Το 1ο ΕΠΑΛ Αργοστολίου οργάνωσε και πραγματοποίησε τη φετινή σχολική χρονιά τις 3 παρακάτω υποδράσεις στα πλαίσια του Προγράμματος ΜΝΑΕ.
• «Η ζάχαρη είναι παντού»
Οι μαθητές του τομέα Υγείας με τη υποστήριξη των εκπαιδευτικών τους, διοργάνωσαν και πραγματοποίησαν μια βιωματική ενέργεια (ημέρα εξέτασης) που περιλάμβανε τη μέτρηση των βασικών ζωτικών σημείων, σωματομετρικών χαρακτηριστικών (ύψος, βάρος), υπολογισμού του Δείκτη Μάζας Σώματος, σάκχαρο, αρτηριακή πίεση, επίπεδα οξυγόνου κ.α. στο σύνολο της μαθητικής κοινότητας του σχολείου, με σκοπό να ευαισθητοποιηθούν, όλα τα εμπλεκόμενα μέλη για τη σχέση ανάμεσα στη διατροφή και στην υγεία.
Το δελτίο εξεταζομένου συμπληρώθηκε και δόθηκε στους μαθητές που εξετάστηκαν. Χρήσιμα συμπεράσματα προέκυψαν από τη σύγκριση των τιμών των μαθητών μεταξύ τους και τη εξήγηση των τιμών αυτών από τους εκπαιδευτικούς της Υγείας.
• «Τα μονοπάτια ως μορφή εναλλακτικού τουρισμού»
Στο πλαίσιο του προγράμματος Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ πραγματοποιήσαμε επίσκεψη σε χώρους ιδιαίτερου τουριστικού ενδιαφέροντος για το νησί μας (σπήλαιο Δρογκαράτης, λιμνοσπήλαιο Μελισσάνης). Μέσα από την επίσκεψη αντιληφθήκαμε τη σημασία αυτών των χώρων ως τουριστικό προϊόν καθώς και τη σπουδαιότητα της διατήρησής τους.
Στη συνέχεια, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί ακολούθησαν την πεζοπορική διαδρομή Μελισσάνη-Καραβόμυλος-Σάμη.
Με αυτή την επίσκεψη μας προσπαθήσαμε να αναδείξουμε τη σημασία της διαφύλαξης και ανάδειξης του τουριστικού προϊόντος, καθώς και την ανάγκη προστασίας του περιβάλλοντος, γιατί, σε κάθε τόπο, πέρα από τα κύρια τουριστικά αξιοθέατα, μεγάλη αξία για τον επισκέπτη έχει και ο φυσικός πλούτος.
• «Πράσινο προαύλιο»
Στην τρίτη υποδράση του προγράμματος Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ οι μαθητές σε συνεργασία με του εκπαιδευτικούς του σχολείου συμμετείχαν στην υποδράση “Πράσινο προαύλιο”. Σκοπός της υποδράσης ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές τη διαδικασία φύτευσης και φροντίδας φυτών και δέντρων.
Οι μαθητές μέτρησαν και υπολόγισαν τον αριθμό των φυτών που απαιτούνταν για τη δημιουργία πράσινου φράχτη. Έκαναν έρευνα και επέλεξαν το καταλληλότερο είδος φυτού που ταιριάζει στις περιβαλλοντολογικές συνθήκες της περιοχής. Επίσης οι μαθητές επέλεξαν για φύτευση δυο δέντρα αντιπροσωπευτικά της τοπικής χλωρίδας.
Με τις παραπάνω υποδράσεις, καταφέραμε να εμπλέξουμε τους μαθητές και να πετύχουμε τους αρχικούς μας στόχους σε μεγάλο βαθμό. Έγινε πολύ καλή δουλειά κατά την υλοποίηση των υποδράσεων και όλοι οι εμπλεκόμενοι (μαθητές και εκπαιδευτικοί) ευχαριστήθηκαν τις σχετικές ενέργειες. Στα βίντεο θα δείτε τον ενθουσιασμό και την θετική ενέργεια από όλους μας.
Όλες οι παραπάνω δράσεις χρηματοδοτήθηκαν από το πρόγραμμα «Μία Νέα Αρχή για τα ΕΠΑΛ (ΜΝΑΕ)». Ιδιαίτερες ευχαριστίες πρέπει να απευθύνουμε στην ομάδα του ΝΟΗΣΙΣ που είναι υπεύθυνο σχετικά με την διαχείριση όλων των Σχεδίων Δράσης που αφορούν την ΜΝΑΕ και συμβάλλουν κάθε χρόνο με τη βοήθεια τους στην επιτυχή ολοκλήρωση των δράσεών μας.