγοράς αποκλειστικά αυθεντικών προϊόντων
• τη στήριξη της τοπικής επιχειρηματικότητας
• τη στήριξη και ενθάρρυνση των Ελλήνων δημιουργών που ζουν και εργάζονται στο νησί να παράγουν αποκλειστικά αυθεντικά, δικά τους προϊόντα
• την πάταξη της εμπορίας παραποιημένων αγαθών που συνεπάγεται φοροδιαφυγή
• τη συμβολή όλων στην προστασία της Διανοητικής Ιδιοκτησίας και των δικαιωμάτων που έχουν όλοι όσοι δημιουργούν, κατασκευάζουν, εμπορεύονται μόνο ελληνικά και ποιοτικά προϊόντα

Η Ελληνική Κυβέρνηση τα τελευταία 5 χρόνια, δίνει καθημερινό αγώνα για την πάταξη του παραεμπορίου. Σύμφωνα με στοιχεία από την Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) του υπουργείου Ανάπτυξης, έχει πραγματοποιηθεί πλήθος ελέγχων κατασχέσεων παραποιημένων προϊόντων, με το ύψος των προστίμων να αγγίζει πολλά εκατομμύρια ευρώ.
Η ζημία που προκαλεί η απομίμηση περιλαμβάνει, επίσης:
• απώλεια κύκλου εργασιών
• ζημία στη φήμη και απώλεια ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος
• σοβαρούς κινδύνους για την υγεία, την ασφάλεια και το περιβάλλον
• υπόθαλψη άλλων εγκληματικών δραστηριοτήτων, όπως η νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες της απάτης, του εγκλήματος στο Διαδίκτυο, των ναρκωτικών και της εμπορίας ανθρώπων

Το φωτορεπορτάζ για το ekefalonia.gr είναι του Neil Jackson.

eKefalonia
eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Anassa Clothing Γυναικεια Ρουχα
Real Estate Kefalonia
Kefalonia Transfer