Ενα μικρό άρθρο/άναφορά που μπορεί να αφορά κάποιους από τους αναγνώστες και αναφέρεται σε πρόσφατη παρουσίαση του Country manager της Google στην Ελλάδα .
Είναι αναγκαία η προσαρμογή της Τουριστικής προβολής μας στα νέα κανάλια και τις νέες συνήθειες επικοινωνίας
Τουρισμός
06/04/2011 | 10:14

Η ραγδαία διάδοση του Διαδικτύου σε ολόκληρο τον κόσμο είναι γνωστή. Είναι όμως πολύ ενδιαφέρον να δούμε τι συμβαίνει στην Ελλάδα. Αφορμή για αυτή τη σύντομη αναφορά μου είναι ένα e-mail που έλαβα σήμερα από συνεργάτη μου, το οποίο περιέχει τα παρακάτω στατιστικά που έδωσε στη δημοσιότητα η Google και αφορούν την Ελλάδα. Είναι επίσης γνωστό το ερευνητικό μου ενδιαφέρον σχετικά με την διασύνδεση στατιστικών του Διαδικτύου με τον Τουρισμό.

Επειδή λοιπόν βρισκόμαστε στην αρχή της Τουριστικής σεζόν και επειδή τα στατιστικά αυτά μπορεί να ενδιαφέρουν κάποιους που ασχολούνται με τον Τουρισμό, παραθέτω τα στατιστικά που ανακοίνωσε ο Country manager της Google στην Ελλάδα με έναν μικρό σχολιασμό δικό μου σε κάθε ανακοίνωση.

  • Ο αριθμός των κατοίκων της Ελλάδας με πρόσβαση στο διαδίκτυο ξεπερνά τα 4 εκατομμύρια.

Είναι προφανές ότι το Target group οποιασδήποτε προβολής από το Διαδίκτυο είναι πάρα πολύ μεγάλο.

  • Πάνω από 200.000 smartphones πουλήθηκαν κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2010 – αριθμός που ξεπερνά τον αντίστοιχο των επιτραπέζιων υπολογιστών.

Καταπληκτικό στατιστικό που μας δείχνει το δρόμο της δημιουργίας εφαρμογών για smart-phones (π.χ. iphone) για τουριστική προβολή.

  • 30 εκατομμύρια βίντεο προβάλλονται κάθε μήνα μέσω του YouTube.

Άλλο ένα κανάλι προβολής που δεν χρησιμοποιείται πολύ από εμάς. Ας ανεβάζουμε video για την Κεφαλονιά. Τα βλέπουν! Αν θέλετε να δοκιμάσετε μπείτε στο YouTube και κάντε αναζήτηση με τη λέξη «κεφαλονια» ή «kefalonia». Αυτά θα δουν και οι τουρίστες πριν έρθουν.

  • Ο αριθμός των λογαριασμών σε υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης φτάνει τα 4 εκατομμύρια.

Η κοινωνική δικτύωση (π.χ. facebook, twitter) είναι πλέον το βασικό κανάλι επικοινωνίας κυρίως της νεολαίας. Από τον αριθμό των λογαριασμών όμως είναι φανερό ότι δεν το χρησιμοποιούν μόνο οι νέοι αλλά όλες οι ηλικίες. Πρέπει να είναι ένα βασικό κομμάτι κάθε τουριστικής καμπάνιας.

  • Ο μέσος εβδομαδιαίος χρόνος που αφιερώνει κάποιος online φτάνει τις 10 ώρες.

Συνεχώς αυξάνεται.

  • Καθημερινά πραγματοποιούνται πάνω από 500.000 αναζητήσεις

Προφανώς η παρουσία στα αποτελέσματα αυτών των αναζητήσεων (σε καλή σειρά)  ισοδυναμεί με νέους πελάτες για το Ξενοδοχείο, το εστιατόριο και γενικά για την Τουριστική μας επιχείρηση.

  • Η άνοδος της χρήσης του διαδικτύου μέσω κινητών συσκευών αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς. Συγκεκριμένα, 8 φορές ταχύτερα σε σχέση με τον αντίστοιχο ρυθμό διείσδυσης του διαδικτύου στα PC.

Και αυτό το στατιστικό δείχνει ότι πλέον ο κόσμος χρησιμοποιεί το κινητό για πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Πρέπει ως τουριστικός προορισμός να δημιουργήσουμε εφαρμογές και υλικό προσβάσιμο μέσω κινητού τηλεφώνου.

  • Ο όρος «δουλειές στο εξωτερικό» εμφανίζει κατακόρυφη άνοδο στις αναζητήσεις της Google από το δεύτερο τρίμηνο του 2009 και μετά.

Αυτό το στατιστικό δεν σχετίζεται άμεσα με τουριστικά θέματα αλλά δείχνει ότι χάνουμε ένα σημαντικό κεφάλαιο για την πατρίδα μας που είναι οι ΝΕΟΙ.

Από όλα τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι οι καιροί αλλάζουν. Πλέον αρχίζουμε να βλέπουμε το Διαδίκτυο ως εφαρμογή για κινητά και όχι για PC όπως ξέραμε μέχρι σήμερα. Πρέπει να προσαρμοστούμε στους νέους καιρούς και να προσαρμόσουμε και την Τουριστική μας προβολή.

Αγησίλαος Κονιδάρης

Μηχανικός Η/Υ και Πληροφορικής, MSc, PhD

Ολόκληρη η παρουσίαση βρίσκεται εδώ: https://docs.google.com/a/google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0BxmF0cHeuS2eYTljMGQ1NzQtOTVlNC00YzJhLWFjZjAtNDgxN2U4MDYxZTFl&authkey=CKbxw8cO&hl=en

eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ