Τι αναφέρει η ΕΛΜΕΚΙ
Το ΔΣ της ΕΛΜΕΚΙ για τα προβλήματα στα σχολεία των νησιών μας
Κοινωνία
15/03/2019 | 10:57

Κατά τη χθεσινή συγκέντρωση διαμαρτυρίας που οργανώθηκε από την ΕΛΜΕΚΙ με την συμμετοχή συλλόγων γονέων, μαθητών και δασκάλων το ΔΣ της κατέθεσε ένα πλαίσιο αιτημάτων στο οποίο απαριθμεί τα προβλήματα που μαστίζουν την εκπαίδευση στο νησί μας σε όλες τις βαθμίδες αξιώνοντας λύσεις από την πλευρά της πολιτείας.

Αναλυτικά η ανακοίνωση έχει ως εξής:

Τα οξυμμένα προβλήματα δεν μπορεί να περιμένουν άλλο.

Μόνο με τον αγώνα μας θα επιβάλλουμε λύσεις.

Το κτιριακό πρόβλημα βρίσκεται στο σημείο μηδέν αφού έχουν παγώσει η επισκευές των σεισμόπληκτων σχολείων αλλά και κάθε διαδικασία δρομολόγησης κατασκευής των πέντε νέων σχολικών συγκροτημάτων που έχουμε διεκδικήσει στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση και άλλων που έχει ανάγκη η Πρωτοβάθμια. Περιφερειακή και Δημοτική  Αρχή βρίσκονται σε πλήρη ευθυγράμμιση με την κυβερνητική  και ευρωπαϊκή πολιτική του ελάχιστου «κόστους», που έχει κάνει μια παράγκα την σχολική στέγη στο νομό, αναγκάζοντας χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικούς να κάνουν μάθημα σε σχολεία – κάτεργα, ενώ τελευταία μεθοδεύουν την επαναφορά των μαθητών σε σχολικά κτίρια-δολοφόνους (ΓΕΛ και μηχανουργείο ΕΠΑΛ Ληξουρίου κ.α.). Όλα τα σχολεία του νομού δεν έχουν όρους και πιστοποιητικά ασφάλειας, ενώ 5 χρόνια μετά τους σεισμούς είναι ζητούμενο ο αντισεισμικούς έλεγχος όλων των σχολείων.

Η πρόσφατη κατάργηση των δυσπρόσιτων σχολείων του Νομού  σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση  βάζει την προοπτική κατάργησης και συγχώνευσής τους και παράλληλα δημιουργεί νέα εμπόδια στην σημερινή τους λειτουργία. Λόγω του αποχαρακτηρισμού τους και της πρόσφατης κατάργησης της διπλής μοριοδότησης και στα εναπομείναντα ακόμη δυσπρόσιτα(!!!),  ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για πολλαπλασιασμό των κενών. Ουσιαστικά καταργείται το κίνητρο της μοριοδότησης της προϋπηρεσίας τους και δεν έχει αντίκρισμα ούτε φέτος, ούτε και τα προηγούμενα χρόνια η θυσία που έκαναν. Τα σχολεία που αποχαρακτηρίστηκαν παλιότερα, όπως το Γυμνάσιο και το Λύκειο της Πάστρας, αλλά και άλλα πρόσφατα (Γυμνάσιο – Λύκειο Μεσοβουνίων και αρκετά Δημοτικά  σε όλο το νομό) πρέπει άμεσα να επαναχαρακτηριστούν γιατί κινδυνεύουν με υποβάθμιση και κλείσιμο. Η παρελκυστική στάση Περιφερειακής και Δημοτικής  Αρχής συνέβαλε στην αρνητική αυτή εξέλιξη, ενώ αποδείχτηκε  «στημένη» η πρόσφατη παρέμβαση – ερώτηση της κ. Βουλευτού και Γραμματέα της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ για τον «επαναχαρακτηρισμό» ως δυσπρόσιτων των σχολείων των Μεσοβουνίων, αφού με ό,τι εξυφαινόταν σε γνώση της, από το Υπουργείο ριχνόταν νέα βόμβα στα θεμέλια αυτών των σχολείων.

Τα άθλια κυβερνητικά σχέδια και οι ρυθμίσεις για τις απολύσεις των εκπαιδευτικών, που παρουσιάστηκαν σαν προσλήψεις, αλλά και ο νέος νόμος για το νέο Λύκειο που ετοιμάζει η κυβέρνηση δένονται με νέα επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.

Εδώ και τώρα να σταματήσει η αντιεκπαιδευτική επίθεση.

Διεκδικούμε εδώ και τώρα:

  • Να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες αποκατάστασης όλων των σεισμόπληκτων σχολείων στην Παλική (Γυμνάσιο Ληξουρίου και Αγίας Θέκλης, 2ο Δημοτικό Ληξουρίου) και στα άλλα σχολεία του νομού με βάση το νέο αντισεισμικό κανονισμό.
  • Ασφαλείς και σύγχρονες σχολικές υποδομές για όλα τα σχολεία του νομού και να γίνουν οι επισκευές και οι απαραίτητοι ουσιαστικοί (όχι μόνο εποπτικοί) έλεγχοι από την ΚΤΥΠ ΑΕ και να εκπονηθούν σχέδια αντιμετώπισης των προβλημάτων.
  • Να αρχίσουν οι διαδικασίες ανέγερσης των πέντε νέων σχολικών συγκροτημάτων στο νομό, (ΓΕΛ Ληξουρίου, 2ο Γυμνάσιο και 3ο Γυμνάσιο Αργοστολίου, Γυμνάσιο Λύκειο Πάστρας, Γυμνάσιο Λύκειο Μεσοβουνίων).
  • Να μην υπάρξει περαιτέρω υποβάθμιση των σχολείων, να μην μπει λουκέτο στα δυσπρόσιτα. Να καλυφθούν, έστω και τώρα, τα κενά που υπάρχουν. Να γίνει δεκτή η κοινή πρόταση των υπηρεσιακών συμβουλίων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας (ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ), για τη μοριοδότηση και τον χαρακτηρισμό των σχολείων, που επηρεάζει τους όρους συγκρότησης των τμημάτων (αριθμό μαθητών κλπ.). Να συνεχίσει να ισχύει η διπλή μοριοδότηση στα δυσπρόσιτα και να μην καταργηθεί εκείνη που με κόπο και ιδρώτα κατέγραψαν όσοι υπηρετήσαν, μέχρι σήμερα, σε αυτά.
  • Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία. Εδώ και τώρα 30 χιλιάδες μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών. Καμιά απόλυση συναδέλφου.
  • Κατάργηση του νόμου 3848 και όλου του αντιδραστικού νομοθετικού πλαισίου, που οδηγεί σε ένα διαρκές κυνήγι προσόντων για τους διορισμούς. Το πτυχίο να είναι το μοναδικό εφόδιο για την εργασία
eKefalonia
eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ