Επεισοδιακή ήταν η νύχτα στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» μετά τον συναγερμό που σήμανε για ύπαρξη ύποπτου επιβάτη σε πτήση της Emirates. Η CIA έδωσε σήμα για ύποπτο Άραβα επιβάτη και η κινητοποίηση των Αρχών ήταν άμεση.
Η πτήση φεύγει και όταν βρίσκεται πάνω από την Ιταλία, υπάρχει μία πληροφορία ότι σε αυτήν έχει επιβιβαστεί ένας Άραβας τρομοκράτης. Ο πιλότος ειδοποιείται και ενημερώνει Ιταλούς και Γάλλους οι οποίοι δεν του επιτρέπουν να προσγειωθεί στα αντίστοιχα αεροδρόμια.
Εν τέλει προσγειώθηκε με τη συνοδεία δύο μαχητικών της Πολεμικής Αεροπορίας από τη Σούδα, στο «Ελ. Βενιζέλος».
Ο πιλότος όταν ενημερώθηκε για την ενδεχόμενη παρουσία τρομοκράτη ανέφερε στους επιβάτες ότι υπάρχει τεχνικό πρόβλημα και ότι θα πρέπει να επιστρέψουν.
Μετά από ενδελεχή έρευνα της αστυνομίας, δεν προέκυψε κάποιο ζήτημα, ενώ η πληροφορία δόθηκε από τη CIA και κρίθηκε ως έγκυρη προκειμένου να προβεί σε περαιτέρω ενέργειες. Ενημερώθηκε μάλιστα αμέσως η ΕΥΠ και η Αντιτρομοκρατική.
Οι επιβάτες είναι καλά στην υγεία τους, ωστόσο οι περισσότεροι είναι ταλαιπωρημένοι.
Ο δήμαρχος Βάρης, Βούλας Βουλιαγμένης και πιλότος, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος μίλησε στο «Κοινωνία Ώρα MEGA» για την πληροφορία ότι εάν ο πιλότος του αεροσκάφους δεν υπάκουε στις εντολές των μαχητικών, τότε ήταν υποχρεωμένοι να το καταρρίψουν.
«Οι διαδικασίες που εφαρμόζονται κατά παρέκκλιση, έχουν φτιαχτεί μετά την 11η Σεπτεμβρίου και είναι υποχρεωτικές για όλες τις περιοχές του δυτικού κόσμου που αποδέχονται την νομοθεσία του ICAO. Εάν το αεροσκάφος πειρατευτεί, και αυτό το γνωρίζουμε υπό την έννοια ότι θα αλλάξει κατεύθυνση, θα αλλάξει ύψος ή θα έχει αιτήματα που θα βγουν από τους ασυρμάτους, τότε εάν αυτό οδηγηθεί να πετάξει πάνω από μη κατοικημένες περιοχές και όχι κατ’ αναγκαιότητα στη θάλασσα, υπάρχει η εντολή το αεροσκάφος αυτό να καταρριφθεί. Αυτό είναι το πρωτόκολλο. Κάθε χώρα έχει μία επιτροπή κρίσης για τέτοιες περιπτώσεις», ανέφερε αρχικά.
«Από την πρωτογενή μου εμπειρία από τους χειριστές των F-16 που συνόδευσαν τότε το «Ήλιος» όταν πήγαμε να κάνουμε την αναπαράσταση της πτήσης, αυτό που μας έλεγαν ήταν ότι ήταν τραγικό και υπήρχε και εκεί πολύ μεγάλη πίεση, σε περίπτωση που έπαιρναν εντολή, πριν την πτώση του αεροσκάφους στο Γραμματικό, να πυροδοτήσουν πυραύλους αέρος – αέρος. Είναι δύσκολη και επίπονη διαδικασία, αλλά αυτό είναι το πρωτόκολλο. Το σημαντικό είναι ότι το σύστημα δούλεψε με ακρίβεια και λεπτομέρεια», συμπλήρωσε ο κ. Κωνσταντέλλος.
«Δεν είναι υποχρεωτικό επ’ ουδενί, το αεροσκάφος να προσγειωθεί στην Ιταλία ή στον χώρο στον οποίο πετάει. Οι Αρχές εκτιμούν τον κίνδυνο. Υποχρέωση του κράτους αναχώρησης είναι να υποδεχτεί ξανά το αεροσκάφος πίσω γιατί έχει την ευθύνη του», κατέληξε.