ΣΕΤΕ: Παρουσίαση της στρατηγικής για τον Ελληνικό Τουρισμό και των Σχεδίων Δράσης για την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων
Τουρισμός
07/07/2022 | 20:51

Οι προοπτικές του ελληνικού τουρισμού και η παρουσίαση της Εθνικής Στρατηγικής για τον Τουρισμό 2030 και των Σχεδίων Δράσης, με έμφαση στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων ήταν τα βασικά θέματα συζήτησης σε εκδήλωση που πραγματοποίησε ο ΣΕΤΕ στις 7 Ιουλίου στην Κέρκυρα.

Την εκδήλωση τίμησε με την ενεργό συμμετοχή της η Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων, κα Ρόδη Κράτσα – Τσαγκαροπούλου, ενώ από πλευράς του ΣΕΤΕ, συμμετείχαν οι κ.κ. Γιάννης Ρέτσος, Πρόεδρος ΣΕΤΕ, Χαράλαμπος Βούλγαρης, Μέλος ΔΣ ΣΕΤΕ, Ιωάννα Δρέττα, CEO της Marketing Greece, Γιώργος Βήλος, Μέλος ΔΣ Marketing Greece, Χριστίνα Τετράδη, Μέλος ΔΣ Marketing Greece και Ηλίας Κικίλιας, Γενικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ.

Σε μήνυμα που απηύθυνε ο Υπουργός Τουρισμού, κ. Βασίλης Κικίλιας, σημείωσε μεταξύ άλλων: «Ο προορισμός Ιόνια Νησιά αποτελεί έναν από τους εδραιωμένους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας για τα προϊόντα του Sun & Beach και του Ναυτικού Τουρισμού με σημαντικές δυνατότητες και δυναμική για τον εμπλουτισμό και τη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος και περαιτέρω ανάπτυξη και σε νησιά πέραν της Κέρκυρας και της Ζακύνθου. Η Λευκάδα, οι Παξοί, η Κεφαλονιά, η Ιθάκη, το Μεγανήσι, τα Διαπόντια Νησιά, έχουν τα εχέγγυα να πρωταγωνιστήσουν και να προσεγγίσουν νέες αγορές. Βασική πρόκληση αποτελεί η ισορροπία μεταξύ της διατήρησης της αυθεντικότητας, της φέρουσας ικανότητας των νησιών και της περαιτέρω τουριστικής ανάπτυξης».

Ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Ρέτσος, ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής: «Η ιδιαίτερα θετική εικόνα της εισερχόμενης ταξιδιωτικής κίνησης τον Ιούνιο και η ανοδική πορεία των κρατήσεων για το υπόλοιπο της σεζόν, δείχνουν ότι ο ελληνικός τουρισμός ανακάμπτει δυναμικά σε σχέση με τα 2 προηγούμενα χρόνια. Η Ελλάδα ανταποκρίθηκε καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο ευρωπαϊκό προορισμό κάτω από δύσκολες συνθήκες, αξιοποιώντας και το γεγονός ότι διαθέτει το πέμπτο ισχυρότερο τουριστικό brand παγκοσμίως. Όμως, παρά τις θετικές εξελίξεις, υπάρχει μία σειρά ζητημάτων που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε για τη διατήρηση της υψηλής δημοφιλίας του ελληνικού τουρισμού. Το ζήτημα του πληθωρισμού με την αύξηση του ενεργειακού κόστους και τις ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες και τα βασικά αγαθά, επηρεάζει ήδη από φέτος το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών, αλλά και τα αποτελέσματα των επιχειρήσεων. Από την άλλη, ένα θέμα που έχει αναδείξει όλα τα τελευταία χρόνια ο ΣΕΤΕ και είναι άμεσης προτεραιότητας για τον ελληνικό τουρισμό, αφορά στη βελτίωση των δημοσίων υποδομών. Στο πλαίσιο αυτό και κοιτώντας πάντα τη μεγάλη εικόνα, εκπονήσαμε τη μελέτη «Ελληνικός Τουρισμός 2030 – Σχέδια Δράσης». Πρόκειται για το πιο ολοκληρωμένο έργο που έχει γίνει ποτέ στον χώρο του τουρισμού. Μια πλήρης χαρτογράφησή του, τόσο από πλευράς προϊόντος, όσο και από πλευράς αγορών και συνόλου των υποδομών που επηρεάζουν την τουριστική δραστηριότητα. Η παρουσία μας στην Κέρκυρα σήμερα, σχετίζεται με τον στρατηγικό στόχο που έχουμε θέσει για την παρουσίαση των Σχεδίων σε τοπικό επίπεδο.

 

Δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στις συνέργειες και στις συνεργασίες και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε το επόμενο διάστημα, παρουσιάζοντας τη μελέτη και σε άλλους προορισμούς της χώρας, με απώτερο στόχο την υλοποίηση των Σχεδίων».

Aπό την πλευρά της, η Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων, κα. Ρόδη Κράτσα – Τσαγκαροπούλου, τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής: «Η παρουσίαση της μελέτης του ΙΝΣΕΤΕ για την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων έρχεται σε μια πολύ κρίσιμη περίοδο, τόσο για τη χώρα μας, όσο και για την Περιφέρειά μας ιδιαίτερα, καθώς έχει ως δυναμικό τομέα ανάπτυξης τον τουρισμό. Βρισκόμαστε σε μια περίοδο μετάβασης από την εποχή του Covid19, που έπληξε τον τουρισμό, στην εποχή της ανάκαμψης και της αναζήτησης μιας νέας κατεύθυνσης, αφενός αξιοποιώντας τις εμπειρίες από την εποχή Covid19 και τις ιδιαίτερες προτιμήσεις και συνθήκες που διαμορφώθηκαν σε επίπεδο τουριστικών προϊόντων και απαιτήσεων των επισκεπτών, αφετέρου ενισχύοντας την ανταγωνιστική μας θέση και την ελκυστικότητά μας, όπως συμβαίνει σε όλη την παγκόσμια τουριστική κοινότητα.
Στην περιοχή μας δε, υπάρχει αύξηση του ανταγωνισμού αυτού, λόγω της Κροατίας, η οποία έχει μια δυναμικά ανερχόμενη πορεία και λόγω της Τουρκίας, η οποία κι αυτή προσπαθεί ν’ ανακάμψει αξιοποιώντας και τη δελεαστική ισοτιμία της τουρκικής λίρας. Πρέπει, λοιπόν, να ερευνήσουμε νέες στρατηγικές προκειμένου να ενδυναμώσουμε τη θέση μας μέσα σε μια προοπτική βιωσιμότητας. Στην κατεύθυνση αυτή, είναι πολύ σημαντική η μελέτη που μας παρουσίασε το ΙΝΣΕΤΕ.
Η δική μας θέση, ως Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, είναι ότι απαιτείται ολιστική προσέγγιση, η οποία αφορά την δημιουργία νέων υποδομών και την αναβάθμιση των ήδη υπαρχουσών, αλλά και η αξιοποίηση όλων των χαρισμάτων μας ή τη δημιουργία καινούργιων ελκυστικών προϋποθέσεων για να εμπλουτίσουμε το τουριστικό μας προϊόν. Από προϊόν πρέπει να εξελιχθεί σε ολοκληρωμένη τουριστική εμπειρία. Και η αλήθεια είναι ότι έχουμε πολύ δρόμο να διανύσουμε προς αυτή την κατεύθυνση, διότι η ανάπτυξή μας δεν βασίστηκε τα προηγούμενα χρόνια σ’ αυτή τη λογική. Θα αξιοποιήσουμε, λοιπόν, τα στοιχεία της μελέτης του ΙΝΣΕΤΕ, ώστε να δώσουμε στην Περιφέρειά μας εκείνα τα χαρακτηριστικά, που θα την κάνουν μια ξεχωριστή τουριστική εμπειρία και ως σύνολο -διότι είμαστε ένα μικρό αρχιπέλαγος, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά- αλλά και ξεχωριστά για το κάθε νησί μας, που επιδιώκει την αναβάθμιση του δικού του τουριστικού brand name».

Παράλληλα, στην εκδήλωση παρουσιάστηκε η εθνική στρατηγική για τον ελληνικό τουρισμό με ορίζοντα το 2030 και αναδείχθηκαν οι στόχοι για χρονική διεύρυνση της τουριστικής δραστηριότητας, χωρική επέκταση σε όλες τις περιφέρειες και αύξηση της μέσης δαπάνης και διάρκειας παραμονής ανά επισκέπτη. Ειδικότερα, κατά την παρουσίαση των Σχεδίων Δράσης που αφορούν τα Ιόνια Νησιά ο κ. Ηλίας Κικίλιας, Γενικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ υπογράμμισε ότι προκειμένου να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος, θα πρέπει να καταστεί πιο σύνθετο, οργανωμένο κι επιμελημένο. Παράλληλα, εστίασε στην περιφερειακή και τοπική διάσταση των Σχεδίων Δράσης, καθώς ενισχύουν τη δυνατότητα Δήμων και Περιφερειών να εφαρμόσουν μία στρατηγική για την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος που μπορεί να ενταχθεί στα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα (ΠΕΠ) του νέου ΕΣΠΑ.

Η CEO της Marketing Greece, κα Ιωάννα Δρέττα επεσήμανε χαρακτηριστικά ότι: «Η φετινή χρονιά είναι μια χρονιά που υποδεικνύει με πολλούς τρόπους τις κατευθύνσεις εκείνες που οφείλουμε να ακολουθήσουμε εάν θέλουμε να εξελίξουμε και να ενισχύσουμε περαιτέρω την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού, και τα Ιόνια Νησιά έχουν τη δυναμική να συμβάλλουν σημαντικά και να συμμετάσχουν σε πολλαπλά επίπεδα στον τουρισμό της επόμενης μέρας».

eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ