Η νεοϊδρυθείσα Ένωση Συλλόγων Γονέων των Μαθητών των Νηπιαγωγείων- Δημοτικών-Γυμνασίων- Ενιαίων Λυκείων και ΕΠ.ΑΛ. του Δήμου Ληξούρίου συνεδρίασε στις 7/9/2022 εν όψει του ανοίγματος των σχολείων και προχώρησε στην παρακάτω ανακοίνωσή :
«Δημοσιεύτηκε με ΦΕΚ (4509/Β/25-8-2022) η απόφαση του ΥΠΑΙΘ που προβλέπει τη συγκρότηση εκπαιδευτικών ομίλων στις σχολικές μονάδες και τον ορισμό ενδοσχολικών συντονιστών και μεντόρων, με σκοπο την ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού έργου.
Μετά λοιπόν την “ενδυνάμωση” με την αύξηση των μαθητών στις τάξεις, αρκετα σχολικά κτίρια σε ολη την Ελλαδα αλλα και του Δημου μας ασυντήρητα, το Γυμνασιο Αγιας Θεκλης υπο κατασκευη και το Μηχανουργειο του ΕΠΑΛ ακαταλληλο, τους εκπαιδευτικούς εξουθενωμένους να προσπαθούν να ανταποκριθούν στον αυξανόμενο γραφειοκρατικό φόρτο (με αντίκτυπο στον παιδαγωγικό τους ρόλο), ερχεται το ΥΠΑΙΘ να “ενδυναμώσει” το εκπαιδευτικο έργο χωρις όμως να προκύπτει βάρος στον τακτικό προϋπολογισμό?
Η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων Αττικής και η Ένωση Γονέων Δήμου Ληξουριου μαζί της, με αφορμή το ηλεκτρονικό μήνυμα που έλαβαν πολλοί γονείς από τα σχολεία των παιδιών τους, με «τον εύηχο τίτλο “Νέο Ολοήμερο Σχολείο”». αναρωτιέται
1. Πώς ακριβώς θα γίνουν αυτά, όταν δεν προκύπτει κόστος αφού η σχετική Υπουργική Απόφαση προβλέπει ότι «από την εφαρμογή του διευρυμένου ολοήμερου δεν προκύπτει βάρος στον τακτικό προϋπολογισμό»;
2. Πώς θα λειτουργήσει το Νέο Ολοήμερο όταν όλα τα προηγούμενα χρόνια το … συνηθισμένο Ολοήμερο με δύο διδακτικές ώρες λιγότερες από το Διευρυμένο, υπολειτουργούσε, φέρνοντας σε απόγνωση χιλιάδες γονείς;
3. Πώς θα εξασφαλίζεται η σωστή εκπαιδευτική λειτουργία στο διευρυμένο Ολοήμερο όταν ήδη έχει καταργηθεί η θέση του εκπαιδευτικού υπεύθυνου για το Ολοήμερο;
4. Πώς θα ελέγχεται το περιεχόμενο και η ποιότητα των δραστηριοτήτων των «Σχολικών Μαθητικών Ομίλων»;
5. Τι ανάγκη έχουν τα παιδιά του Δημοτικού και του Νηπιαγωγείου να εκπαιδευτούν στην «παιδική επιχειρηματικότητα» όταν μαθητές της Α’ Γυμνασίου δυσκολεύονται ακόμα και στις τέσσερις βασικές αριθμητικές πράξεις; Ή μήπως η «ρητορική τέχνη» και η «δημιουργική γραφή» θα καλύψουν ως εκ θαύματος τα τεράστια μαθησιακά κενά στη γλώσσα που δημιούργησαν τα δύο και πλέον χρόνια τηλεκπαίδευσης;
6. Πώς θα λειτουργήσουν τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά με δύο επιπλέον διδακτικές ώρες χωρίς την πρόσληψη του αναγκαίου επιπλέον μόνιμου εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, χωρίς τη θεσμοθέτηση της θέσης του τραπεζοκόμου και χωρίς να αυξάνεται η χρηματοδότηση των χρεοκοπημένων Σχολικών Επιτροπών για να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες σε εκπαιδευτικό υλικό, ρεύμα, θέρμανση, καθαριότητα κλπ.;
7. Πώς θα γυρίζει ένα παιδί στο σπίτι μετά από 9,5 ώρες στο ίδιο θρανίο;
8. Πού θα γίνονται οι αθλητικές δραστηριότητες; Στα γεμάτα «παγίδες» δάπεδα των σχολικών προαυλίων ή στα γυμναστήρια που δεν διαθέτει ούτε το 10% των σχολικών κτιρίων της χώρας . (και στο Δημο μας δεν διαθετουν γυμναστηρια το Πετριτσειο Γυμνάσιο Ληξουριου ,το Γενικό Λύκειο Ληξουριου, το Γυμνάσιο Αγ.Θεκλης και δυστυχώς επιπρόσθετα οι χώροι άθλησης στο Δήμο μας είναι περιορισμένοι με σοβαρές ελλείψεις)
Διεκδικούμε για τα παιδιά μας:
▪ Να φοιτούν σε σύγχρονα και ασφαλή σχολεία με τις απαραίτητες υποδομές που θα πληρούν όλες τις προϋποθέσεις για εκπαιδευτικές, αθλητικές(νέες εγκαταστάσεις και γυμναστήρια στα σχολεία του Δήμου μας) και πολιτιστικές δραστηριότητες(να γίνει άμεσα το Δημοτικό Θέατρο και να παραχωρηθεί χώρος πολιτιστικών εκδηλώσεων μέχρι να ολοκληρωθεί η επισκευή του).
▪ Να ολοκληρώνεται μέσα στο σχολικό περιβάλλον η μελέτη για την επόμενη μέρα με την αρωγή των εκπαιδευτικών που γνωρίζουν τις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε μαθητή για να υπάρχει πραγματικά ποιοτικός ελεύθερος χρόνος των παιδιών με τους γονείς, για παιχνίδι με τους φίλους τους κ.α.
▪ Να έχουν όλα τα παιδιά ισότιμη, δωρεάν πρόσβαση σε υψηλού επιπέδου αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες, με αξιοποίηση και των σχολικών χώρων, με προσλήψεις μόνιμου επιστημονικά καταρτισμένου προσωπικού, με ενιαίο πρόγραμμα, με ευθύνη και εποπτεία του κράτους.
▪ Να δίνεται καθολικά σε όλους τους μαθητές, όλων των βαθμίδων δεκατιανό και μεσημεριανό γεύμα, υψηλής διατροφικής αξίας, διαμορφωμένο στις ανάγκες ανάπτυξης της κάθε ηλικίας, σε κατάλληλους χώρους σίτισης με τήρηση όλων των υγειονομικών όρων και το απαραίτητο βοηθητικό προσωπικό». Στην Ένωση γίναμε αποδέκτες πολλών παράπονων για την ποιότητα των γευμάτων των σχολείων του Δήμου Ληξουριου κατά το σχολικό έτος 2021-2022 και ζητάμε άμεσα να γίνει έλεγχος και αλλαγή των γευμάτων και της εταιρείας.
Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων & Κηδεμόνων του κάθε σχολείου:
▪ Να συνεδριάσουν άμεσα και να ενημερώσουν τα μέλη τους, αλλά και τους γονείς και κηδεμόνες των σχολείων τους για τις αλλαγές αυτές. Φυσικά είμαστε στο πλευρό τους και στην διάθεση τους οποτεδήποτε το χρειαστούν για ενημέρωση ,διευκρινήσεις , ακόμη και με την συμμετοχή μας (φυσική παρουσία) εάν το κρίνουν απαραίτητο.
▪ Ορίζουμε την Δευτέρα 3 Οκτωβρίου συνάντηση με όλους τους εκπροσώπους, για την Ένωση Γονέων Ληξουριου ,από τους Συλλόγους Γονέων του Δήμου μας για να συζητήσουμε και να μας καταθέσουν τις προτάσεις τους και τα προβλήματα που αντιμετώπισαν σε κάθε σχολείο ξεχωριστά με την έναρξη .
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς:
▪ Να μην προχωρήσουν στη συγκρότηση των εκπαιδευτικών ομίλων στη βάση της προαιρετικότητας.
▪ Να συνεχίσουν να υλοποιούν, όπως κάνουν χρόνια τώρα, παιδαγωγικές δράσεις, πρωτοβουλίες και άλλες δραστηριότητες στο πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος. Να απαιτήσουν, μαζί με τους γονείς, όλες τις απαραίτητες υποδομές, το υλικό και τη χρηματοδότησή που απαιτείται από το κράτος και τους δήμους.
▪ Να μη δεχθούν καμία θέση ενδοσχολικού συντονιστή και μέντορα. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων είναι αυτοί που μπορούν με συλλογικό τρόπο να εμπνέουν, να βοηθούν, να στηρίζουν όλους τους συναδέλφους. Κανείς δεν μπορεί να μας υποχρεώσει, παρά και ενάντια στη θέλησή μας, να αποδεχτούμε αυτές τις θέσεις.
Καλούμε τους/τις διευθυντές/ριες:
▪ Να μην προχωρήσουν σε ανάθεση καθηκόντων ενδοσχολικού συντονιστή και μέντορα σε συνάδελφους/ισσες. Να μην προστρέξουν σε συνεδριάσεις Συλλόγων Διδασκόντων για αυτά τα θέματα και να υλοποιήσουν τις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου.
Με Εκτίμηση
Ένωση Συλλόγων Γονέων των Μαθητών των Νηπιαγωγείων- Δημοτικών-Γυμνασίων- Ενιαίων Λυκείων και ΕΠ.ΑΛ. του Δήμου Ληξούρίου
Ο πρόεδρος Η Γραμματέας
Θραψανιωτακης Νικόλαος Κοζομπολη Παναγιώτα