Σπ. Γαλιατσάτος για φετινή σεζόν: «Ο κάθε επιχειρηματίας καλείται για άλλη μία φορά να πάρει ένα ρίσκο»
Τουρισμός
17/06/2021 | 09:00

«Πρέπει να λειτουργήσουμε ψύχραιμα. Δεν έχουμε άλλη επιλογή εμείς, οι παράγοντες της προσφοράς, παρά να είμαστε έτοιμοι, να έχουμε εξοικειωθεί με τα υγειονομικά πρωτόκολλα ώστε αν έρθουν κάποιοι, να μείνουν ικανοποιημένοι και να περάσουν το μήνυμα ότι πέρασαν ασφαλείς εδώ τις διακοπές τους».

Η απόφαση της βρετανικής κυβέρνησης να παρατείνει το lockdown κατά τέσσερις εβδομάδες, εξαιτίας της αύξησης των κρουσμάτων της ινδικής μετάλλαξης, οδηγεί σε απόγνωση στους ανθρώπους του τουρισμού…

Κληθείς να σχολιάσει τις τελευταίες εξελίξεις, ο πρώην Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Ι.Ν. και νυν Περιφερειακός Σύμβουλος της «ΑΝΑΣΑ», Σπύρος Γαλιατσάτος, τόνισε πως η μόνη επιλογή που έχουν οι επιχειρηματίες και οι φορείς του τουρισμού είναι να προετοιμαστούν κατάλληλα, ώστε όταν έρθουν οι επισκέπτες μας, να μείνουν ικανοποιημένοι και να περάσουν το μήνυμα ότι πέρασαν ασφαλείς εδώ, τις διακοπές τους. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην αβεβαιότητα που βιώνουν οι επιχειρηματίες λόγω των συνεχών ανατροπών και ακυρώσεων. «Τα Ιόνια νησιά, ως γνωστόν στηρίζονται στον βρετανικό τουρισμό. Το 2019 στην Κεφαλλονιά από τον εξερχόμενο τουρισμό, η βρετανική αγορά ήταν το 63% , στη Ζάκυνθο το 50%. Γενικά η πρώτη αγορά στα Ιόνια νησιά είναι η βρετανική. Οι top five αγορές μας είναι η Αγγλία, η Γερμανία, η Ιταλία, η Πολωνία και η Ολλανδία. Υπάρχει αβεβαιότητα, η οποία εντάθηκε μετά το φαινόμενο της Πορτογαλίας. Αβεβαιότητα υπάρχει τόσο σε μας, τους φορείς της προσφοράς, όσο και στους φορείς της ζήτησης δηλαδή πρακτορεία, tour operator, αεροπορικές εταιρείες, αλλά πρωτίστως στον καταναλωτή, ο οποίος μετά τα τελευταία γεγονότα, φαίνεται ότι κουράστηκε. Ενώ είχαμε το φαινόμενο των ακυρώσεων του πρώτου τριμήνου (Απριλίου, Μαΐου, Ιουνίου) και μετέθεταν τα πακέτα για Αύγουστο ή Σεπτέμβρη – ένα μικρό ποσοστό πήγαινε για το 2022 – από το «πατατράκ» της Πορτογαλίας, έχουμε μαζικές ακυρώσεις που αφορούν και το Σεπτέμβριο και τα κλείνουν για το 2022. Κάποιοι αναγκάστηκαν να αλλάξουν τρεις φορές το πακέτο των διακοπών τους. Ας ελπίσουμε να περισωθεί κάτι. Όλα είναι απρόβλεπτα, διότι δεν είναι βέβαιο ότι ο tour operator θα συνεχίσει να πετάει ακόμα και τον Αύγουστο ή το Σεπτέμβριο. Τι θα γίνει τον Σεπτέμβριο αν θα έχουμε νέο κύμα; Είναι όλα αβέβαια. Ειδικά το θέμα της Πορτογαλίας έπληξε και εμάς ψυχολογικά, αλλά και τον καταναλωτή, γιατί πήγε εκεί ο τουρίστας με 300 ή 400 ευρώ πακέτο και για να επιστρέψει πλήρωσε 700 και 800 για να μην μπει καραντίνα. Εντάθηκε στον ύψιστο βαθμό η αβεβαιότητα και το ίδιο συμβαίνει και σε μας τους επιχειρηματίες και στους εργαζόμενους και γενικά, σε όλο το φάσμα», τόνισε αρχικά ο κ. Γαλιατσάτος.

Σε ετοιμότητα

Ερωτηθείς για τις επιλογές που έχουν οι άνθρωποι του τουρισμού, μέσα σε αυτή τη ζοφερή πραγματικότητα, ο κ. Γαλιατσάτος τόνισε ότι θα πρέπει πρωτίστως να φανούν έτοιμοι και ψύχραιμοι. «Πρέπει να λειτουργήσουμε ψύχραιμα. Δεν έχουμε άλλη επιλογή εμείς, οι παράγοντες της προσφοράς, παρά να είμαστε έτοιμοι, να έχουμε εξοικειωθεί με τα υγειονομικά πρωτόκολλα ώστε αν έρθουν κάποιοι, να μείνουν ικανοποιημένοι και να περάσουν το μήνυμα ότι πέρασαν ασφαλείς εδώ τις διακοπές τους. Θα βασιστούμε και τις last minute κρατήσεις, αν γίνουν όμως πτήσεις. Είναι έτοιμοι να ανοίξουν οι ξενοδόχοι της Κεφαλονιάς και άλλων περιοχών, παρότι δεν ξέρουν αν θα έχουν κρατήσεις, ανεξαρτήτως κόστους, γιατί προσδοκούμε όλοι κάτι. Δεύτερη χρονιά κλειστοί είναι μεγάλο πρόβλημα οικονομικό, κοινωνικό και ψυχολογικό και δεν ξέρω αν μπορεί αυτό κάποτε να αποκατασταθεί».

Μέτρα από την πολιτεία και το ρίσκο

Κλείνοντας, ο κ. Γαλιατσάτος, ερωτηθείς για το αν τα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση ήταν αρκετά για να στηρίξουν τους ανθρώπους του τουρισμού, σημείωσε: «Η πολιτεία πήρε μία απόφαση πρόσφατα, να καλύψει με τα 534 ευρώ τους μήνες Μάιο και Ιούνιο και στη συνέχεια και το Σεπτέμβριο να υπάρξει το πρόγραμμα «γέφυρα», δηλαδή αν προσλάβει κάποιος έναν εργαζόμενο και στη συνέχεια τον πληρώνει για μειωμένα ωράρια, να του καλύψει έως και 60% το κράτος τη διαφορά αυτή και αυτό είναι κάτι. Ο κάθε επιχειρηματίας καλείται, για άλλη μία φορά, να πάρει ένα ρίσκο. Ουσιαστικά, υπάρχουν δύο κίνδυνοι, ο ένας είναι να μην πληρωθούν καθόλου από τους tour operator και ο δεύτερος, ο σημαντικότερος, είναι ότι οι νέοι μας, οι οποίοι αναζητούν ένα έρεισμα να μην φύγουν από τη χώρα, βλέπουν τους γονείς τους να καταστρέφονται οικονομικά και δεν βλέπουν φως…
Αυτό είναι το χειρότερο».

Πηγή: imerazante.gr

eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ