Ξεκίνησε νωρίς το πρωί της Μ. Δευτέρας η διαδικασία παράδοσης των 14 αεροδρομίων στη Fraport Greece. Στόχος είναι εφόσον η όλη διαδικασία κυλήσει ομαλά οι πρώτες πρωινές πτήσεις της M. Τρίτης να γίνουν υπό τον πλήρη έλεγχο της Fraport. Η εταιρεία αναλαμβάνει τη λειτουργία, συντήρηση και ανάπτυξή τους για τα επόμενα 40 χρόνια.
Το επιτελείο της Fraport Greece, τα στελέχη της, το προσωπικό της και οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών που έχει προσλάβει, όπως και οι κρατικές υπηρεσίες ασφαλείας και υποστήριξης, βρίσκονται ήδη σε πλήρη ετοιμότητα. Την επιχείρηση συντονίζει η διοίκηση και οι επικεφαλής λειτουργιών της Fraport Greece από το υπερσύγχρονο «command center» που έχει δημιουργήσει στα κεντρικά της γραφεία στην Καλογρέζα.
Λόγω της πολυπλοκότητας της διαδικασίας, που διενεργείται σε δεκατέσσερα διαφορετικά σημεία της χώρας ταυτοχρόνως και αποκαλείται «έναρξη της παραχώρησης» ή CCD (Concession Commencement Date), δεν αποκλείεται η διαδικασία να επιμυκηνθεί μεχρι τη Μ. Τετάρτη εκτιμούν κύκλοι με ενδελεχή γνώση του σχετικού προγραμματισμού. Με την ολοκλήρωσή της, τη στιγμή που θα υπογραφούν και τα 14 αυτά πρωτόκολλα θα γίνει πιθανότατα αύριο Μ. Τρίτη και η καταβολή του τιμήματος 1,23 δις.
Τα περιφερειακά αεροδρόμια περιλαμβάνουν 3 πύλες στην κύρια χώρα (Θεσσαλονίκη, Άκτιο, Καβάλα) και 11 αεροδρόμια στα νησιά (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος).
Αμέσως μετά τις πρώτες ημέρες ανάληψης της διαχείρισης απο την Fraport και πάντως εντός του μήνα έχουν προγραμματιστεί εκτενείς παρεμβάσεις σε όλα τα αεροδρόμια οι οποίες αφορούν στον γενικό καθαρισμό, βάψιμο των εγκαταστάσεων και ανακαίνιση των χώρων υγιεινής. Τα έργα αναβάθμισης των υποδομών που θα εκτελέσει η Intrakat θα ξεκινήσουν αμέσως μετά το καλοκαίρι. Το επενδυτικό πρόγραμμα της Fraport Greece ανέρχεται για τους 48 πρώτους μήνες της παραχώρησης στα 400 εκατομμύρια ευρώ. Το πόσο είναι κατά 70 εκατομμύρια ευρώ υψηλότερο απο αυτό που προβλέπεται στην σύμβαση μεταξύ της παραχωρησιούχου και του ελληνικού δημοσίου. Τα 95 εκατομμύρια ευρώ, εκ των 400 συνολικά, προορίζονται για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.
Τα έργα περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την κατασκευή 5 νέων τερματικών σταθμών στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Κω και Μυτιλήνης, αύξηση του συνολικού μεγέθους των 14 terminals κατά 100.000 τετραγωνικά μέτρα σε 300.000 τετραγωνικά, αύξηση των σημείων check in από 213 σε 297, των σημείων ελέγχου ασφαλείας από 44 σε 84, των πυλών από 103 σε 147 και των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών από 115 σε 150. Επιπλέον θα προχωρήσει η ριζική ανανέωση της εσωτερικής και εξωτερικής όψης του κάθε ενός αεροδρομίου.
Η Fraport Greece, ενόψει της ανάληψης της διαχείρισης των αεροδρομίων αυτών , έχει ήδη προχωρήσει από καιρό στις προσλήψεις και την εκπαίδευση του προσωπικού που θα τα στελεχώσει όπως και στην εγκατάσταση νέων υποδομών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών για την αναβάθμιση των λειτουργιών τους.
Παράλληλα, έχουν επιλεγεί και υπογραφεί οι σχετικές συμβάσεις εταιρειών φύλαξης, συντήρησης και καθαρισμού των αεροδρομίων, ενώ όλες οι εμπορικές παραχωρήσεις και μισθώσεις (καταστήματα κλπ) έχουν ήδη συμφωνηθεί και συμβολαιοποιηθεί με τους ενοίκους.
Έχει επίσης υπογραφεί η σύμβαση με το ελληνικό δημόσιο για την παροχή υπηρεσιών πυρασφάλειας από το Πυροσβεστικό Σώμα, πρώτων βοηθειών με το ΕΚΑΒ και άλλες ανάλογες συμβάσεις με το Λιμενικό Σώμα, τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας και την Ελληνική Αστυνομία.
H αμοιβή παραχώρησης, εκτός απο την εφάπαξ καταβολή των 1,234 δισ. και τις επενδύσεις που έχει δεσμευτεί να υλοποιήσει μέχρι το 2020, προβλέπει επίσης την καταβολή 22,9 εκατ. ως ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα και κυμαινόμενη μεταβλητή αμοιβή που υπολογίζεται κατ’ έτος στο 28,6% των μικτών κερδών της εκμετάλλευσής τους.
Στη διάρκεια της 40-ετούς περιόδου, η Fraport Greece σύμφωνα με στελέχη της θα πραγματοποιηθούν και επιπλέον των δεσμευτικών επενδύσεις για τη συντήρηση και πιθανή αύξηση της χωρητικότητας, με βάση τον όγκο κίνησης. Συνολικά, το ποσό των επενδύσεων μαζί με τα 400 εκατ. ευρώ για τις υποδομές στην αρχική φάση θα ξεπεράσει το 1 δισ. Ευρώ, σημειώνουν χαρακτηριστικά. Συνολικά το δημόσιο στο τέλος της 40ετίας υπολογίζεται πως θα έχει εισπράξει 10 δισεκατομμύρια.
Πηγή: kathimerini.gr