Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικά με τη φοίτηση των μαθητών με αναπηρία και όσων ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, κατέθεσε στη Βουλή το ΚΚΕ.
Το κείμενο της Ερώτησης, που υπογράφουν οι βουλευτές του Κόμματος Λιάνα Κανέλλη, Γιάννης Δελής, Νίκος Καραθανασόπουλος, Μαρία Κομνηνάκα, Γιώργος Λαμπρούλης, Γιώργος Μαρίνος, Νίκος Παπαναστάσης και Μανώλης Συντυχάκης, έχει ως εξής:
«Η έναρξη της σχολικής χρονιάς σηματοδοτήθηκε από την απόφαση της κυβέρνησης να μην πάρει κανένα προληπτικό μέτρο προστασίας, επικαλούμενη επιδημιολογικά δεδομένα και χαμηλή θνησιμότητα. Έτσι τα σχολεία άνοιξαν με το δόγμα “συνύπαρξης” με τον ιό, με τη λογική “νοσήστε και παλέψτε το”, αφήνοντας απόλυτα εκτεθειμένους μαθητές και τις οικογένειές τους. Όμως για τους μαθητές με αναπηρίες, ή σοβαρές ασθένειες όπως η ανοσοκαταστολή, το δόγμα αυτό μπορεί να αποβεί μοιραίο για την ίδια τους τη ζωή.
Πέρυσι, για την ίδια ομάδα μαθητών εκδόθηκε ΦΕΚ για τη λειτουργία τμημάτων τηλεκπαίδευσης, που σε πολλές περιπτώσεις, όπως κατήγγειλαν γονείς, δεν λειτούργησαν καθώς δεν προσλήφθηκε το αναγκαίο προσωπικό. Μάλιστα, σε Επίκαιρη Ερώτηση του KKE, που κατατέθηκε στις 13 Ιούλη 2022, καταγγείλαμε το γεγονός ότι “Οι συγκεκριμένες κατηγορίες μαθητών, με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, δεν έλαβαν την αναγκαία εκπαιδευτική στήριξη επειδή αυτό δεν προσέλαβε έγκαιρα εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, ώστε να συσταθούν και να λειτουργήσουν έγκαιρα τα προβλεπόμενα τμήματα τηλεκπαίδευσης. Αποτέλεσμα των καθυστερήσεων ήταν τα μαθήματα είτε να ξεκινήσουν με μεγάλη καθυστέρηση, είτε να μην έχουν καθηγητές όλων των ειδικοτήτων και να μη γίνονται όλα τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος. Χαρακτηριστικά να αναφέρουμε ότι τα διαδικτυακά μαθήματα για τις ευπαθείς ομάδες ξεκίνησαν στα τέλη του μήνα Δεκέμβρη”. Το όνειδος είναι ότι αυτοί οι μαθητές κλήθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων να δώσουν προαγωγικές εξετάσεις.
Για τη φετινή χρονιά, η αναλγησία του Υπουργείου Παιδείας οδεύει στο απύθμενο, με ένα βήμα παραπέρα, καθώς δεν έχει προβλέψει το παραμικρό γι’ αυτές τις κατηγορίες μαθητών, χωρίς να έχει εκδοθεί ακόμα το ανάλογο ΦΕΚ, πετώντας τους στην κυριολεξία εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός τι μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση έτσι ώστε:
– Να γίνουν οι αναγκαίες προσλήψεις για να λειτουργήσει απρόσκοπτα η κατ’ οίκον διδασκαλία και να υπάρξει πρόβλεψη για διαδικτυακά μαθήματα για όσους μαθητές αντικειμενικά, λόγω σοβαρών ασθενειών, αδυνατούν να παρακολουθήσουν τα διά ζώσης μαθήματα.
– Να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ώστε να μειωθούν οι κίνδυνοι διάδοσης του κορονοϊού και των άλλων ιώσεων».