Ανοίγει ο δρόμος για την κατασκευή των νέων εγκαταστάσεων των υπεραστικών ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, που έχουν μείνει στα «θα» για περισσότερα από 15 χρόνια.
Πρόκειται για έκταση 70 στρεμμάτων που βρίσκεται δίπλα στον ομώνυμο σταθμό του μετρό και είχε απαλλοτριωθεί από το Δημόσιο τη δεκαετία του 1990 για τις ανάγκες του έργου.
Το φιλόδοξο σχέδιο προβλέπει την κατασκευή 38.500 τετραγωνικών τα οποία θα καλύψουν τις ανάγκες των δύο σταθμών που λειτουργούν στον Κηφισό και στις Τρεις Γέφυρες, οι οποίοι είναι ανεπαρκείς για να εξυπηρετήσουν περίπου 34.000 επιβάτες την ημέρα.
Πέρα από τις σύγχρονες εγκαταστάσεις, ο νέος σταθμός θα είναι εύκολα προσβάσιμος στο κοινό, αφού εξυπηρετείται από το μετρό, το οποίο με την υπό κατασκευή επέκταση της γραμμής του Πειραιά θα εξασφαλίζει εύκολη πρόσβαση στο πρώτο λιμάνι της χώρας.
Σήμερα οι επιβάτες των δύο σταθμών των ΚΤΕΛ έχουν πρόσβαση μόνο με λεωφορειακές γραμμές και ταξί.
Στον ίδιο χώρο προβλέπεται να στεγαστούν και οι διεθνείς λεωφορειακές γραμμές, που εξυπηρετούν γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βουλγαρία κ.λπ.) και είναι διάσπαρτες σε διάφορα σημεία στο Λεκανοπέδιο, όπως το Πεδίον του Αρεως και το Μεταξουργείο.
Υπάρχει σκέψη να μεταφερθεί και ένα μέρος των ΚΤΕΛ της Αττικής, κυρίως αυτών που καλύπτουν τους δυτικούς και βόρειους δήμους της περιφέρειας.
Το κόστος των έργων υπολογίζεται σε 150 εκατ. ευρώ και θα καλυφθεί από δημόσιους και ιδιωτικούς πόρους, με σύμβαση τύπου ΣΔΙΤ.
Ενα μέρος των κονδυλίων θα προέλθει από την αξιοποίηση του νέου εμπορικού κέντρου, που θα λειτουργεί μέσα στον χώρο των υπεραστικών λεωφορείων και θα έχει συνολική επιφάνεια 12.000 τετραγωνικά.
Το έργο περιλαμβανόταν στον φάκελο των… ολυμπιακών έργων, στη συνέχεια ξεχάστηκε και η κατασκευή του είχε ανακοινωθεί το 2012 από τον τότε υπουργό Κωστή Χατζηδάκη.
Από τότε δεν έχουν προχωρήσει ούτε καν οι προκαταρκτικές μελέτες, αφού δεν είχε εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση.
Το σημαντικό αυτό εμπόδιο αντιμετωπίζεται με απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, με την οποία ο Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων στον Ελαιώνα χαρακτηρίζεται «ειδικό κτίριο δημόσιου ενδιαφέροντος» και έτσι ανοίγει ο δρόμος για την ένταξή του σε χρηματοδοτικά προγράμματα του νέου ΕΣΠΑ και σε δανειοδοτήσεις από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) με ευνοϊκούς όρους.
Στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας που θα συσταθεί προβλέπεται να μετέχουν και τα ΚΤΕΛ με ίδιους πόρους.
Πηγή: efsyn.gr