Προς κ. Περιφερειάρχη.
Παρά τις αντιρρήσεις μεγάλης μερίδας πολιτών και φορέων στην Ζάκυνθο σχετικά με την σκοπιμότητα αλλά και την νομιμότητα του έργου της διάνοιξης οδού που βαφτίστηκε «οδός διαφυγής», η περιφερειακή αρχή προχώρησε στην δημοπράτηση του.
Παρακολουθώντας την δημοσιότητα γύρω από το θέμα αυτό μας προκάλεσε ιδιαίτερο ενδιαφέρον ένα κείμενο δημοσιευμένο στην «Εφημερίδα των Συντακτών» με τίτλο: «ποιος θα προστατεύσει το Ναυάγιο από την Πολιτική Προστασία;»
Αντιγράφουμε χαρακτηριστικό μέρος του κειμένου:
«Με δεδομένο το χρονικό εύρος του έργου (3-4 χρόνια), μήπως τελικά το πλάτωμα θέασης του Ναυαγίου μετατραπεί σε εργοτάξιο και χώρο στάθμευσης βαρέων οχημάτων και εκρηκτικών – με ό,τι αυτό συνεπάγεται και για ανθρώπινες ζωές;
Έχει εξασφαλιστεί ότι δεν θα υπάρχει η πιθανότητα κατάρρευσης κατά την ανασκαφή, αστοχίας των πρανών, αποκόλλησης βράχων, μεταβολής υδροφόρου ορίζοντα, πυρκαγιάς κ.ά.;
Έχει γίνει τεχνικο-γεωλογική και γεωτεχνική μελέτη, αφού η περιοχή είναι σεισμογενής με κάθετους βράχους που φτάνουν μέχρι και τα 270 μέτρα;
Μόνο για να μπορούν να κάνουν αναστροφή τα πυροσβεστικά οχήματα γίνεται τόσο πλατύς ο δρόμος, λέει η σύμβαση. Τότε τί χρειάζονται τα χαλύβδινα πλευρικά στηθαία ασφαλείας, τα γεφύρια, οι τσιμεντοσωλήνες και τα έργα απορροής όμβριων υδάτων – όπως μαθαίνουμε ότι προβλέπει η αδημοσίευτη μελέτη;
Ποια η θέση της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ζακύνθου και της υπουργού Πολιτισμού;
Ποιος αρμόδιος φορέας έδωσε έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ);
Ποια η άποψη που υποχρεωτικά οφείλει να εκφέρει το ΕΘΠΖ ή ο ΟΦΥΠΕΚΑ;
Ποιος ο τίτλος ιδιοκτησίας του ελληνικού Δημοσίου;
Ποιος είναι ο συντάκτης της Περιβαλλοντικής Μελέτης του έργου και της μελέτης οδοποιίας;
Ποιος του έδωσε την εντολή σύνταξης των ανωτέρω μελετών και από ποιον πληρώθηκε;»
Επερωτάται λοιπόν η περιφερειάρχης:
Μπορείτε να δώσετε απαντήσεις στα 9 ερωτήματα όπως τίθενται παραπάνω;
Για την ΑΝΑΣΑ:
Θεόδωρος Γαλιατσάτος
περιφερειακός σύμβουλος
επικεφαλής ΑΝΑΣΑ
τ. περιφερειάρχης Ι.Ν.