Σε «γεφύρι της Αρτας» εξελίσσεται η ανακατασκευή μιας μικρής αλλά κομβικής γέφυρας στην Κεφαλονιά, η οποία καταστράφηκε με τον «Ιανό». Το έργο ξεκίνησε προ διετίας, αλλά παίρνει διαρκώς παρατάσεις. Ως αποτέλεσμα, η επικοινωνία του βορειοδυτικού κομματιού με το υπόλοιπο νησί «εξορίζεται» σε κύκλο μέσω της ανατολικής πλευράς του και μικρές αποστάσεις μετατρέπονται σε «Γολγοθά». Το υπουργείο Υποδομών, που είναι υπεύθυνο για το έργο, εκτιμά ότι η γέφυρα θα παραδοθεί στα μέσα του φθινοπώρου.
Ο λόγος για τη γέφυρα Χειμωνικού, δίπλα στο χωριό Αγκώνας, στον άξονα Αργοστολίου – Φισκάρδου. Πρόκειται για τη βασική δίοδο προς σημαντικά αξιοθέατα στα βόρεια του νησιού, όπως η παραλία του Μύρτου, για όσους κατευθύνονται εκεί από τη δυτική πλευρά (όπως βρίσκεται και το Αργοστόλι και το Ληξούρι). «Δίπλα στη γέφυρα αυτή υπάρχει μια παλιά γέφυρα, που την είχαν φτιάξει οι Γερμανοί. Οταν το 2020 έπεσε η γέφυρα, για ένα διάστημα χρησιμοποιούσαμε αυτή και μετά μας έφερε ο στρατός μια σιδερένια γέφυρα, με την οποία αποκαταστάθηκε προσωρινά η κυκλοφορία μέχρι να ολοκληρωθούν οι μελέτες», λέει η Γιάννα Κουλουμπή, περιφερειακή σύμβουλος. «Λίγο μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές η σιδερένια γέφυρα αποσύρθηκε και τότε το νησί κόπηκε στα δύο».
Το οδικό έργο ξεκίνησε προ διετίας, αλλά έχει πάρει 13 παρατάσεις, ενώ το υπουργείο Υποδομών εκτιμά ότι θα παραδοθεί στα μέσα του φθινοπώρου
Η κατασκευή της γέφυρας ανατέθηκε σε τεχνική εταιρεία, η οποία είχε αναλάβει την αποκατάσταση των ζημιών στο οδικό δίκτυο μετά τους σεισμούς του 2014. Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, ήταν η ταχύτερη λύση, καθώς υπεγράφη συμπληρωματική σύμβαση (το έργο είχε ήδη πάρει 13 παρατάσεις, με αιτιολογία τις δυσχέρειες που προκάλεσε στην οικοδομική δραστηριότητα ο πόλεμος στην Ουκρανία, αλλά και καθυστερήσεις στην πληρωμή του αναδόχου). Η συμπληρωματική σύμβαση υπεγράφη τον Ιούνιο του 2022 με προϋπολογισμό 2,4 εκατ. ευρώ.
Οι πρώτοι δύο μήνες πέρασαν άπρακτοι καθώς, σύμφωνα με δημόσια έγγραφα, ο Δήμος Σάμης ζήτησε να μετατεθεί η έναρξη της κατασκευής για μετά το τέλος του καλοκαιριού, ενώ το Δημόσιο καθυστέρησε να δημιουργήσει το σωστό χρηματοδοτικό πλαίσιο για το έργο. Οι ντόπιοι πιστεύουν ότι και στη συνέχεια η εξέλιξη των έργων είναι πολύ αργή, με αποτέλεσμα για δεύτερο καλοκαίρι να δημιουργείται σοβαρό θέμα στο νησί. «Εδώ και ένα μήνα φτιάχνουν το δεύτερο πόδι της γέφυρας. Εχουν κόψει το βουνό, έχει γεμίσει ο τόπος μπάζα και δεν βλέπουμε ανθρώπους να εργάζονται εντατικά», λέει η κ. Κουλουμπή, η οποία κατάγεται από το χωριό Αγκώνας, το κοντινότερο στη γέφυρα.
«Ο δρόμος αυτός εξυπηρετούσε την πρόσβαση από Αργοστόλι και Ληξούρι προς Μύρτο, Φισκάρδο και Ασσο. Η μόνη επιλογή πλέον είναι η κυκλική διαδρομή, πάνω από το βουνό, κάτι που πολλαπλασιάζει τον χρόνο», συμπληρώνει ο δήμαρχος Αργοστολίου Θεόφιλος Μιχαλάτος. «Αυτό δημιουργεί πρόβλημα στους επισκέπτες και σε κάποιες επιχειρήσεις. Μεταφέραμε τα παράπονά μας στο περιφερειακό συμβούλιο, μας ενημέρωσαν όμως ότι δεν υπάρχει άλλη επιλογή και απλώς πρέπει να κάνουμε υπομονή».
Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, η καθυστέρηση στο έργο οφείλεται όντως σε χρηματοδοτικά θέματα (δηλαδή δεν είναι ευθύνη του αναδόχου). Η δε ολοκλήρωσή του τοποθετείται πλέον στα μέσα του φθινοπώρου. Η «Κ» επικοινώνησε με την εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο για να καταγράψει την άποψή της, ωστόσο δεν υπήρξε ανταπόκριση.
Αξιοσημείωτο είναι πάντως ότι η σύμβαση που υπεγράφη τον Μάιο του 2014 για την αποκατάσταση των ζημιών που έγιναν από τους σεισμούς στις αρχές εκείνης της χρονιάς δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, δέκα χρόνια μετά. «Υπάρχουν ακόμη σημεία στο οδικό δίκτυο που δεν έχουν επισκευαστεί. Για παράδειγμα, υπάρχει σήμανση να μην πλησιάζουν τα αυτοκίνητα την άκρη, γιατί ο δρόμος είχε ρωγμές», λέει ο δήμαρχος Αργοστολίου. «Ετσι συμβαίνει πάντα. Το πρώτο διάστημα ύστερα από μια καταστροφή, όλοι σπεύδουν να βοηθήσουν. Μόλις τα φώτα της δημοσιότητας απομακρυνθούν, τότε τα προβλήματα ξεχνιούνται. Εμείς βέβαια τα βλέπουμε καθημερινά».
Πήγη: kathimerini.gr