Άκαιρο τέλεσης εργασιών δρόμου για την παραλία Αγίας Σοφίας – Ερίσου;
Κοινωνία
15/06/2023 | 14:01

Γράφει ο Ανδρέας Κολαΐτης*

Το «πέρασμα» του ακραίου καιρικού φαινομένου «Ιανός» το διήμερο 17-18/9/2020 από τον παραθαλάσσιο οικισμό της Αγίας Σοφίας – Άνω Έρισος στην ΒΑ Κεφαλονιά, μεταξύ άλλων ζημιών (αιγιαλός/παραλία, πτώση δέντρων, κ.λπ.) προξένησε σοβαρές βλάβες στην κύρια κατάληξη του δημοτικού δρόμου:

Κομιτάτα – Χοργοτά – Αγία Σοφία – Πλατύ Λιμάνι.

Ειδικότερα δημιουργήθηκαν κενά επικίνδυνα τόσο για την οδική ασφάλεια όσο και για την ασφάλεια διερχομένων πεζών λόγω της διάβρωσης του δρόμου σ’ αυτό το σημείο προσέγγισης στον οικισμό της Αγίας Σοφίας, εξαιτίας της γειτνίασης με την θάλασσα!

Έτσι στο πλαίσιο της προώθησης μέτρων αποκαταστάσης και στήριξης των περιοχών που επλήγησαν από τη θεομηνία του «Ιανού», ο καθ’ ύλην αρμόδιος εργολάβος που ανέλαβε το έργο από τις αρμόδιες τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου Σάμης προβαίνει από τον Απρίλιο τρέχοντος έτους σε ριζοσπαστικής έκτασης εγγειοβελτιωτικές εργασίες για την αποκατάσταση της προαναφερθείσας ζημιάς.

Ωστόσο παρατηρώντας τον χρονικό «βηματισμό» εξέλιξης των τελούμενων έργων καταλήγω στο συμπέραμα για το άκαιρο της χρονικής περιόδου που επιλέχθηκε για την κατασκευή του τοιχίου αντιστήριξης και των λοιπών παραμέτρων του συγκεκριμένου έργου!

Ο λόγος προφανής πολλώ δε μάλλον λόγω έναρξης της τουριστικής περιόδου στο νησί μας, και το παρατηρούμενο γεγονός για το φετινό καλοκαίρι, αφενός της ανυπέρβλητης δυστοκίας για χερσαία οδική προσέγγιση στον οικισμό της Αγίας Σοφίας και αφετέρου της ομαλούς και απρόσκοπτης πρόσβασης των λουόμενων επισκεπτών στις παραλίες της!

Αυτό διατυπώνεται διότι για την ασφαλή δημιουργία του σκελετού (φέροντος οργανισμού) από οπλισμένο σκυρόδεμα, δηλαδή από μπετόν και σίδερο και αφού φυσικά τελέστηκαν με επιτυχία οι άκρως απαραίτητες χωματουργικές προπαρασκευαστικές εργασίες, η κατασκευή του σκελετού οφείλει να γίνει σε 3 φάσεις που είναι λογικό να «θέλουν το χρόνο τους»!

Η πρώτη που τελείται αυτές τις ημέρες περιλαμβάνει την τοποθέτηση των ξύλινων καλουπιών που ορθά εκκίνησε από την κατάληξη του έργου (δείτε επισυναπτόμενες φωτογραφίες).

Θα ήταν ιδεατό για γοργότερη τέλεση του έργου ο κατασκευαστής -αν διαθέτει την απαραίτητη ποσότητα ξυλείας- να τελέσει μονομιάς το καλούπωμα και να περάσει στην δεύτερη φάση με την τοποθέτηση των σιδηρών οπλισμών στις προβλεπόμενες θέσεις (σιδέρωμα) και εν συνεχεία στην τρίτη φάση με την έγχυση (ρίξιμο) του μπετόν ή αλλιώς σκυροδέτηση.

Ας μην λησμονείται ότι στην συνέχεια έπεται το εδαφικό «γέμισμα» του δρόμου με συμπυκνωμένο υλικό (χώμα, χαλίκια, κ.λπ) έτσι ώστε να εναρμονιστεί η κλίση του με το λοιπό υφιστάμενο οδικό δίκτυο. Η τελική ασφαλτόστρωση με την αυτονόητη τοποθέτηση τυπικής μεταλλικής μπαριέρας στο άκρο του δρόμου προς την θάλασσα θα συμβάλλει τόσο στην οδική ασφάλεια όσο και στην ασφάλεια των διερχομένων πεζών από ατυχήματα μιας και το τοιχίο αντιστήριξης θα είναι σε ύψος τεσσάρων και πλέον μέτρων. Η τελική τοποθέτηση της απαραίτητης οδικής σήμανσης κατά Κ.Ο.Κ θα σηματοδοτήσει το ευκταίο πέρας των έργων.

Δεν μένει τίποτε άλλο μαζί με την υπομονή παρά η προσμονή για το αίσιο πέρας όλων των εργασιών όσο γίνεται ταχύτερα!

 

*Ο Ανδρέας Κολαΐτης είναι Τεχνολόγος Εφαρμογών Τουρισμού & Διεθνολόγος

 

 

eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ