Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε το 1ο «αναπτυξιακό συνέδριο Ιονίων Νησιών» και η περιφερειακή Αρχή (ΣΥΡΙΖΑ- ΛΑΕ) δημοσίευσε τα κωδικοποιημένα συμπεράσματα όπως διαμορφώθηκαν από τις εισηγήσεις των συμμετεχόντων.
Το ίδιο το δημοσιευμένο πρόγραμμα, όσο και τα συμπεράσματα του συνεδρίου αποτελούν από μόνα τους το περίγραμμα της καπιταλιστικής ανάπτυξης (τρέχουσας και επιδιωκόμενης) στην οποία έχουν στρατολογηθεί όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, με προεξάρχουσα την σημερινή ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ καθώς και η σημερινή Περιφερειακή Αρχή όπως άλλωστε και η προηγούμενη (Ν.Δ.) Σε αυτό το συνέδριο όπως και σε αυτήν την «ανάπτυξη» περιγράφηκε με εξαιρετική λεπτομέρεια και επιστημονική τεκμηρίωση από τεχνοκράτες και στελέχη των παραπάνω κομμάτων με ενιαία αντίληψη και επιχειρηματολογία, κάθε αξίωση του τουριστικού και εφοπλιστικού κεφαλαίου, κάθε επιδίωξη των ομίλων εξόρυξης των υδρογονανθράκων που εγκαθίστανται στην περιοχή και έγιναν αυτόματα επιδιωκόμενοι στόχοι για την Περιφερειακή Αρχή . Την ίδια ώρα στις εισηγήσεις, την συζήτηση και τα συμπεράσματα, του συνεδρίου, τα οξυμμένα προβλήματα και οι λαϊκές ανάγκες των κατοίκων της περιφέρειας Ι.Ν., δεν είχαν πουθενά θέση.
Τα μεγάλα προβλήματα της υγείας και της υπολειτουργίας όλων των νοσοκομείων και των άλλων δομών υγείας στην Περιφέρεια, οι τσακισμένες και ακατάλληλες στο σύνολό τους σχολικές και εκπαιδευτικές υποδομές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις και απλήρωτη, μαύρη, ανασφάλιστη, εντατικοποιημένη εργασία, στα κάτεργα του τουρισμού και των εφοπλιστών, οι κατασχέσεις και οι πλειστηριασμοί, τα οξυμμένα προβλήματα στις ακτοπλοϊκές μεταφορές, στη λαϊκή κατοικία, στην αντιπυρική και αντιπλημμυρική προστασία, στον πολιτισμό, τον αθλητισμό, την πρόνοια, στις κοινωνικές δομές κ.α., ήταν πλήρως εξαφανισμένα ως θέματα και προβληματισμoί και φυσικά κανένα συμπέρασμα και κανένας στόχος δεν τέθηκε γι΄αυτά. Ακόμη και όταν ο εκπρόσωπος της Τ.Ε. Κεφαλονιάς – Ιθάκης του ΚΚΕ αλλά και ο αντιπρόεδρος του Ε.Κ. Κ.-Ι. (συμπεριελήφθησαν ως εισηγητές μόνο κατόπιν δικής τους αίτησης και ως παραχώρηση από την πλευρά των διοργανωτών), έθεσαν αυτά τα προβλήματα και τα αντίστοιχα αιτήματα, αυτά είτε εξαφανίστηκαν από τα συμπεράσματα, είτε αναφέρθηκαν μόνο σαν ευχές στους στόχους του συνεδρίου.
Είναι πολύ αποκαλυπτικές οι στοχεύσεις που αφορούν τον τομέα του τουρισμού, (υποδομές, τουριστική προβολή, αναπτυξιακός νόμος (1 στα 2 σχέδια είναι στον τουρισμό), επενδύσεις στην υψηλή τουριστική ζήτηση 4-5 αστέρια κ.α.), προκειμένου να εκσυγχρονιστεί η ανταγωνιστικότητα του τουρισμού για ακόμη μεγαλύτερα κέρδη με τσακισμένα εργατικά δικαιώματα και αμοιβές γαλέρας. Στον τομέα των υποδομών τα συμπεράσματα αφορούν στον «…στρατηγικό σχεδιασμό και συνέργειες με τους παραγωγικούς φορείς…» (οδικό δίκτυο, υγρά και στερεά απόβλητα κ.α) δηλαδή στις αναγκαίες κατά τα άλλα υποδομές που προβλέπεται να επενδύσουν και να επιχειρηματοποιήσουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι για να αντλήσουν νέα κέρδη. Τίποτε δεν αφορούν όμως τις λαϊκές ανάγκες (σχολεία, οδικό δίκτυο, αντιπλημμυρική προστασία αντιπυρική προστασία κ.α.) που άλλωστε, χρόνια τώρα, δεν αποτελούν προτεραιότητες στην «ανάπτυξή» τους.
Ιδιαίτερη θέση στα συμπεράσματα και στους στόχους Κυβέρνησης και Περιφερειακής Αρχής το επόμενο διάστημα κατέχει η με κάθε τρόπο εξυπηρέτηση των διαφόρων ντόπιων και ξένων ομίλων εξόρυξης υδρογονανθράκων αφού το «συμπέρασμα» του συνεδρίου και «…η συνισταμένη των περισσότερων απόψεων…» κατέληξε να είναι, όχι η ληστρική εκμετάλλευση του ορυκτού πλούτου της περιοχής σε μια περίοδο απόλυτης ενεργειακής φτώχιας για το λαό, αλλά μόνο η «… υλοποίηση των κανόνων ασφαλείας …» και φυσικά και αυτή όπως την εννοούν οι πολυεθνικές. Στους παραπάνω στόχους συγκαταλέγονται και άλλες στρατηγικές δράσεις των επιχειρηματικών ομίλων που σχετίζονται με την σύνδεση της περιοχής της ΠΙΝ με τον αγωγό φυσικού αερίου, στην δυτική Ελλάδα καθώς και την προοπτική της ηλεκτροκίνησης των πλοίων.
Στην ενότητα για τις μεταφορές, τις συγκοινωνίες και την νησιωτικότητα, τα συμπεράσματα υιοθετούν τις αξιώσεις των εφοπλιστών και των άλλων επιχειρηματικών ομίλων, για άμεση αξιοποίηση μεγάλων κρατικών επιχορηγήσεων για την επιδότηση γραμμών, κυρίως μέσα από το Μεταφορικό Ισοδύναμο (Μ.Ι.), καθώς και την βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων.
Φυσικά την ίδια ώρα η καταπάτηση των δικαιωμάτων των ναυτικών, η οδύσσεια των επιβατών και των ταξιδιωτών και τα αυξημένα ναύλα, έχουν χτυπήσει κόκκινο και η χρήση του Μ.Ι. στο Αιγαίο αποδεικνύεται μια φενάκη αφού όλο το όφελος για τους νησιώτες δεν ξεπερνά ουσιαστικά τα 5 ευρώ (!!!) στα εισιτήρια της επιστροφής.
Όλα τα παραπάνω αποδεικνύουν και επιβεβαιώνουν το σύνθημα ότι « η ανάπτυξή τους είναι μια απάτη…» για το λαό και τους εργαζόμενους, που χρέος έχουν να οργανώσουν την πάλη τους και να ανασυντάξουν δυνάμεις ώστε να κάνουν πράξη το υπόλοιπο μισό σύνθημα, « νόμος είναι το δίκιο του εργάτη».
Η πάλη για την ριζική ανατροπή αυτής της κατάστασης αλλά και συνολικότερα της καπιταλιστικής βαρβαρότητας είναι πολύ σκληρή αναμέτρηση αλλά η δύναμη της εργατικής τάξης, των λαϊκών στρωμάτων είναι πολύ μεγάλη και πιστεύουμε σ’ αυτήν. Αυτή θα ανοίξει το δρόμο της εργατικής εξουσίας, ώστε να περάσουν τα μέσα παραγωγής, τα οικονομικά εργαλεία, ο πλούτος που παράγουν οι εργαζόμενοι, στα δικά τους χέρια. Να γίνουν τα καράβια, τα λιμάνια, τα ναυπηγεία λαϊκή περιουσία, μέρος ενός μεγάλου συνόλου που θα περιλαμβάνει τον ορυκτό πλούτο, την Ενέργεια, τις τηλεπικοινωνίες, τη γη, το εμπόριο και άλλα εργαλεία για την ανάπτυξη, που θα υπηρετήσει τα λαϊκά συμφέροντα και όχι το κέρδος, εξαλείφοντας την εκμετάλλευση, την ανεργία, την ανασφάλεια.