Ανάβουν οι μηχανές για το μεγαλεπήβολο project τον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος. Απαντώντας σε επίκαιρες ερωτήσεις στη Βουλή ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής εκτίμησε, ότι το έργο θα ξεκινήσει το 2022 και το πρώτο τμήμα του δρόμου, το κομμάτι Αχαΐα – Πύργος, θα έχει παραδοθεί τέλη του 2023, ενώ το υπόλοιπο αναμένεται να παραδοθεί μέχρι το τέλος του 2024.
Ταυτόχρονα, τόνισε, προχωρούν και οι διαδικασίες για τα έργα οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο δρόμο, τα οποία αναμένεται να τελειώσουν το 2022 πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής.
«Η μεγάλη περιπέτεια των πολιτών και ιδίως του λαού της Ηλείας τελειώνει, δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής ανακοινώνοντας στο πλαίσιο σχετικών επίκαιρων ερωτήσεων, ότι καθώς έγινε αποδεκτή από τη DG COMP η υποβληθείσα, από ελληνικής πλευράς Προγνωστοποίηση (Prenotification) Κρατικής Ενίσχυσης, η τελική έγκριση για το Πάτρα – Πύργος αναμένεται μέχρι τα τέλη του χρόνου».
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι εντός των επομένων ημερών θα σταλεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προς τη DG COMP και η Γνωστοποίηση (Notification) Κρατικής Ενίσχυσης με στόχο την έγκρισή της. Επεσήμανε δε, ότι για να μην χαθεί άλλος χρόνος – και μέχρι να δοθεί η οριστική και τυπική απάντηση από την Επιτροπή – το Υπουργείο, το ταχύτερο δυνατό, θα υποβάλει το φάκελο της Σύμβασης στο Ελεγκτικό Συνέδριο, προκειμένου να γίνει ο προσυμβατικός έλεγχος και να είναι έτοιμος να κυρωθεί από τη Βουλή.
Ο Υπουργός επεσήμανε ότι με την «προγνωστοποίηση» μπορεί να συντμηθούν οι διαδικασίες.
«Τι σημαίνει προγνωστοποίηση; Σημαίνει ότι μπορούμε να ξεκινήσουμε τις διαδικασίες του έργου. Για αυτό λοιπόν, τι θα κάνουμε το επόμενο διάστημα για να γλυτώσουμε χρόνο; Θα πάμε εν τω μεταξύ την προγνωστοποίηση στο Ελεγκτικό Συνέδριο και θα το φέρουμε στη Βουλή», εξήγησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και πρόσθεσε:
«Σύμφωνα με αυτά που μας έχουν πει προφορικά και δεν έχουμε κανένα λόγο να αμφισβητήσουμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η τελική γνωστοποίηση θα έλθει μέσα στο επόμενο δίμηνο».
Όπως πρόσθεσε η κυβέρνηση της ΝΔ επέλεξε επανένταξη του Πάτρα – Πύργος στη Σύμβαση Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού ως τη βέλτιστη και ταχύτερη λύση υλοποίησης του πολύπαθου αυτού έργου. Και έλαβε τη σύμφωνη γνώμη της Γενικής Διεύθυνσης Εσωτερικής Αγοράς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για θέματα δικαίου δημοσίων συμβάσεων (Procurement).
Αεροδρόμιο Ν. Καζαντζάκης
Όσον αφορά στην αξιοποίηση του δικτύου του χώρου του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης», ο κ. Καραμανλής ενημέρωσε τη Βουλή ότι το πρώτο ορόσημο για την εκταμίευση της πρώτης δόσης του δανείου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων εκπληρώθηκε: Με επιστολή προς την ΕΤΕπ, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών διαβεβαίωσε ειδικότερα ότι το υφιστάμενο αεροδρόμιο δεν θα χρησιμοποιηθεί ως πολιτικό ή στρατιωτικό αεροδρόμιο μετά την έναρξη λειτουργίας του Καστελίου.
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε όμως ότι πρέπει να λυθεί το ιδιοκτησιακό θέμα που αφορά χρήσεις του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, του ΝΑΤΟ και της ΥΠΑ, για το οποίο έχει συσταθεί κοινή ομάδα εργασίας των δύο Υπουργείων. Ξεκαθάρισε επίσης ότι: «δεν μεταβιβάζεται καμία ιδιοκτησία στο ΤΑΙΠΕΔ, καμία ιδιοκτησία στο Υπερταμείο, το οποίο μάλιστα είναι δημιούργημα του ΣΥΡΙΖΑ. Το ΤΑΙΠΕΔ θα μας βοηθήσει στην ωρίμανση του έργου».
Πηγή: tourism today.gr