Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το 1ο Φοιτητικό Πολυθεματικό Συνέδριο για την Ανάδειξη της Έρευνας του Τμήματος Ψηφιακών Μέσων και του Ιονίου Πανεπιστημίου. Στο συνέδριο παρουσιάστηκαν εργασίες των φοιτητών σε προπτυχιακό, μεταπτυχιακό αλλά και διδακτορικό επίπεδο σπουδών. Στόχος του ήταν να φέρει την επιστημονική μας κοινότητα πιο κοντά, να προσφέρει γνώσεις αλλά και έμπνευση στους φοιτητές και τις φοιτήτριές μας και να αναδείξει τις διαθεματικές προσεγγίσεις του επιστημονικού μας κλάδου.
Κεντρικοί ομιλητές του συνεδρίου ήταν ο Καθηγητής Γιάννης Σκαρπέλος από το Πάντειο Πανεπιστήμιο του οποίου η ομιλία είχε θέμα: «Εξετάζοντας τον Οπτικό Πολιτισμό με Ψηφιακά Εργαλεία: Πολιτισμικές και συναισθηματικές παράμετροι των εικόνων» καθώς και ο Καθηγητής Γιάννης Κατερέλος, επίσης από το Πάντειο Πανεπιστήμιο, του οποίου η ομιλία είχε θέμα: «Κοινωνική Δυναμική, Κοινωνική Πολυπλοκότητα, Υπολογιστικές Κοινωνικές Επιστήμες».
Το συνέδριο διαρθρώθηκε σε τέσσερις συνεδρίες. Στην συνεδρία με θέμα τα «Ψηφιακά μέσα στην εκπαίδευση παρουσιάστηκαν θέματα σχετικά με την ενσωμάτωση και τη χρήση τεχνολογικών μέσων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, όπως με την προσχολική εκπαίδευση και την πρωτοβάθμια εκπαίδευση αλλά και με την εκπαίδευση ενηλίκων. Οι συμμετέχοντες κατέδειξαν τα πλεονεκτήματα που απορρέουν από την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών, αλλά και τους προβληματισμούς και τις υφιστάμενες προκλήσεις.
Στην συνεδρία με θέμα τις εφαρμογές του GDPR και τον ψηφιακό μετασχηματισμό παρουσιάστηκαν ενδιαφέρουσες ακαδημαϊκές δημοσιεύσεις αναφορικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων από εφαρμογές για κινητά (mobile apps), για την προστασία των παιδιών από την χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media), για το ζήτημα του “ethical branding”, για τις μεθοδολογίες και τους αλγορίθμους τεχνητής νοημοσύνης που χρησιμοποιούνται για την ανάλυση των σχολίων των χρηστών στα μέσα κοινωνικής δικτύωση καθώς και των τεχνικών εξόρυξης και ανάλυσης δεδομένων που σχετίζονται με τις εθνικές εκλογές στην Ελλάδα. Παρουσιάστηκαν επίσης οι προκλήσεις και οι λύσεις των συστημάτων αλγοριθμικής λήψης αποφάσεων στη δημόσια διοίκηση. Τέλος στην εν λόγω συνεδρία παρουσιάστηκαν ερευνητικά αποτελέσματα σχετικά με τα δίκτυα νέα γενιάς, όπως ο τεμαχισμός δικτύου με χρήση τεχνικών μηχανικής μάθησης, και οι τεχνικές επιλογής δικτύου σε ετερογενή δίκτυα.
Στην συνεδρία με θέμα την πολιτική δημοσιογραφία κυριάρχησαν τα θέματα επικαιρότητας όπως καταγράφονται και αναλύονται από την ακαδημαϊκή έρευνα. Η κοινή γνώμη στην Ελλάδα για τον πόλεμο στην Παλαιστίνη μέσω των hashtags, η πολιτική οπτική επικοινωνία του προέδρου του ΠΑΣΟΚ, Νίκου Ανδρουλάκη, η σύγκριση των κεντρικών λογαριασμών της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ κατά τις περασμένες εκλογές, η μελέτη περίπτωσης του πολιτικού μάρκετινγκ του Πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη ήταν ανάμεσα στις εργασίες που παρουσιάστηκαν. Δεν έλλειψαν και οι περισσότερο θεωρητικές προσεγγίσεις όπως τα μοντέλα δυναμικής διαμόρφωσης γνώμης σε κοινωνικά δίκτυα.
Στη συνεδρία με θέμα το Μάρκετινγκ αναλύθηκαν θέματα τα οποία αφορούσαν στις αρχές και εφαρμογές προώθησης του ψηφιακού μάρκετινγκ, κυρίως για τις επιχειρήσεις και τον Πολιτισμό, αλλά και στον ευρύτερο τομέα της επικοινωνίας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Το κεντρικό συμπέρασμα της συνεδρίας ήταν πως το ψηφιακό μάρκετινγκ με την έλευση της Τεχνητής Νοημοσύνης συνεχώς αλλάζει καθώς προστίθενται δυνατότητες και χρήσιμα εργαλεία. Επιπλέον, έγινε φανερό πως η επιστημονική έρευνα που σχετίζεται με το ψηφιακό μάρκετινγκ μπορεί να έχει άμεσες εφαρμογές σε όλες τις επιχειρήσεις αλλά και σε άλλους κλάδους που απαιτούν σύγχρονη επικοινωνία και προβολή όπως ο κλάδος του Πολιτισμού.
Στο συνέδριο παρουσιάστηκαν επίσης εργασίες φοιτητών που αρίστευσαν και το διήμερο έκλεισε με τέσσερα masterclasses.
Το εγχείρημα της ανάδειξης της ακαδημαϊκής έρευνας στο Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας στέφτηκε με απόλυτη επιτυχία τόσο χάρη στην ποιότητα των εργασιών που παρουσιάστηκαν όσο και από την θερμή τους υποδοχή από το κοινό.