Ως Λαϊκή Συσπείρωση έχουμε επανειλημμένα επισημάνει την αναντιστοιχία μεταξύ των Ανακοινώσεων – Δελτίων Τύπου της Περιφερειακής Αρχής (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ) και κυβέρνησης για διάφορα έργα, με την πραγματικότητα που αντικρίζει και βιώνει ο λαός καθημερινά. Δεκάδες είναι τα εκατομμύρια που ανακοινώνονται για Μελέτες και δεν μετατρέπονται σε άμεσα έργα, με το συνηθισμένο φαινόμενο να παραμένουν στα συρτάρια και μετά να έρχονται νέες επικαιροποιημένες Μελέτες. Το αποτέλεσμα γνωστό, κερδισμένες οι μεγάλες εταιρείες μελετών και χαμένος ο λαός.
Όμως στην περίπτωση της Κεφαλονιάς και πιο συγκεκριμένα της Βόρειας, δεν μπορεί να υπάρξει από τον λαό ούτε ανοχή, ούτε κατανόηση, ούτε δικαιολογίες για την επικίνδυνη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο Οδικό Δίκτυο της περιοχής. Δεν είναι μόνο από τις επιπτώσεις των καιρικών φαινομένων και κύρια από τον «ΙΑΝΟ» τον Σεπτέμβρη του 2020, αλλά και από τους σεισμούς του 2014. Είναι η παλαιότητα του Οδικού Δικτύου, η έλλειψη συντήρησης, η επικινδυνότητα από το ανάγλυφο της περιοχής, οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν (έντονη ομίχλη), τα μεγάλα ρέματα που την διασχίζουν, η ύπαρξη των Ανεμογεννητριών και οι συνεχής επιπτώσεις που έχουν από την έλλειψη μέτρων συμμόρφωσης και αποκατάστασης των βλαβών που δημιουργούν. Είναι η έντονη κίνηση που υπάρχει ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Αυτά σε συνδυασμό με την σοβαρότατες ελλείψεις στις δομές υγείας της περιοχής (Αγροτικά Ιατρεία, Περιφερειακό Ιατρείο Ερίσου κλειστό, Κ.Υ. Σάμης) και στο ΕΚΑΒ και τις τραγικές ελλείψεις στο Νοσοκομείο Αργοστολίου, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα με αποτέλεσμα η ζωή και η ασφάλεια των κατοίκων αλλά και των επισκεπτών (και ιδιαίτερα των μεγαλύτερων ηλικιών) να μπαίνει καθημερινά σε τεράστιους κινδύνους και από τύχη μέχρι σήμερα δεν έχει συμβεί το χειρότερο.
Από την πρόσφατη περιοδεία κλιμακίου της Λαϊκής Συσπείρωσης στην περιοχή, τις επιτόπιες αυτοψίες που κάναμε και τις επαφές με Τοπικά Συμβούλια, Προέδρους Τ.Κ. και φορείς, αναδείχτηκε για άλλη μια φορά η έλλειψη ουσιαστικών έργων, ούτε καν αυτά που έχουν ανακοινωθεί πολλές φορές και ιδιαίτερα μετά από τα καταστροφικά γεγονότα. Χαρακτηριστικά οι τοπικοί φορείς μας είπαν τα έργα εξαντλούνται στο « …ανακάτεμα των χωμάτων…» και κάποιες επιχώσεις για την προσβασιμότητα των δρόμων. Ακόμα και το άδειασμα -διάνοιξη λεκανών, δεν έχει γίνει έως αυτή την ώρα ώστε να είμαστε προετοιμασμένοι μπροστά στο φθινόπωρο και τον χειμώνα που έρχεται.
Ενδεικτικά θα αναφέρουμε για το οδικό δίκτυο από Φάλαρη προς Πύλαρο, προς Ερισσο, από Αγκώνα προς Πύλαρο, από Πύλαρο προς Σάμη:
• Παντελής έλλειψη διαγραμμίσεων.
• Παντελής έλλειψη θαμνοκοπής.
• Έλλειψη προστατευτικών μπαρών.
• Ο ασφαλτοτάπητας παλιός, ασυντήρητος με λακκούβες σε πολλά σημεία.
• Καταπτώσεις βράχων και έλλειψη βραχοπροστασίας σε πολλά σημεία.
• Έλλειψη και παλαιότητα σημάτων οδικής κυκλοφορίας.
• Έλλειψη σε μέτρα προστασίας και σήμανσης στα επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου.
• Έλλειψη φωτισμού σε βασικά σημεία του Επαρχιακού δικτύου, κατεστραμμένοι φανοστάτες και σβηστές λάμπες.
• Να αναφέρουμε κι ορισμένα χαρακτηριστικά σημεία του οδικού δικτύου που χρήζουν αντιμετώπισης ΧΘΕΣ:
Δρόμος Φάλαρη – Μακρυώτικα (Απελάτος).
Δρόμος Διβαράτα – Φισκάρδο (σημεία με κατολισθήσεις, έλλειψη μπαρών, διαγράμμιση).
Δρόμος προς Μύρτο (αντιμετώπιση κατολισθήσεων, βραχοπροστασία, τάπητας, διαγράμμιση, μπάρες κ.α.)
Δρόμος Αγίας Ευφημίας- Καραβόμυλος ( σημεία με κατολίσθηση από «ΙΑΝΟ», θαμνοκοπή, διαγράμμιση, βραχοπροστασία κ.α.).
Στρατιωτική Γέφυρα «Χειμωνικού» έντονη καταπόνηση.
Με βάση τα παραπάνω Επερωτάται η κ. Περιφερειάρχης:
- Γιατί δεν έχει γίνει το στοιχειώδες, δηλαδή θαμνοκοπή ενώ έχει φτάσει ο Ιούλιος και από την άλλη δηλώνετε «σε ετοιμότητα» για την αντιπυρική περίοδο;
- Γιατί έχουν να γίνουν διαγραμμίσεις στο Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο της περιοχής εδώ και πολλά χρόνια με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν καθημερινά ανθρώπινες ζωές;
- Γιατί ό,τι φωτιστικό σώμα χαλάει, δεν επισκευάζεται και δεν αντικαθίστανται οι λάμπες που χαλάνε με καινούργιες;
- Γιατί επί χρόνια δεν αντικαθίστανται οι πεσμένες μπάρες προστασίας και δεν τοποθετούνται καινούργιες στα επικίνδυνα σημεία;
- Γιατί ο ασφαλτοτάπητας είναι παλιός και δεν αντικαθίστανται με καινούργιο;
- Γιατί έχετε αφήσει πολλά σημεία που υπάρχουν κατολισθήσεις στα πρανή του δρόμου χωρίς να γίνονται τα ανάλογα έργα βραχοπροστασίας;
- Γιατί τα σημεία του Οδικού Δικτύου που είναι κατεστραμμένα δεν σηματοδοτούνται και δεν υπάρχουν ασφαλή προστατευτικά για την ασφάλεια των οδηγών;
- Γιατί δεν έχει αποκατασταθεί το μεγαλύτερο μέρος των ζημιών που έχει δημιουργήσει ο «ΙΑΝΟΣ» εδώ και δύο χρόνια στο Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο και παραμένει άκρως επικίνδυνο παρά τα δεκάδες εκατομμύρια που καθημερινά ανακοινώνεται;
- Αν δεν έχετε κάνει όλα τα παραπάνω εδώ και τρία χρόνια που έχετε αναλάβει ως Περιφερειακή Αρχή, τι πρόκειται να κάνετε το επόμενο διάστημα και ιδιαίτερα μπροστά στο φθινόπωρο και τον χειμώνα που έρχεται;
- 06.2022
Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης
Ν. Γκισγκίνης, Δ. Κεφαλληνός, Ε. Κολυβά, Α. Μπαλού, Χ. Χαραλάμπους
Οι παρακάτω φωτογραφίες είναι από τον Επαρχιακό Δρόμο Φάλαρη – Μακρυώτικα