Αγαπητό ekefalonia, διαβάζοντας στο άρθρο σας για το θέμα που προέκυψε με τα 2 κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι του Αργοστολίου τη Δευτέρα, θα ήθελα να παραθέσω κι εγώ κάποια σχόλια και προβληματισμούς μου αν μου επιτρέπετε. Έχω μελετήσει αρκετά το θέμα της κρουαζιέρας από καθαρό ενδιαφέρον αφού δεν ασχολούμε με επάγγελμα που έχει να κάνει με τον τομέα αυτό. Το πρόβλημα που δημιουργήθηκε λοιπόν τη Δευτέρα έχει να κάνει με την έλλειψη υποδομών και όχι με τη διαχείρηση. Αν δούμε το πρόγραμμα των προσεγγίσεων των κρουαζιεροπλοίων για φέτος το κρουαζιερόπλοιο Costa Luminosa (χωρητικότητας 2.260 επιβατών) είχε δέσει κάθε Δευτέρα όλες τις φορές στην προβλήτα των κρουαζιερόπλοιων.
Ωστόσο, 6 φορές φέτος συναντιέται με το “μικρό” όπως γράψατε Marella Celebration (χωρητικότητας 1.254 επιβατών). Ο κανονισμός και το δίκαιο λοιπόν κατά το λιμενικό είναι να μοιραστούν στη μέση οι φορές που το κάθε κρουαζιερόπλοιο θα πάρει προτεραιότητα και θα δέσει στην προβλήτα.
Έτσι λοιπόν φτάσαμε στις 3 φορές που το Marella Celebration θα πάρει τη θέση του Costa Luminosa στις ημερομηνίες (23/7, 3/9 και 17/9). Στις 23/7 το Costa Luminosa άλλαξε το πρόγραμμα και ήρθε Πέμπτη αντί Δευτέρα κάνοντας αλλαγή στις μέρες με το Κατάκολο. Αυτό όμως δε μπορεί να γίνει για το Σεπτέμβριο λόγω έλλειψης χώρου στο Κατάκολο τις συγκεκριμένες ημερομηνίες. Έτσι έχουν τα πράγματα λοιπόν. Και μια εταιρεία λοιπόν όπως η Marella Cruises που φέτος μας έδωσε 11 αφίξεις με τα πλοία της Celebration και Discovery II δικαιείται να δέσει 5 φορές έστω στο μπαστούνι γιατί και το Discovery II έμεινε δύο φορές αρόδο φέτος. Αν δεν της επέτρεπαν λοιπόν την πρόσδεση στον προβλήτα καμία φορά ενδεχομένως τα επόμενα χρόνια να μας εγκατέλειπε.
Η Costa από τις 26 προσεγγίσεις φέτος θα δέσει 24 φορές τελικά. Το πρόβλημα λοιπόν είναι το εξής. Δεν υπάρχει κατάλληλος χώρος υποδοχής του κόσμου από τα κρουαζιερόπλοια που μένουν αρόδο και πρέπει να δημιουργηθεί, ή ακόμη πιο επιτακτική ανάγκη είναι να επεκταθεί η ήδη υπάρχουσα προβλήτα κρουαζιερόπλοιων ώστε να μπορούν να δένουν 2 ή και 3 κρουαζιερόπλοια ταυτόχρονα όπως γίνεται στην Κέρκυρα, το Κατάκολο και τα Χανιά, προορισμούς που έχουν αφίξεις πάνω από 100.000 τουριστών από κρουαζιερόπλοια όπως από φέτος και η Κεφαλονιά. Και το πρόβλημα θα ενταθεί του χρόνου-στο μέγιστο βαθμό-καθώς αναμένουμε πάνω από 120 αφίξεις στο νησί μας και γύρω στους 230.000 επισκέπτες σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία-αριθμό ρεκόρ-για το νησί μας. Όμως θα υπάρχουν συχνά φορές που θα έχουμε 3 μεγάλα κρουαζιερόπλοια την ίδια μέρα και τότε τι θα γίνει;
Ας ελπίσουμε να γίνει κάτι και να μην έχουμε ξανά αποχωρήσεις των εταιρειών όπως το 2017.
Σημαντική είναι και η δική σας συμβολή στο ζήτημα ως μέσο ενημέρωσης του νησιού μας να καταδεικνύετε αυτά τα θέματα. Σίγουρα ο Δήμος, οι πράκτορες και οι άνθρωποι που ασχολούνται με τον τουρισμό έχουν συμβάλλει πάρα πολύ και αξίζουν τα συγχαρητήρια μας, αυτό το αναγνωρίζω, αλλά το θέμα είναι να γινόμαστε χρόνο με το χρόνο καλύτεροι. Οι υποδομές του λιμανιού μας χρήζουν αναβάθμισης ώστε να είμαστε ανταγωνιστικοί με τους άλλους προορισμούς και αυτό πρέπει να καταδεικνύετε, πάντα σε επικοινωνία με τους πράκτορες, το Δήμο και την περιφέρεια. Με την αναφορά στο ζήτημα αυτό ίσως τεθεί ως θέμα σε κάποιο συμβούλιο.
Περιμένω λοιπόν νέα άρθρα σας για το σημαντικό ζήτημα της κρουαζιέρας στο νησί μας (αύξηση των αφίξεων του χρόνου σχεδόν 50% αλλά και ανάγκη ανάπτυξης των λιμενικών υποδομών μας). Σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας και συγγνώμη αν σας κούρασα αλλά ένιωσα την ανάγκη να γράψω τα παραπάνω.
Με εκτίμηση
Ένας κεφαλονίτης αναγνώστης του ekefalonia.gr